• AG11

BF januari - 17

Hej!

Jag hoppar gärna in hos er.

Min ryggsäck har en hel del placerat sig.

Är RH-neg även jag.

Vi fick 4mf och ett utomkveds inom loppet av 8månader. (2010) Jag visste redan då att jag hade endometrios , jag klarade äggledaren vid akut op (utomkveds). Sen sökte vi hjälp och fick då reda på att jag har en kronosomavvikelse i nr 11, vilket innebär en stökig kromosom.

Endometrios = tunna slemhinnor i livmoderns vilket ger tidiga MF.

Kromosomavvikelsen ger mig ökad risk för utomkveds.

Så i varje graviditet måste jag göra ett ul kring v 6-7 för att se så allt sitter där det ska.

Sen måste jag även göra nupp (nackspalltsuppklarning) för varje barn eftersom kromosomer är inblandade.

I mars försökte vi med en liten med fick MF.

Fick plus igår men idag var det starkare. Sista mensens första dag var 13/4 och jag är idag på äl+11.

Beräknar kring 17-18/1.

Detta är vårt 3e barn (sista) så även om man vill skynda tiden så vill jag försöka njuta nu.

Tjej 30år

♥☆° Gosse född 111223 °☆♥ Flicka född 130211 °☆♥
  • AG11

Ouf, första barnet. Jag hamnade nog fel?

• AG11
    Emsan91 skrev 2016-05-11 20:09:15 följande:

Tror inte det spelar någon roll faktiskt... du har ju beräknad bf i januari :) det som räknas ;)

Ja jo i för sig. Väntar ju som sagt inte mitt första så TS får hojta i värsta fall. :)
  • AG11

Avvakta! Man ser oftast inget så tidigt. Så jag tycker den läkaren sa för mkt för att vara så tidigt. Jag håller tummarna!

PrinsessanNova13 skrev 2016-05-12 01:36:27 följande:

Halloj :)

I desperation hoppar jag in här!

Har (om det nu går som det ska) BF i början av Januari .... det enda gravsymptomen jag haft är att jag varit konstant sugen på lax :P

Inget illamående och inga spända bröst som jag brukar ha....eftersom jag har lätt för att få missfall (har haft säkert 25st) så bestämde jag mig för att beställa tid för vul så jag ringde en privat eftersom landstingets hade fullt ....

Jag sa klart och tydligt att jag var osäker på när mensen drog igång sist men tidigast 1/4 och då ska jag alltså vara i v5+5 .... igår började brösten spänna och jag kände YES en bekräftelse!

Likaså har jag varit extremt trött sen helgen....i morse när jag vaknade hade jag jätteont i snuttisarna och bröstvårtorna ska vi inte tala om!

Så när jag idag äntligen skulle göra ultraljudet så var jag snudd på säker att allt var bra....hamnade hos en jätteknepig manlig läkare :P

Allmänt tyst och konstig enligt mig!

Han känner först och säger att livmodern är lite förstorad precis som den ska och sen börjar han med ultraljudet som går skitsnabbt där han säger att han ser en hinnsäck men inget hjärta som slår så "tyvärr" det blir missfall den här gången också...

Jag blev sååå chockad !

Vad gör vi nu då blev min fråga....tabletter för att stöta ut?

Svaret blev att han helst såg att kroppen fick stöta ut fostret/hinnsäcken men att om det inte kommit igång av sig självt om 2 veckor så skulle han skriva ut ett elektroniskt recept som jag kunde lösa ut...

Väl hemma googlar jag naturligtvis!

Och överallt står det att det är för tidigt att i vecka 5+5 se hjärtslag,oftast syns bara hinnsäcken och möjligen en liten liten prick som är ett foster....

Så hur i hela fridens namn tolkar jag detta :-O

Jag har ju mer grav-symptom nu än tidigare och han påstår att fostret inte lever och jag är som mest i v 5+5 kanske men antagligen ännu tidigare !

Om jag var orolig innan så är det inte ett dugg vad jag är nu!

Tänk om han nu har fel ?

Eller har han rätt ?

Jag övertalade nästan honom att skriva ut de där receptet !

Någon som har erfarenhet av vul tidigt??

Blir jättetacksam om någon orkar läsa och svara !!

Kram till er alla från en 4-barnsmamma

• AG11

Tack ????

Jag väntar mitt 3e.

Hur gammal är din första?

Fizzybubble skrev 2016-05-11 20:35:20 följande:

Jag väntar mitt andra ;) så självklart får du va med

• AG11

Hihi, nja jag väntar mitt 3e ;) kan lätt bli snurrigt med alla inlägg

Frkmaria skrev 2016-05-11 19:27:59 följande:

Eller nu såg jag att du skrivit den över också så förstod inte alls vad du menade med första visst. Haha. :)

• AG11
    AG11 skrev 2016-05-12 08:44:12 följande:

Tack ????

Jag väntar mitt 3e.

Hur gammal är din första?

Skulle inte vara med frågetecken där. Gjorde en smajli
  • AG11

Underbart! Jag håller stenhårt tummarna för ett tickande hjärta, väntar med spänning på resultat! Stort lycka till :)

Emsan91 skrev 2016-05-12 10:20:25 följande:

Lovade mig själv att INTE testa mer men jag kunde idag inte låta bli det där sista testet som låg hemma. Tänkte att när jag ska på ultraljudet imorgon så kan jag vara förberedd på dåliga nyheter om testet inte skulle visa det som det borde göra. Men - det visade positivt! 3+ :D Är så himla lycklig och börjar hoppas att den här gången kanske är min tur, på riktigt. Hoppas vi får se ett litet tickande hjärta imorgon. Håll alla tummar för mig :)

• AG11

Vi är två! Jag svullnade upp som en tok för 1v sen (v3) å är ännu svullen. 3+5 nu

Bäbiiiis skrev 2016-05-12 16:02:10 följande:

Någon mer än jag som är jättesvullen om magen redan i v 5? Får ont om jag knäpper byxorna så nu har jag gummiband runt knappen. Det är andra barnet men vill gärna dölja det på jobbet till v 12.

• AG11

Detta är också mitt tredje å jag vill också dölja så länge de går. Chefen vet dock å min kollega som också är gravid. Vi får hjälpa varandra med döljnings-trix. Jag minns att jag såg ut som vecka 20 när jag var i vecka 12 med tvåan. Å hon är drygt 3år så hoppas de tar liiite längre tid nu.

JanuaryBaby skrev 2016-05-12 21:18:45 följande:

[quote=76618686][quote-nick]AG11 skrev 2016-05-12 17:42:52 följande:[/quote-nick]Vi är två! Jag svullnade upp som en tok för 1v sen (v3) å är ännu svullen. 3+5 nu

Samma här! Är 4+2 nu å jag ser ut som att va i 5 mån på kvällarna å svullen i ansiktet. Det här e mitt tredje å det sägs ju att magen formas snabbare ju fler barn man fött å jag vill kunna dölja det ett tag till...

Svar på tråden BF januari - 17