Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF januari - 17

Frkmaria skrev 2016-12-28 12:08:31 följande:

Mina svärföräldrar tyckte jag var löjlig som ville ha ks och kom med massa kommentarer. Mina föräldrar och min syster som gått igenom kämpiga förlossningar har stöttat mig till fullo. Så även min man. Har ett par vänner också som varit väldigt stöttande till mitt beslut så haft väldigt tur där då jag är väldigt orolig av mig (en av anledningarna till att jag ville ha ks).

Men det är så mysigt nu med en liten bebis! Jag är så himla glad och kan inte sluta titta på honom! Så fascinerande!

Grattis till bebis! Känner igen negtiviteten när man nämner ks. Dock har vi nu bara nämnt till de närmaste,men min familj har tagit det bra men sambons var lite annan reaktion.

Har ett planerat snitt den 20:e januari. Har ett akutsnitt å en jobbig vaginal förlossning i bagaget..
    *2006,2010* BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2017-02-08 11:28:40 följande:

Hej på er! Nu ligger vi på förlossningen och har börjat med cytotec! Nu hoppas vi på att allt går bra och att vi får våran bebis idag!

Spännande!
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2017-02-10 08:24:06 följande:

Jag har inte öppnat mig mer än 2cm på 48t så dem har möte nu alla och ska bestämma om de börjar om med cytotec eller ballong.. så trött nu och det har inte ens börjat...:/

Men usch. Ingen rolig start på sin första förlossning. Tänker på er å hoppas det händer något idag <3
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    thecoc skrev 2017-02-10 19:46:25 följande:

Men jösses vilken envis graviditet! Jag hoppas att försök nr 2 gör susen.

Nu har vi varit hemma en vecka och det börjar kännas lite mindre kaosartat, nu ligger vi i fas med både disk och tvätt och jag har tom duschat idag :D Men bebisen är en riktig nattuggla, hon är vaken 01-06 och vill äta om vartannat, sedan sover hon hela förmiddagen, så då gör vi det också. Maken går tillbaka till jobbet på tisdag, då väntar nytt kaos :p

Ja man brukar ju få passa på när bebis sover om man vart vaken en del.

Vi ska nog vara glada här hemma, får mat runt 21.30 å somnar ett tag efter och vaknar först runt 3.30-4 för mat för att sen sova till 7..
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2017-02-11 18:11:39 följande:

Igår kom våran son Vilde! Gud vilken känsla. 17 dagar över tiden, 3445g/51cm och helt perfekt.

Det blev tufft, fick ballong kl 10 kl 2 var den ute och då började värkar från helvete.. öppnade mig 3-7cm på en timme, fixk epidural men krystvärkarna kom efter en timme.. tyvärr hade jag feber hela tiden och frossa, kräktes som galen under krystningen och fick avsluta med sugklockan och blev klippt men personalen var helt underbar jag skulle aldrig klara detta utan dem!!

Lycka till alla!!

Stort GRATTIS. Nu är han äntligen här!

Bra kämpat av dig?
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2017-02-14 19:34:28 följande:

Hej!

Nu har vi landat lite hemma... tufft sov inget inatt haha men det får bli så ibland.. har en riktig hungrig kille med gaser som ville suga hela natten... provade amma med bröstvårtsskydd som funkar lite bättre...ni som ammar hur går det? Hur var det l början?

Ja det är ju en riktig omställning med mycket när man fått sin bebis. Men passa på att sova när bebis sover. allt annat som tex städning mm får vänta om man känner att man behöver vila!

jag ammar inte nu. ammade i typ 10dagar. tänkte att denna gång skulle det gå,då de andra 2 inte funkade alls. Men mjölk fanns väl men fick så såriga bröstvårtor, mjölkstockning,hög feber,huvudvärk, å jäkligt ont bara mm så ja kände mig allmänt pissdålig bara. så tog beslutet att sluta. Så det är väl först nu jag mår bra i kropp å knopp (hon blir 4veckor imorgon). Hade feber till å från under 2veckor å huvudvärk.
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    thecoc skrev 2017-02-15 20:03:00 följande:

Ja jag försöker ge henne napp men ytterst sällan hon tar den tyvärr... Har beställt ett annat fabrikat och väntar på att den ska komma så får vi se om det faller henne i smaken. Provade även att pumpa ur lite idag så att pappa kan hjälpa och mata, men hon vägrar flaskan också... Någon som har några tips?

Vad använder du för flaska? för där kan det spela roll, finns nappar till vissa flaskor som ska efterlikna som om man ammar. sen är det inte alla som tar flaskan i början heller utan blir en mer vanesak efter hand..
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2017-02-15 14:09:13 följande:

Åh fy det lät tufft..

Men det är viktigt att man själv mår bra också..

Ja det är nog ett av dom bästa råden sova när bebisen sover..

Disk och städ lär ju finnas kvar efter ändå

Ja jag var ju inte glad något alls. Utan kände mer panik över när det var dags för amning, så eftersom jag var på så dåligt mående var jag rädd för att bli deprimerad å inte ta mig an henne alls.

det lät inte alls skönt med en skinnbit som lossnat heller. måste kännas jätte ont där å då.
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj

jösses, idag är det redan 4veckor sedan våran tjej kom. gått fruktansvärt fort!

hon växer så det knakar, vuxit 2.7cm å väger nu 5.22kg (4580 vid födsel).

sover oftast från 22 till runt 4 tiden för matdags å sen somnar om igen. å hennes storasystrar tycker fortfarande det är kul å vill gärna hjälpa till. är chockad att min äldsta på 11år är såå intresserad å mån om henne. hon har annars varit lite avvaktande för just bebisar.

*2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    thecoc skrev 2017-02-16 19:15:21 följande:

Har en medela, en sådan som ska efterlikna bröstvårtan. Men måste nog truga på den mer.

Usch vilken skitdag vi har haft, dottern började snörvla i lördags och har varit förkyld nu i snart en vecka. Nu är jag och maken också sjuka så det är lite kämpigt. Vi kör på med koksalt och snorsugen. Stackars, två veckor gammal och redan sjuk :(

Ja det är nog bara att försöka truga på med den mer...

Nej usch då, inget kul när de små blir förkylda, de blir ju oftast bomtäta i näsan.. å sen vara sjuk själv också med en liten är inget vidare.

hoppas ni kryar på er fort!
    *2006*2010*2017*
Svar på tråden BF januari - 17