Inlägg från: Mirelle |Visa alla inlägg
  • Mirelle

BF januari - 17

sommarbär skrev 2016-09-11 20:46:49 följande:

Hej alla!

Jag hoppar in här. Är gravid med en vild liten lillebror, som redan gav sig tillkänna i vecka 18 för pappa som kunde känna hur han levde runt inne i magen. Är nu i vecka 23, och ser hur hela magen guppar och har sig. Bävar för hur det kommer bli när han växer på sig lite till.  Min bm blev rätt paff när jag var där senast (i v 21) och han bokstavligen sparkade bort "staven" (vet inte vad den heter) som man lyssnar på hjärtljuden med, två gånger dessutom. Hoppas på att han lugnar ned sig lite ju mindre plats han får att kunna röra sig på. Är det någon annan här som har känt det lika ty

dligt? Misstänker att det beror på att det är barn nr 2 inom en ganska kort tid efter förra förlossningen, men jag kan för mitt liv inte minnas att storasyster rörde sig på det här viset någonsin.

Japp! Kände sparkar i v 15+3 och max en v senare kändes dom utanpå magen. En liten vilde är han, nr 2 som kommer födas 19 månader efter nr 1.

Nr 1 var också vild och hon är det fortf. Men det kändes inte så mkt så tidigt.
  • Mirelle

Jag fick hinnsvepning av min barnmorska för att försöka sätta igång. Från 41 veckor tror jag om man är tillräckligt mogen. Olika från person om det funkar. Jag fick svepning kl 10. Sammandragningar efter en stund. Värkar kl 15. Etablerat värkarbete

Kl 19. Ute 20.50.

För en del händer inget alls men jag tipsar verkligen om att be om detta om ni inte vill vänta.

• Mirelle
    Ivana1988 skrev 2017-01-24 14:21:35 följande:

ska till BM nästa måndag då ar jag gått över1 vecka.. ska nog fråga... gud vad jag vill ha den ut!!

hur funkar det är det jätteobehagligt?

Alltså det "beror på" ...om du har lätt att få ont i underlivet kan det nog vara obehagligt och göra lite ont (har du satt in en spiral nån gång eller har du ngt att jämföra med?)

Jag tyckte det var helt okej. Lite bökigt så klart men ingen fara. Klart värt det! De undersöker som sagt först för att se om man är tillräckligt mogen. Om ok drar bm runt kanterna så fosterhinnan släpper lite om jag förstått det rätt (rätta mig om jag har fel någon). Ring bm innan så hon är förberedd på frågan tycker jag.
Svar på tråden BF januari - 17