BF januari - 17
Vilken vecka är du i nu? Jag vill berätta men samtidigt är man så nojig. Det skulle ju underlätta om fler visste känner man.. Men sen vill jag inte säga något sen blir de inget :-/
Vilken vecka är du i nu? Jag vill berätta men samtidigt är man så nojig. Det skulle ju underlätta om fler visste känner man.. Men sen vill jag inte säga något sen blir de inget :-/
Okej... nu kom illamåendet igång ordentligt och magen är bara kaos, ömsom förstoppning ömsom diarré, passande nog har jag tenta imorgon...
Vilken underbar känsla att få se fostret! Jag ska på VUL på onsdag, hoppas att det går lika bra, då kommer jag vara i 7+2.
Lyckan är total, fick se ett litet gryn på VUL och hjärtat pumpade på så fint! Blev tillbakaflyttad 3 dar mot min gissning och ÄL test och är nu i v. 6+6.
Ang kub, jag är själv 26 och känner att det känns lite överdrivet att oroa sig för downs, jag vet inte heller om jag skulle fixa abort om det visade på avvikelse. Enda anledningen i så fall är ju för att få göra ytterligare ett ultraljud, har inte riktigt bestämt mig än...
Jag kanske är lite dum men vad är KUB och nipt(?) test som det skrivs om. Jag är 25 år och det är första barnet så har inte hört talas om det innan :)
Jag har en fråga, hur räknar man att de magiska 12 veckorna har gått? Är det tolv fullgångna veckor 12+6, eller när man går in i v. 12 dvs. 11+6?
Någon annan som fått cravings på mejeriprodukter? Jag dricker säkert en liter mjölk om dagen och är jämt sugen på yoghurt. Antar att bebben behöver kalcium? Eller vitamin D kanske?
Bebisen har tagit det den behöver från dig, är nog snarare så att du behöver i så fall. Cravings är konstiga grejer, hela förra graviditeten var jag sugen på ljus öl och prinsessbakelser. Tror inte att det direkt var ett resultat av en brist på något då inget av det innehåller något vettigt :-P
Var försiktig med mejeriprodukter med tanke på järnupptag.
"Kalcium kan hämma järnupptaget och framförallt ett stort mejeriintag i samband med måltid. Välj då att konsumera de största mängderna mjölk mellan måltider."
Verkar som att det är flera nu som dippar humörsmässigt? Allt har gått så bra fram tills de senaste 2 veckorna i princip, jag känner mig helt sänkt just nu. Skittrött, illamående, osocial och allmänt opepp. Jag saknar verkligen att vilja dricka kaffe och jag har inte haft någon sexlust över huvud taget på två veckor. Känner liksom inte igen någonting hos mig själv?? Blä nu längtar jag tills jag går in i trimester 2, de 100 gyllene dagarna right???