BF januari - 17
En fråga, har ni hört något om influensavaccin? Såg nu att gravida rekommenderas att vaccinera sig från v. 16. Har inte hört något om detta innan! Kommer min bm ta upp det eller måste jag fixa det själv?
En fråga, har ni hört något om influensavaccin? Såg nu att gravida rekommenderas att vaccinera sig från v. 16. Har inte hört något om detta innan! Kommer min bm ta upp det eller måste jag fixa det själv?
Hur går det för er? Fortfarande inga rörelser men känner ibland något som får mig att reagera som "var det?". Hoppas hoppas snart! Magen växer på i alla fall, har haft en vecka här när jag varit extra hungrig, men nu har det lugnat sig.
Någon mer som har fått sammandragningar?? Min mage spänner sig och är som en sten! Trodde att det skulle komma senare inte i v 23!:O
Det känns liksom som att allt är under kontroll just nu. Det enda vi egentligen behöver köpa är någon fleeceoverall, säng och skötbädd med tillbehör. Allt annat kan man liksom ta pö om pö. Vi kommer inte att inreda rummet förrän nångång under nästa år, känns verkligen inte som att det är någon brådska. Vi har vita väggar och jag känner att det känns väldigt mycket att hålla på och måla om, men jag kan istället tänka mig att köpa lite fina väggdekorer att klistra upp, så kan man ta ner dem sedan när det blir inaktuellt.
Nästa grej här nu är att gå på profylaxkurs under oktober, det ska bli väldigt spännande! Läste också precis ut "Föda utan rädsla", jag tyckte att det var en väldigt bra bok och jag känner att jag ser fram emot förlossning med tillförsikt!
Dock blir jag bara stelare och stelare i bäckenet, har blivit sjukskriven 50% pga att jag pendlar med bil nästan 2 timmar om dagen och min kropp pallar inte riktigt med det. Men kroppen går mycket upp och ner så jag tänker inte kasta in handduken än. Jag får också sjuka muskelknutor i skinkorna, måste vara att musklerna jobbar annorlunda nu när man bär? Jag och maken får öva på att andas ihop när han trycker ut spänningarna för fy fasen vad ont dessa knutor gör! Det är så att jag ser stjärnor. Jag börjar mer och mer fundera på hur jag ska hitta strategier för att klara av smärtan, jag vill verkligen försöka föda utan epidural. Min bebis verkar fortfarande vara en lite filosof, jag känner av att det rör sig ibland, men det är fortfarande väldigt otydligt och jag känner inget från utsidan. Går in i vecka 24 idag.
idag har vi varit hos BM så vi får ett papper hem om vi vill vara med I föräldrargruppen I December / 3 träff / och göra studiebesök på BB plus ammningskurs... sugen speciellt på studiebesök ... andra vet jag inte men ska på allt - man kanske träffar någon trevlig man kan ha barn I samma åldern med
hur ska ni göra?
Nu var det väldigt längesen det hände nåt i den här tråden! Hur går det för er andra? Min mage har börjat växa med raketfart och det känns som att jag bara äter och äter, finns ingen botten just nu! Var hos BM idag och allt var fint, inte fixerad än men hon har legat med huvudet nedåt ett bra tag nu för jag har bara känt sparkar upp mot högra revbenet i 3 veckor. Just nu ligger hon diagonalt, så bara hoppas att hon ploppar fast snart, ett delmål närmare! Ska på ultaljud 13/12 för att kolla moderkakan position då de inte kunde se om det låg för vid RUL. Jag hoppas verkligen att det flyttat med uppåt så jag slipper snitt! Vill så himla gärna föda.
Nu har vi hämtat ut barnvagnen, katten älskar liggdelen och ligger i den jämt, han kommer säkert bli sur när den blir upptagen av en bebis sedan! Känner att jag bara vill att tiden ska gå snabbare och snabbare. Går all-in för julen nu, som att om jag fixar mer julpynt så kommer tiden att gå snabbare! Har fått ett del ryck och skurat ur ugnen ordentligt och fixar och donar i största allmänhet.
Vi blev också "tvugna" att beställa en ny säng eftersom den gamla sängramen gav upp. Nu har vi en 140 säng som vi pratat om att byta förut, men har prioriterat annat, men nu gjorde vi slag i saken och beställde en 180 säng. Det dryga nu är att vi sover på madrassen direkt på golvet medans vi väntar på nya sängen! Det blir svårare och svårare för varje dag att ta sig upp, men kanske bra träning vem vet? Plötsligt känner jag mig starkare i kroppen och mår faktiskt riktigt bra!
Hur är det för er, hur känns det och hur går det??
jag tänkte ta allt när jag är ledig vid Jul..ska jobba lite nån vecka I januari tror det blir 9-14/1 o sen tar jag ledig en vecka innan BF...så ska passa på och packa väskan, tvätta allt och skriva brevet också..
vi har studiebesök på BB nästa vecka så det blir kanske lättare att veta vad jag ska tänka på. Gick in I v34 nu så var hos BM, barnet ligger med huvudet neråt och hon trodde att han kommer att fixeras snart..som att jag inte kissar tillräckligt ofta:))
babyskyddet får vi första veckan I januari så vi tänkte lämna in bilen och städa den ordentligt och sedan sätta in skyddet också - lika bra att bli lite van med det...
Ja, vi borde också städa bilen... En känsla dock att det inte kommer bli av. Tyvärr kan jag ibland bli lite besviken på min man. Visst. Jag är sjukskriven och han har sin praktik och är trött och gör jättemycket för mig. Men han väntar liksom på att jag ska ställa iordning allt hemma, och det är inte så lätt när man har foglossningar och inte får lov att lyfta tungt, inte orkar böja sig osv. Vi ska ha gäster på lördag och här är verkligen kaos i lägenheten. Jag har försökt och försökt men orkar inte och han tycker väl att jag kan göra lite mer liksom.
Har haft Berg- och dalbana med kejsarsnittsbesked men var hos bm idag och hon lugnade mig lite. Var på ett samtal för förlossningsskräck och fattar inte, hennes taktik var att försöka skrämmas mer vilket bara gjorde mig ledsen, orolig och så att jag fick ångest. Stängde liksom av.
Positivt är att han redan är färdigfixerad, om det nu spelar någon roll vid kejsarsnitt.
Tittar förresten på what to expect, har inte sett den innan. Känns kul att se nu.. Man känner igen sig ganska bra faktiskt! :)
Igår var jag iväg och tog influensavaccin, fick inga biverkningar alls, skönt! Minns att jag blev rejält hängig efter svininfluensan så var rädd att det skulle vara samma nu men det var ingen fara. I eftermiddag ska jag till bm, blir intressant att se hur mitt sf mått är idag för just nu känns magen helt punkterad, vet inte hur hon ligger? Men igårkväll var den ENORM haha.
vad skönt jag han inte med min för blev sjuk innan det... :(
jag vet inte ens vad jag har på SF mått vet bara att jag ligger precis på kurvan (mellan) hela graviditet... är också nyfiken hur bebisen ligger (huvudet neråt) för det börjar kännas annorlunda och får ont I blåsan så det känns lite som en fasting som försöker rota sig där nere och fixera:))
kul med goda byheter att du kan försöka föda vaginalt! vi var på BB studiebesök igår... gud va verkligt det blir...