Inlägg från: thecoc |Visa alla inlägg
  • thecoc

BF januari - 17

Vilken fin gravidmage frkmaria! Ja, det börjar synas ordentligt nu. Var och köpte en uppsättning mammakläder förra veckan och det är så SKÖNT att ha kläder som sitter vettigt igen. 

• thecoc
    Ivana1988 skrev 2016-08-30 07:16:03 följande:

vilken fin mage!

Kan inte alla visa sina? Vore roligt att se! Min mage -kom- för 2 veckor sen så jag är inte van än haha

Vi fotar magen varje tisdag så jag lägger upp en bild ikväll :) Magen är väldigt praktisk att använda som stöd för händerna när man skriver på telefonen numera!
  • thecoc

Gravidappens bilder gör så att det ser ut som att jag har värsta bristningarna, men det har jag inte (än...)

• thecoc

Allt gick bra på RUL idag! Är så himla kär i den där lilla bebisen! Nu fattar jag verkligen att det är på riktigt. Blev flyttad 2 dagar bf 27/1, efter löning, wohoo!! :D

• thecoc

Dock så låg moderkakan i framvägg, får nog hålla mig till tåls innan jag känner några rörelser. Ska på nytt UL v.32 för att kolla så att moderkakan inte sitter för utgången.
  • thecoc
    Frkmaria skrev 2016-09-01 15:50:05 följande:
    Grattis! Visst är det härligt att se en sprattlande krabat! <3

Min moderkaka ligger också i framvägg. Känner ju att det rör sig inne men inget utåt. Hade så gärna velat att mannen fick känna lite! Har läst att sparkarna är intensivast mellan 26-32 så får hålla mig tills dess! Oj, då måste din moderkaka sitta ganska långt ner för det var inget tal om för mig? Ska ju ändå på nytt UL pga vattnet i njurarna men ändå!

Blev i tisdags sjukskriven på 50% pga foglossning. Så nu vet jag hur det känns! (Hur ska man veta vad allt är annars?) tyvärr sjukskriver de bara 4v i taget och läkaren tyckte att jag sen ska jobba 2-3 dagar heltid för att sen sjukskriva mig igen ifall jag inte orkar? Känns bara dumt och onödigt för tror ju liksom inte foglossningarna slutar göra ont vid överbelastning bara sådär helt plötsligt? Vi får se. Planen är väl att hålla kontakten. Ställer ju till det med vikarie till mig också och så! Uh. Lättstressad kan man säga. ;) hur mår ni andra i kroppen?
    Ja, jag hade kissat precis innan undersökningen så de kunde inte se var den slutade eftersom urinblåsan var tom. Men det såg ju ut som att min moderkaka var helt enorm, fast de sa inge särskilt om storleken men jag blev lite chockad över hur pass stor plats den tar! Haha, undrar om det är individuellt. 

Skönt med sjukskrivning men jobbigt att behöva stressa över det! Jag känner mig rätt bra i kroppen, bättre än jag trodde då jag haft ont i ryggen hela livet pga min stora byst och scolios, jag kanske bara är van? :D Men däremot måste jag ha stödstrumpor annars får jag helt sjukt ont i benen och även underarmarna(!?) 
  • thecoc

Jag måste rådfråga er. Vi har fått reda på att vi väntar en flicka, vilket vi såklart är jätteglada för. Det är bara det att på makens sida är de eld och lågor över en flicka, eftersom alla barn i den familjen har varit pojkar typ. Saken är den att jag VERKLIGEN inte gillar rosa och annat flickigt/puttenuttigt och jag är rädd att släkten kommer att överösa henne med sådant och jag känner mig verkligen inte bekväm med det. Därför har vi valt att inte avslöja könet än så länge och jag vet inte hur jag ska kunna sätta gränser för hur jag och min man vill ha det kring vår dotter, hon är ju ingen docka utan ett barn! Överreagerar jag? Vad tycker ni att jag ska göra? 

• thecoc

Tack frkmaria för väldigt bra svar! Jag känner igen mycket i det du skriver. Jag och min familj är lite mer introverta och umgås lite mer enkelt och inte så livat. Just när det kommer till födelsedagar så är makens familj helt extrem. Det ska ställas till med kalas så for nån fyller år och då MÅSTE "alla" komma och alla måste prompt kramas när man kommer och går. Sådant dränerar verkligen mig på energi och jag fattar inte varför man måste fira sin morbrors frus mamma? Jag vet knappt vad motsvarade på min sida släkten heter! Som tur är tycker även min man att detta är rent vansinne så vi har börjat säga ifrån en hel del. Mina helger är dyrbar tid för mig och jag vill inte slänga bort dem på kalas för människor jag inte ens skulle bli ledsen över om de dog. Ja, det är nog så att mannen får ta det snacket med dem och försvara vår ståndpunkt, tack och lov så håller han med mig, annars hade det varit tufft att behöva ta hela fajten själv.

• thecoc

Ang magtafset så brukar jag säga "nu tar du bara på mitt magfett" när folk klämmer mig på magen. Det brukar få dem att inse att det kanske inte är helt lämpligt. Det bästa är att få folk att tro att de har gjort en obekväm ang ens kropsstorlek för det tycker helt plötsligt ingen är okej. Människor och deras logik....

Svar på tråden BF januari - 17