BF januari - 17
Vilken fin gravidmage frkmaria! Ja, det börjar synas ordentligt nu. Var och köpte en uppsättning mammakläder förra veckan och det är så SKÖNT att ha kläder som sitter vettigt igen.
Vilken fin gravidmage frkmaria! Ja, det börjar synas ordentligt nu. Var och köpte en uppsättning mammakläder förra veckan och det är så SKÖNT att ha kläder som sitter vettigt igen.
vilken fin mage!
Kan inte alla visa sina? Vore roligt att se! Min mage -kom- för 2 veckor sen så jag är inte van än haha

Gravidappens bilder gör så att det ser ut som att jag har värsta bristningarna, men det har jag inte (än...)
Allt gick bra på RUL idag! Är så himla kär i den där lilla bebisen! Nu fattar jag verkligen att det är på riktigt. Blev flyttad 2 dagar bf 27/1, efter löning, wohoo!! :D

Jag måste rådfråga er. Vi har fått reda på att vi väntar en flicka, vilket vi såklart är jätteglada för. Det är bara det att på makens sida är de eld och lågor över en flicka, eftersom alla barn i den familjen har varit pojkar typ. Saken är den att jag VERKLIGEN inte gillar rosa och annat flickigt/puttenuttigt och jag är rädd att släkten kommer att överösa henne med sådant och jag känner mig verkligen inte bekväm med det. Därför har vi valt att inte avslöja könet än så länge och jag vet inte hur jag ska kunna sätta gränser för hur jag och min man vill ha det kring vår dotter, hon är ju ingen docka utan ett barn! Överreagerar jag? Vad tycker ni att jag ska göra?
Tack frkmaria för väldigt bra svar! Jag känner igen mycket i det du skriver. Jag och min familj är lite mer introverta och umgås lite mer enkelt och inte så livat. Just när det kommer till födelsedagar så är makens familj helt extrem. Det ska ställas till med kalas så for nån fyller år och då MÅSTE "alla" komma och alla måste prompt kramas när man kommer och går. Sådant dränerar verkligen mig på energi och jag fattar inte varför man måste fira sin morbrors frus mamma? Jag vet knappt vad motsvarade på min sida släkten heter! Som tur är tycker även min man att detta är rent vansinne så vi har börjat säga ifrån en hel del. Mina helger är dyrbar tid för mig och jag vill inte slänga bort dem på kalas för människor jag inte ens skulle bli ledsen över om de dog. Ja, det är nog så att mannen får ta det snacket med dem och försvara vår ståndpunkt, tack och lov så håller han med mig, annars hade det varit tufft att behöva ta hela fajten själv.
Ang magtafset så brukar jag säga "nu tar du bara på mitt magfett" när folk klämmer mig på magen. Det brukar få dem att inse att det kanske inte är helt lämpligt. Det bästa är att få folk att tro att de har gjort en obekväm ang ens kropsstorlek för det tycker helt plötsligt ingen är okej. Människor och deras logik....