Inlägg från: thecoc |Visa alla inlägg
  • thecoc

BF januari - 17

Frkmaria skrev 2016-09-04 21:08:30 följande:
    Vad skönt att han ändå är med på noterna. Då har du ju hälften vunnet! Min familj är iofs väldigt mysig och kramig och varm och gästvänlig. Ta det du vill ha och gör vad du vill-motto. Så där är också mycket liv och rörelse. Skillnaden är det valfria - du kan gå undan på ett annat sätt. Det finns något att äta om du är hungrig mellan måltiderna. Osv. Sen firar båda våra familjer bara närmsta familjen, inga kusiner eller mostrar liksom. Och min familj träffas oftare och när vi är nere och träffar mannens familj sover vi ändå hos min familj (pga gästvänligheten och att vi där får eget rum med dubbelsäng) så då passar vi ju på att träffa min familj den dagen vi inte träffar mannens familj liksom. Men jag har på snart 6 år inte kommit nära min mans familj och det har ju att göra med att alla pratar samtidigt, det blir aldrig personligt. Är dock rädd för att min man inte håller med mig när jag väl tar upp det med honom! Haha. Jag har sagt till någon kollega att jag inte uppskattade det och tog verkligen bort hennes hand flera gånger. Hon satte tillbaka den hela tiden och sa att det var bra för barnet?? Jag bara "fast jag tar på min mage, ingen annan behöver göra det". Uhh. Vad jag ogillar sånt!
    Men HERREGUD! Vad är det för fel på folk?!?! Detta var ett så intressant ämne att jag kände att jag var tvungen att starta en tråd om det :D www.familjeliv.se/forum/thread/76941921-saker-att-saga-till-folk-som-tafsar-pa-magen
  • thecoc
    Ivana1988 skrev 2016-09-05 07:56:01 följande:

Förstår helt? detta med tjejer ska ha rosa och killa blå? blir så trött på detta! Jag har sagt till min familj (mamma ? för att hon inte kan sluta handla tyvärr och jag själv vill inte samla på mig massor nu det är långt kvar) att jag vill inte ha sådana grejer jag gillar lite mer naturfärger, neutralt.. så skickar hon bild till mig med allt hon köpte.. precis allt jag absolut inte vill ha haha? alltså hon är gullig och bryr sig men man blir bara? kan jag få bestämma med mitt barn??

Vad skönt att det inte bara är jag med det här problemet! Det känns ju så himla omodernt att köra blått/rosa på en bebis. Jag är själv förvånad ändå att så pass mycket i affärerna ändå går i blått och rosa! Trodde att man kommit lite längre.... Visst kan man ha något rosa, men då ska det vara en färg av alla olika man har.

Min man hade pratat med sin mamma och förklarat att jag "hellre sticker ut ögonen med en syl än att klä barnet i rosa" hoppas att budskapet går fram :D
  • thecoc

Jag mår iaf bra. Känns lite som "business as usual", men är så otålig! Vill bara känna sparkarna nu, det är liksom nästa anhalt. Dock märker jag hela tiden att jag blivit extremt blödig för nästan vad som helst. I morse började jag grina i bilen för att de pratade om paralympics på radion och jag blev så rörd över alla som trotsat sina handikapp och idrottar....

• thecoc

Jag mår iaf bra. Känns lite som "business as usual", men är så otålig! Vill bara känna sparkarna nu, det är liksom nästa anhalt. Dock märker jag hela tiden att jag blivit extremt blödig för nästan vad som helst. I morse började jag grina i bilen för att de pratade om paralympics på radion och jag blev så rörd över alla som trotsat sina handikapp och idrottar....

• thecoc

• thecoc

En fråga, har ni hört något om influensavaccin? Såg nu att gravida rekommenderas att vaccinera sig från v. 16. Har inte hört något om detta innan! Kommer min bm ta upp det eller måste jag fixa det själv?

• thecoc
    Frkmaria skrev 2016-09-11 15:03:51 följande:

Har jag varken tänkt på eller hört om! Ska till bm på onsdag så kan ju kolla då om jag hinner med. Min prio 1 är att få kejsarsnitt så det ska jag ta upp. Sen är det den där sockerbelastningen. Ihhhh. :/

Låter bra! Jag ska inte till bm förens 1/10. Varför ska du ha kejsarsnitt? Hoppas sockret ser bra ut!
  • thecoc

Det låter ju verkligen som legitima skäl för att få snitt. Hoppas att du får gehör för det! Såg de att bebisen var stor på RUL?

Jag känner också att det vore så himla jobbigt att bli igångsatt, det känns sällan som man hör positiva förlossningsupplevelser som börjat med igångsättning, snarare tvärt om. Men men, inte så mycket att göra, vill det inte börja så vill det inte.

• thecoc

Vad härligt med rörelser! Jag känner att det verkligen är på gång för jag känner att det händer massor inne i livmodern, när som helst nu!

• thecoc

Hur går det för er? Fortfarande inga rörelser men känner ibland något som får mig att reagera som "var det?". Hoppas hoppas snart! Magen växer på i alla fall, har haft en vecka här när jag varit extra hungrig, men nu har det lugnat sig.

Svar på tråden BF januari - 17