Inlägg från: tjejenA |Visa alla inlägg
  • tjejenA

Orkar inte mer

Hej! Jag mådde illa de 3 första månaderna och när det gick över fick jag halsbränna istället och har haft det sen dess och är i vecka 30. Så många rennie förpackningar har gått åt. Har även testat novalucol och gaviscon men ingenting hjälper. På apoteket sa dom att för vissa räcker det med en gaviscon och för andra 2 eller till o med 3. Så jag har testat till o med 3 st men det hjälpte inte. Den var tillbaka på en halvtimme och så är det med rennie med.

Och det jobbigaste är när kvällen närmar sig för jag vill inte sova för jag vaknar upp av att jag får sura uppstötningar som spya i munnen och jag sväljer tillbaka det utan att tänka mig för...sen dröjer det inte länge tills jag sitter med min hink i knät och spyr flera gånger. Sen kan jag inte sova. Det är det som har hänt mig inatt och jag halvsitter i soffan så att det inte ska hända igen. Jag undrar varför det är så? Har hört många som inte fattar hur jag kan ha sån halsbränna för dom själva har bara haft nån gång under graviditet. Ska det va såhär tills jag föder? Tyckte att det var jobbigt att jag alltid väckte sambon med mina snarkningar och slag i ansiktet men det här tar priset.

• Svar på tråden Orkar inte mer
  • tjejenA
    bohan85 skrev 2016-04-18 23:50:46 följande:

har du provat omeprazol?

Nej det har jag inte gjort...är det nåt som är mer effektivt? Förstår inte varför barnmorskan rekomenderar nåt som inte hjälper :/
  • tjejenA
    Callo skrev 2016-04-19 00:00:26 följande:

Omeprazol fick jag som första åtgärd för min magkatarr. Hjälpte inte mig så har andra starka tabletter, kan dock inte ta dem under graviditeten. Eftersom du har halsbränna och inte magkatarr, så kanske Omeprazol hjälper för dig. Men fråga din BM innan du tar dem.

Aha okej. Det ska jag göra. Tack för svar
  • tjejenA
    Emy88 skrev 2016-04-19 13:21:45 följande:

Vad jag känner igen det där, hade konstant halsbränna från v.6. För mig fungerade Novalucol bäst men jag fick tugga i mig ca 12 st per dag, tänk på att äta små portioner och mild mat. Jag kan glädja dig med att i alla fall min halsbränna försvann direkt efter pojken tittat ut. Men det var ganska komiskt att det jag klagade mesar över under förlossningen var min halsbränna.

Då finns det hopp efteråt iaf :) Det är just det jag är rädd för att jag ska ha det här under förlossningen. Kan väl inte va kul och föda med sån jobbig känsla i halsen. Just nu ligger jag här halvsittandes och känner ändå att nåt är på väg upp snart :(
Svar på tråden Orkar inte mer