Kappahls flicktrosor väcker ilska
GHopper skrev 2016-04-19 21:22:41 följande:
Det hon är upprörd över är väl att trosorna sitter åt runt magen trots att de är flera storlekar för stora. De verkar vara anpassade för stor rumpa och smal midja. Därför sitter de åt i magen men som en hösäck över rumpan.
För övrigt har jag liknande erfarenheter av kappahls underkläder. Köpte trosor och kalsonger av exakt samma märke och storlek. Kalsongerna var 6-7 cm större i omkrets i midjan. Så vitt jag vet är inte 90 cm långa pojkar större än 90 cm långa flickor...
Inser också att det är dags att känna sig rejält kränkt över att min 8-åring ff har sina kalsonger i strl 86/92 och 12-åringen ff har 122/128 fast hon är närmare 150 cm lång :)
Barn är olika, olika modeller passar olika bra på olika rumpor. Äldsta dottern har alltid gillat hipstersmodeller, yngsta dottern vill inte veta av de trosorna. Hon vill ha klassisk skärning a la tai-trosa. Just när det gäller trosor/kalsonger är det dessutom ett icke-problem om de avviker på bredden från sin längd eftersom det bara är att gå ner/upp i storlek tills de sitter bra.