• Anonym (anna)

Vad lägger ni ut för en sommarsemester?

Självklart kan det kosta allt mellan gratis och hur mycket dom helst men vad lägger ni på er semester med allt ?

Gör ni fler resor under året och vad kostar dessa ?

Hur många är ni i familjen ?

Har ni alltid barnen med när ni reser ?

I år har vi en dyrare resa än vanligt framför oss då vi kommer vara borta nästan en månad.

Med hus vi hyr , bil och resan dit uppskattar jag att vi fyra * två barn ) kommet landa på ca 55- 60 000 kr.

Mer vanliga år brukar det nog vara ca 40 ' för oss fyra.

Vi åker skidor varje år och där lägger vi ca 10 000 totalt.

Vissa år en weekendresa om vi får barnvakt då vi gärna reser utan barn den resan !

• Svar på tråden Vad lägger ni ut för en sommarsemester?
  • gbgumman

I år ska vi bygga hus så i år och några år till blir det typ 0kr men vi har tillgång en sommarstuga gratis så det blir ändå miljöomväxling. Men tidigare år har vi lagt stora pengar. 2013 60 000kr Grekland semester, 2014 10 000kr i skidresa och 100 000kr på Florida semester, 2015 10 000kr skidresa och 50 000 Grekland semester.

• gbgumman
    gbgumman skrev 2016-04-19 21:14:30 följande:

I år ska vi bygga hus så i år och några år till blir det typ 0kr men vi har tillgång en sommarstuga gratis så det blir ändå miljöomväxling. Men tidigare år har vi lagt stora pengar. 2013 60 000kr Grekland semester, 2014 10 000kr i skidresa och 100 000kr på Florida semester, 2015 10 000kr skidresa och 50 000 Grekland semester.

Vi är också 2 vuxna och två barn.
  • Carambolan

I år kommer vi att lägga 70-80 000 för en treveckorsresa (två vuxna och tre barn) men i vanliga fall brukar vi bara vara på vårt landställe på sommaren och då kostar det bara som vanligt. Det är första gången på fyra år som vi reser utomlands, och den första längre resan vi alls gör sedan vi fick barn.

• Anonym (M)

I år ska vi utomlands en vecka, resa och boende kostar ca 7000:- (vi är två). Sen tillkommer ju aktiviteter.

Är andra gången jag pker utomlands med mitt barn som nu är tonåring, så det är ju inte så ofta.

Men vi åker alltid på semester på sommaren, har biltältat och cyklat en hel del. Till såna semestrar kostar ju utrustning en del (men kan ju användas flera ggr)

• Anonym (M)

Ska tillägga att vi alltid åker en vecka till fjällen varje år och som brukar det bli nån weekendresa till nån av våra storstäder.

• lövet2

Ca 3000-4000 kr. Antingen åker jag med sonen och hälsar på kusinerna eller så tar jag med dottern och hälsar på deras storasyster. I år blir det nog ingen semester alls. Vi får se.

• Anonym (Y)

Vi gör väl 1-3 småresor per år, några dagar nånstans i Europa. En större semester om året, i sommar drar vi till Japan i två veckor. Direkt efter sticker jag till Gotland där jag har gratis boende= hemma hos mamma och pappa. Japan kostar dock 15 000 per person för flyg och hotell. Vi är två i familjen.

• Anonym (semester)

De senaste fem åren har vi:
    - Varit på 1 skidsemester inrikes
    - Bilat runt 5-6 gånger inrikes
    - Åkt över till Finland 2 gånger

Totalt har det nog gått på ca 15 000 totalt på dessa fem år. Vi önskar båda att åka utomlands tillsammans nån gång, helst en gång i året, men vi har helt enkelt inte 10 000+ att slänga på en semester bara så där, och när man sparar till hus känns det som det lilla man kan skrapa ihop behövs där i stället.

• Aniiee

Senast vi åkte utomlands på semester hela familjen (och betalade själva) betalade vi nog nära 160 000 svenska kronor på själva (flyg+ta sig till och från)resan. Sen slösade vi kanske 70 000 där, i "bara" mat och shopping. Fast då är vi ju 10 pers, också., och var borta i två månader.

You are the creators and the curators of your own lives
  • Anonym (..)

Vi åker till Florida en gång per år, ibland med barn och ibland utan. Kostar ca 50000kr. Sen en weekend till någon stad ca 10000kr. Jag är typ " beroende" av Florida och vi har även släkt som bor där

Svar på tråden Vad lägger ni ut för en sommarsemester?