• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Hej!

Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

Någon som vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

• Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • Loncelot
    Melloj skrev 2016-04-22 11:26:03 följande:

Jag har ju använt vanliga ägglossningsstickor innan men nu ska vi ju bara försöka dagarna innan och då borde fertilitetsmonitor vara bra tycker jag, då den räknar hög och max fertilitet. Eller tänker jag fel?

Du tänker helt rätt
  • Stora My

Melloj: Hur ska du göra med dieten? Tycker det är svårt förstå riktigt hur och vad man får äta.

Jag har ännu inte fått med mannen på noterna. Hoppas i alla fall.

• Melloj
    Stora My skrev 2016-04-23 19:37:10 följande:

Melloj: Hur ska du göra med dieten? Tycker det är svårt förstå riktigt hur och vad man får äta.

Ja jag kommer inte att följa den slaviskt jag tror mkt på det här med Ph-värdet och sex dagarna innan ägglossning men.. just nu äter jag: tranbärskapslar, kalcium/magnesium tabletter och folsyra. Har börjat minska ner med kött, salt och kaffe, men som sagt så dricker jag två koppar på morgonen. Jag får i mig mkt mejeriprodukter (mjölk, fil och ost) och kommer att försöka äta mer vegetariskt. Grönsaker äter jag redan endel så det fortsätter jag bara med

Ja det är lite svårt att förstå med tanke på att det står olika på många sidor men jag tror det viktiga i det hela är att man får i sig mkt mejeriprodukter, minskar på salt och äter mindre "rött" kött... Har läst att man inte ska äta frukost och inte småäta mellan middagarna (detta blir tufft för mig som älskar att småäta:-/).

Hoppas du får med mannen har ni barn sedan tidigare? Har ni börjat försöka? Vi ska börja i juni men har redan börjat med fertilitetsmonitorn för att hålla reda på min ägglossning. Så spännande detta ska bli! Längtar redan.. haha
  • Strimmaavljus

Jag väntar dotter nr2 och vad som är gemensamt är att vi aldrig prickat ÄL utan haft sex varannan dag och varje och sedan med intensivt runt ÄL. Då finns det alltid tillgång på sega flickspermier som lever kvar. :)

• Melloj
    Stora My skrev 2016-04-23 19:37:10 följande:

Jag glömde juh skriva att man ska juh helst undvika bakverk (socker) så jag tänker inte äta ngr kakor, godis mm .. tyvärr kommer jag väl inte lyckas med det men men
  • Melloj
    Strimmaavljus skrev 2016-04-23 20:54:34 följande:

Jag väntar dotter nr2 och vad som är gemensamt är att vi aldrig prickat ÄL utan haft sex varannan dag och varje och sedan med intensivt runt ÄL. Då finns det alltid tillgång på sega flickspermier som lever kvar. :)

Grattis till tösen i magen

Okej, ni har aldrig prickat ÄL då? Eller typ dagen innan? Ja, hoppas de små rackarna lever kvar och vinner över de snabba som kommer i raketfart haha.. skämt åsido.
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-04-21 22:06:51 följande:

Hur blir man mer basisk?

Det med kaffe har jag läst att man ska dricka om man vill ha pojke men vet inte om man "får" när man vill ha flicka. Har ni fler tips om att få pojke?

Hittade du "pojkbaket" i pdf-filen jag bifogade? Tycker det står rätt bra där hur och vad man ska tänka på
  • Stora My
    Melloj skrev 2016-04-23 20:42:33 följande:

Ja jag kommer inte att följa den slaviskt jag tror mkt på det här med Ph-värdet och sex dagarna innan ägglossning men.. just nu äter jag: tranbärskapslar, kalcium/magnesium tabletter och folsyra. Har börjat minska ner med kött, salt och kaffe, men som sagt så dricker jag två koppar på morgonen. Jag fårensig mkt mejeriprodukter (mjölk, fil och ost) och kommer att försöka äta mer vegetariskt. Grönsaker äter jag redan endel så det fortsätter jag bara med

Ja det är lite svårt att förstå med tanke på att det står olika på många sidor men jag tror det viktiga i det hela är att man får i sig mkt mejeriprodukter, minskar på salt och äter mindre "rött" kött... Har läst att man inte ska äta frukost och inte småäta mellan middagarna (detta blir tufft för mig som älskar att småäta:-/).

Hoppas du får med mannen har ni barn sedan tidigare? Har ni börjat försöka? Vi ska börja i juni men har redan börjat med fertilitetsmonitorn för att hålla reda på min ägglossning. Så spännande detta ska bli! Längtar redan.. haha

Jag är inne på samma spår med kosten som dig. Har börjat äta mer vegetariskt och från imorgon blir det sockerfritt.

Jag tror också vi kommer prova (alltså om han nu är med på tåget) två dagar innan ägglossning samt försöka pricka in O+12 eller om det är bättre försöka ena månaden innan ägglossning och andra månaden de där timmarna efter. Brukar känna av ägglossningen så det borde vi kunna pricka in. Vi har pojkar sen tidigare och det skulle vara kul med en flicka i familjen. Det är värt ett försök. I så fall startar vi i maj. Jag tror inte att det går på första försöket men hoppas ju men det är ju det där med OM...
  • vicky91

Jag tror stenhårt på att pricka in ägglossning. Mina två flickor blev till typ 3 dagar innan ägglossning.

Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016