• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Hej!

Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

Någon som vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

• Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-06 11:21:15 följande:

Jag håller med. De pratar ju om efter sex ta lime+vatten tampong. Det kanske får ner det lite men att komma ner på 4 och hålla det där i flera dagar är ju svårt. Det var det jag menade häromdagen, att det är så mycket runt om så det är nedslående alltihopa.

Nä jag tar ett glas vin ikväll och struntar i allt med dieter osv.

Det gör du rätt i.. njut av vinet

Jag har precis fått i mig popcorn med massa salt, och godis.. attans att jag inte klarar detta haha.
  • Melloj
    MissJL skrev 2016-05-06 11:39:51 följande:

Jag hänger med i den här tråden! Vi ska börja baka bebis o det vore roligt med en liten kille då vi har två flickor sen innan... Väntar äl nästa vecka :)

Åh vad roligt du är så välkommen!

Hur gjorde ni när era flickor blev till? Ska ni göra tvärtom nu? Så skoj!
  • MissJL
    Melloj skrev 2016-05-06 20:55:12 följande:

Åh vad roligt du är så välkommen!

Hur gjorde ni när era flickor blev till? Ska ni göra tvärtom nu? Så skoj!

Med flickorna gjorde vi inget annat än att ligga mest hela tiden. O vips blev det tvillingflickor! ;)
  • vicky91

Vad kul med tvillingar. Skulle vilja ha tvillingpojkar nu. Undrar om man man påverka så man släpper två ägg ? :-P

• Stora My

Igår var perfekta d-dagen (3:e dagen innan) men det blev ingenting. Mannen är förkyld och jag har ännu inte lyckats övertyga honom. Jag är ledsen...Hoppas det går få med honom till nästa månad. Idag skulle jag nog få stegring men har inga äl stickor kvar. Känns ju inte lönt köpa nya heller när han inte är med på tåget. Jag har slutat med lactal men äter nog mina extra vitaminer/minareter ändå.

• pojkmorsan

Hej tjejer! Här vill jag vara med ???? Har två pojkar 7 och 6 år i år. Har studerat tjejbandet i 5 så nu är de väl dags! Vi provade för några år sedan men slutade i MF sedan har de kommit annat emellan i livet. Men nu jäklar nästa månad kör vi äl 9 juni. Så nu ska ja till Apoteket beställt pH stickor håller på o lägger om kosten. Taggad till tusen och hoppas de inte ska ta allt för många månader att få till ett pluss ????

Själv är jag snart 27 år ????

• Zoey90

Vi ska försöka första gången nu i maj. Jag vill helst baka en flicka, men är så rädd för att försöka ifall jag skulle få en pojke och bli missnöjd(vilket jag vet att jag inte skulle bli om jag inte hade försökt planera en flicka).. Svårt. Men vill nog läsa lite. Vad har ni för förslag på olika bakningsrecept? :)

• pojkmorsan

Mannen

Ingen Cola inget kaffe

Dusha varmt innan sex

Sex efter mens varje dag till positivt äl test. Cb digitalt äl test. Missionären, ingen orgasm för tjejen.

Kvinnan

Inget socker

Inget rött kött

Mycket avokado

Tranbärskapslar

Kalcium

Bisolvon

Lactal om ph behöver sänkas ännu mer

Ph under 5

Detta är det vi kommer köra med :)

• Stora My

Vad kul ni ska köra pojkmorsan.

Måste fråga vad bisolvonet är bra för?

Zoey90 man får ju ha det i åtanke att det blir vad det blir. Man kan försöka göra miljön bättre för tex flickspermier men det finns ju inga garantier.

Jag vill gärna ha en flicka men skulle bli glad om det är en pojke också. Vill gärna ha ett till barn men mannen är inte lika övertygad.

Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016