Anonym (Chanslös?) skrev 2016-04-21 10:23:33 följande:
Men orosanmälningarna som jag har orsakat då?
- Kommer Socialtjänsten möjligen att bedöma dem som att jag agerat under stress som brottsoffer?
- Eller kan det bli så att trots att jag förklarar de missförstånd och lögner som förekommer i anmälningarna så får den misshandlande mannen, som är barnens pappa, fördel och blir t ex boendeförälder eller får ensam vårdnad?
- Vem tror på mina ord?
-- Att mannen misshandlat mig psykiskt är mina egna ord, som dock kan styrkas av tidigare läkarintyg och orsak till jobbfrånvaro samt samtalskontakter som stöttat mig och alltså inte inkommit med någon orosanmälan.
-- Att jag skulle ha misshandlat barnen fysiskt och "hålla en skadlig distans till dem" kan också ifrågasättas med hjälp av dessa intyg, eftersom de beskriver mig helt annorlunda och dessutom har utfärdats av personer som faktiskt träffat barnen och mig tillsammans, vilket de andra inte gjort.
Om du har agerat dumt under stress som brottsoffer och du sen väljer att bo kvar med förövaren tillsammans med barnet är bara det en anledning till oro. Om du också själv har berättat allt hemskt mannen gör så är det kanske inte konstigt att barnens hemmiljö utreds.
Det finns nog en risk att barnen bli omhändertagna om inte dera hemmiljö förändras.
Lös problemet - Flytta!.