Inlägg från: Anonym (idiot) |Visa alla inlägg
  • Anonym (idiot)

Överreagerar jag på sambon?

Nej det är inte rätt att lämna barnet ensam i bilen men din reaktion är HELT sjuk. Du beter dig som stt allt inte står rätt till mentalt. Du kunde lika bra sagt till med lugn ton. Hade också reagerat som din sambo, vem fan tror du att du är liksom. Det är lika mycket hans barn och bara för att du inte tycker han ska lämna barnet i bilen så ger det inte dig rätt att ge honom världens läxa. Du borde be om ursäkt och söka hjälp.

• Anonym (idiot)

Bara undrar en sak... det är helt ok att man blir förbannad och tycker han gjort fel. Men skäller ni alla så på er sambo så fort han gjort något ni inte tycker är okej? Isåfall förstår jag varför vi har så många skilsmässor här i världen.

Man äger ingen och det är okej att göra fel utan att bli utskälld för det. Man kan faktiskt säga ifrån på ett normalt sätt utan att skrika och gorma.

• Anonym (idiot)
    Anonym (...) skrev 2016-04-20 15:05:18 följande:

Ja du har rätt till en åsikt, men din reaktion är HELT sjuk. Du beter dig som att allt inte står rätt till mentalt. Du kunde lika gärna ha skrivit till ts utan en jävla massa attityd och överdrifter. Hade reagerat på ditt inlägg om jag vore ts, vem fan tror du att du är liksom. TS är lika mycket människa som dig och bara för att du inte tycker att hennes agerande var ok så ger det inte dig rätt att ge henne världens läxa. Du borde be TS om ursäkt och söka hjälp.

Nej jag blir måttligt irriterad på alla kvinnor som tror dom äger sina barn och män. Det är inte bara hennes barn! Hon har ingen rätt att bestämma hur sambon ska göra med barnet när han är ensam. Och sen kommer hon och skäller hon ut som nån jäkla morsa "nä så får du minnsan inte göra" usch jag kräks.

Och jo det är sjukt att bete sig så
  • Anonym (idiot)
    Anonym (arg) skrev 2016-04-20 15:11:14 följande:

Jag skällde på honom för att jag blev rädd! jag såg min son ensam i bilen och det hann fladdra många "tänk om" tankar om vad som hade kunnat hänt!

Mitt barn är det mest värdefulla jag har och som sagt, skulle något ha hänt hade jag aldrig förlåtit honom.

Att kalla mig för idiot är inte trevligt och inte konstruktivt.

jag har bett om ursäkt till min sambo för att jag skällde det var överdrivet, men jag ändrar inte min åsikt om att det var fel att lämna barnet. 

Så bara för att man blir rädd har man rätt att gapa ur sig vad man vill? Seriöst. Du är en vuxen människa. Rädd eller inte så får man behärska sig. Precis som när man blir arg under ett bråk. Det är inte ok att säga vad som helst bara för att man blir arg.

Ja tur du bad om ursäkt.
  • Anonym (idiot)
    Anonym (arg) skrev 2016-04-20 15:17:56 följande:

Du är också en vuxen mäniska, varför får du haspla ur dig saker som att kalla mig idiot och att jag är sjuk och att jag ska söka hjälp?

Hur vuxet är det då?

Fast jag är inte tillsammans med varken dig eller din sambo så hur jag beter mig har inte med din situation att göra .

Jo jag tycker faktiskt du är en idiot och beter dig sjukt bara för att du blev rädd. Det känns inte friskt att reagera sådär. Det är min åsikt och jag har rätt att säga den. Pallar man inte höra sanningen ska man inte fråga.
  • Anonym (idiot)
    Anonym (...) skrev 2016-04-20 15:21:21 följande:

"Måttligt"?! Hahahaha! Knappast vännen...

Jo hon har rätt att bestämma att barnet inte ska hängas över en klippkant i ett bomullsnöre, hon har rätt att bestämma att barnet inte ska tryckas i en massa salt, hon har rätt att bestämma att barnet inte ska bada ensam, hon har rätt att bestämma att barnet inte ska ensam hemma utan en vuxens tillsyn osv osv... Det finns många saker som en förälder inte får utsätta sitt barn för bara för att man råkar vara ensamt med det.

Nej det är inte sjukt, det är en mänsklig reaktion från någon som just har blivit skrämd. Googla vettja!

Barnet satt ensam i en låst bil i några minuter och pappan var i närheten och hon fick panik som att barnet hängede ut från ett fönster på 8 våningen. Normalt? Nej. Kanske du som borde googla istället.
  • Anonym (idiot)
    Anonym (arg) skrev 2016-04-20 15:29:46 följande:

För att räta ut några frågetecken.

Ja jag skällde på sambon!

NEJ jag skrek inte, NEJ jag fick inte panik, NEJ jag gormade inte och höll en lång harang.

Jag skällde i hyfsat normal samtalston och i ca 2 minuter.. 

På vissa inlägg låter det som jag stått o gormat o skrikit rakt ut vilket jag inte gjorde.

Fortfarande inte okej.
Svar på tråden Överreagerar jag på sambon?