Tazzme skrev 2016-04-21 13:33:07 följande:
Du motsäger dig själv, om du duschar då barnen sover så lämnar du ju dom utan tillsyn. Vad är skillnaden att barnet sover i sin säng utan tillsyn, mot det att barnet sover tryggt i bilen utan tillsyn?
Jag vet inte ens vad jag ska svara på detta.... Annat än att jag önskar dig lycka till.
Jag tror inte att jag någonstans har skrivit/påstått att barnet INTE kan gråta av rädsla. Jag vill bara lyfta fram att barnet kan gråta av flera andra orsaker OCKSÅ.
Och precis som andra, samt jag, försökt poängtera: ingen är väl så hjärtlös att man skulle lämna ett gråtande barn i bilen? Men att om barnet börjar gråta så hinner det nu inte gråta så himla länge innan mamma/pappa kommer, att det tar någon skada av det.
Jisses. Verkar som att folk läser ens texter här som fan läser bibeln...

Om barnet sover i sin säng så blir det inte ledset av att vara ensamt. Sover det tryggt i bilen kan jag mycket väl lämna det där någon minut. Det som TS handlar om är ju ett vaket barn.
För mig är det ingen uppoffring att vara med mina barn tills de somnar. Det tar inte så värst många minuter, och är en mysig stund där jag pratar lite med 4-åringen om dagen som varit, och om morgondagen. Sedan somnar hon på ca 3 minuter och jag lämnar sängen. 1-åringen far runt som en vilde i sängen och har jättekul i ca 30 min innan hon slocknar rakt av. Det gör mig ingenting att vara där med henne. Egentid har jag när bägge barnen sover, efter kl 19.30.
Ett barn som sitter ensamt och gråter i bilen gör det för länge om det så bara tar 30 sekunder innan föräldern är tillbaka (enl mig). Därför skulle jag aldrig lämna ett vaket barn ensamt i bilen, så vida det inte är stort nog att prata med ordentligt. Min 4-åring har jag inga problem att lämna själv vare sig i bilen eller i hemmet. Hon klarar det utmärkt.