• EnAnonumius

3D bio

Pimpinellan skrev 2016-04-20 17:41:49 följande:
    Ja,det är klart texten går läsa.  Glad  Däremot gillar jag själv absolut inte formatet. Vi såg senaste Stars Wars och jag hade kanske inte sett den om jag vetat att det var 3D. Man blir trött i huvet och det tillför inte filmen nåt.
    Du kan inte utgå från dig själv som mall hur det kommer att bli för andra. Man är individer.

Vissa får inga problem med 3D och blir inte alls "trött i huvudet" av det, och får en härlig upplevelse av 3D.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

Jag började gå på 3D filmer sedan denna senaste generationen kom för några år sedan.
    Jag och jag går ytterst sällan på "vanlig film". Då jag gillar det extra djupet både inåt och utåt. Har till och med 3D möjligheter hemma 3D blueray och 3D-TV med samma 3D system som på biograferna.

Skall man få den bästa 3D upplevelsen på biograferna (enligt mig) så skall man försöka få platser på 5-7 raden i mitten på någon av dessa rader, enligt mitt tycke).
    Ja självklart kan man ju läsa texten med 3D glasögonen på. Fast jag personligen skulle helst slippa texten alls, (oavsett om man går på "vanlig film" eller 3D) då jag fattar engelska och tycker textningen är irriterad i allmänhet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden 3D bio