Kläder till nyfödd i maj?
Hur klädde ni era barn som är födda i maj? Tänkte köpa bebiskläder till en vän som ska ha barn då. Ska man köpa lång eller kortärmade kläder Hjälp tack, kan inte det här! ;)
Hur klädde ni era barn som är födda i maj? Tänkte köpa bebiskläder till en vän som ska ha barn då. Ska man köpa lång eller kortärmade kläder Hjälp tack, kan inte det här! ;)
Långärmat är bra eftersom de inte är så varmt än o bebisen får inte bli kall. Du kan också köpa nån storlek större som den kan ha i sommar eller till hösten då bebisar växer så fort den första tiden så man hinner oftast inte ens använda hälften av allt man får till sin nyfödda. ;)
Om jag var du så skulle jag köpa lite större storlekar. Troligen har dom redan massa kläder för den första tiden (maj).
Sen hade jag nog köpt långärmat. Mina barn hade typ aldrig T-shirt när dom va så små. Antingen va det för kallt eller så soligt att man behövde skydda dom. Body och leggings/joggingbyxor är det bästa (enligt mig) :)
Känns så tråkigt att köpa superstora kläder som den inte kan använda på länge... får kanske bli 62