• Happymama

3 månader vaccin, biverkningar?

Hej! Vad har era barn fått för biverkningar efter 3 månaders vaccin? Min son ska få vaccinet om 2 dagar, vill gärna vara förberedd haha
    Kan man smörja in med emla kräm för att han inte ska få så ont? Eller emla plåster?

• Svar på tråden 3 månader vaccin, biverkningar?
  • vipsan

Det onda av sprutsticket går snabbt över så jag har aldrig använt någon bedövning till min son i alla fall. Angående biverkningar så fick han feber kvällen/natten efter sprutan så Alvedon kan vara en bra grej att ha hemma.
    En annan, mindre vanlig biverkning, som min son fick efter vaccinet var diarré. Tror han bajsade 8-10 blöjor om dagen i två veckor efter sprutan.

• Fjärrkontrollen

Det onda går över på några sekunder så har aldrig använt nån créme. Han blev lite extra trött bara, annars inga biverkningar. Alvedon ska man helst inte ge, kroppen ska bygga upp ett försvar. Men klart, får barnet hög feber så Kan man ge. Men lite feber är inte farligt.

• Lady Di

Nej de behövs ingen emlasalva. Men ammar du så amma precis innan ni ska in för de har bedövande effekt.
    Men de till så du har alvedon hemma. Vår son har fått skyhög feber vid alla vaccinationer.

• Mirre80

Jag ammade när dom stack sprutan, BVC-sköterskan rekommenderade det.. Han skrek lite men det gick snabbt över.
    Blev trött, hängig och fick feber, men det gick bra:)

• Happymama

Tack för alla svar! Så ingen emla, amma precis innan eller under tiden och feber.
    Angående alvedon, är det sirap? Det är mitt första barn så har inte så jättebra koll på sånt.

• Happymama
    Lady Di skrev 2016-04-25 19:51:51 följande:

Stolpiller har jag använt. Går snabbt o man slipper spill.

Vad är det för något?
  • Lady Di
    Happymama skrev 2016-04-25 20:02:20 följande:
    Vad är det för något?
    Suppositorier, en tablett man för upp i ändtarmen.
    Använder fortfarande de på vår son som snart är 3 då han gärna kaskadspyr av all oral medicin :/
    Men passa annars på att rådfråga när du är hos bm, febern brukar inte komma förrän några timmar senare.
  • Happymama
    Lady Di skrev 2016-04-25 20:44:20 följande:
    Suppositorier, en tablett man för upp i ändtarmen.
    Använder fortfarande de på vår son som snart är 3 då han gärna kaskadspyr av all oral medicin :/
    Men passa annars på att rådfråga när du är hos bm, febern brukar inte komma förrän några timmar senare.
    Det ska jag göra tack :)
Svar på tråden 3 månader vaccin, biverkningar?