• Anonym (jox)

Vad kostar det att ta bort tatuering?

Skyll dig själv säger ni säkert men min ensak när jag valde att tatuera mig.

Har en cirka 10 x 8 cm stor tatuering på axeln som jag vill ha bort. Det är inte mitt ex. namn eller nått. Vill bara ha bort den om det går.

Vad kostar det egentligen att ta bort det idag? Går väl knappast via sjukvården...

• Svar på tråden Vad kostar det att ta bort tatuering?
  • Anonym (.)

Det enklaste sättet att ta reda på det är att ta kontakt med en klinik som utför behandlingen och fråga.
    2000 kan du nog räkna med i alla fall och du får stå för kalaset själv.

• Anonym (:))

Beror på hur stor den är, hur djupt den sitter och om du tänkte göra en tattoo över... Gubben håller på med en som sitter på skulderna... Han ska sätta en tattoo över... Kan säga att han i nu läget ligger på 8000kr och det är forfarande inte klart :( Men din verkar ju enklare...

• klyban
    Anonym (:)) skrev 2016-04-25 17:12:31 följande:
    Beror på hur stor den är, hur djupt den sitter och om du tänkte göra en tattoo över... Gubben håller på med en som sitter på skulderna... Han ska sätta en tattoo över... Kan säga att han i nu läget ligger på 8000kr och det är forfarande inte klart :( Men din verkar ju enklare...

Att lägga en tatuering över, är inte att ta bort den.
    Då jag uppfattar att TS inte vill ha tatueringar.
    Men är h*n okey med tatuering, så är ju en coverup en bra väg att gå.

• Anonym (jox)

Nja,jag vill ha bort den om det nu går. Ingen jättesak men har vuxit ifrån det.

Som sagt, är inte som att jag tatuerat in mitt ex som vissa gör..

Jag har försökt ha nått slags täcktejp över ibland men skiten lostande i vattnet. Vet inga bättre alternativ.

Är typ som en örn med utbredda vingar.9 x 4 cm.

• Thotis90

Du får räkna med att det kommer bli dyrt då det krävs flertalet behandlingar innan den är borta helt, om du inte ska ha någonting annat över. Det kan krävas upp till 10 behandlingar beroende på hur stor, blekt och i vilken färg din tatuering är i.

Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • elyse

Bor du i närheten av Uppsala? Min svägerska tar bort tatueringar på Hairfree & Beauty i Luthagen. De har grön laser som både känns mindre och är riktigt effektivt.

klyban skrev 2016-04-25 17:53:46 följande:

Att lägga en tatuering över, är inte att ta bort den.

Då jag uppfattar att TS inte vill ha tatueringar.

Men är h*n okey med tatuering, så är ju en coverup en bra väg att gå.

Jo jag vet.. Det kan alltså bli dyrare för TS eftersom det ska bli rent... Ska man köra en tattoo över kan man ju alltid ha en del av tattoon kvar ;)

Alltså det kostar 1000-1500 per gång med laser... Och man behöver oftagå flera gånger. Gubben är upp i 8000kr och det är inte klart en...

• Anonym (jox)

Låter som det får vänta. Svart färg är den i, gjordes för typ 8 år sen. Vill inte lägga ut så mycket pengar med min vårdlön...

Om vi ställer om frågan, någon som känner till nån vattenfast tejp hudfärgad att ha som täck istället?

• Anonym (Jonna)

Jag har också en stor i nacken som jag vill ta bort. Är 50 år och kvinna. Ångrar mig nåt fruktansvärt. Hur faan kunde jag vara så dum. Jag tycker numera att det är fult med tatueringar. Tyckte jag inte förr. Pinsam är jag......

• Anonym (Hej)

Vill bara tipsa om en täckande hudcreme som heter covermark . Finns för både ansikte och kropp om man vill täcka t.e.x. en tatuering. Finns i flera hudtoner och går att hitta på nätet. Och den är vattenfast dessutom.

• Anonym (jox)
    Anonym (Hej) skrev 2016-04-26 00:51:56 följande:

Vill bara tipsa om en täckande hudcreme som heter covermark . Finns för både ansikte och kropp om man vill täcka t.e.x. en tatuering. Finns i flera hudtoner och går att hitta på nätet. Och den är vattenfast dessutom.

Hae du provat den själv?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (jox) skrev 2016-04-26 05:29:22 följande:

Hae du provat den själv?

• Anonym (Hej)

Ja och den täcker mycket bra. Men har inte badat med den men andra säger att den håller även för det.

• Anonym (Ez)

Brukar man inte få räkna med 1000kr/cm2 iaf (väldigt grovt räknat).

Svar på tråden Vad kostar det att ta bort tatuering?