• Flaskhals

Svårt att komma (tjej)

Hej,

jag har alltid haft svårt att komma. Kom första gången vid 25års ålder pga en envis pojkvän. Jag är ganska säker på att det är min hjärna som spökar, startar onda cirklar och inte tror jag kan komma eller vill Så mycket att det inte går = press. 

Nu har jag varit singel ett tag och vill ta itu med detta när jag faktiskt är själv och kan öva ostört och i min takt, utan press från någon annan. Jag har lyckats att komma själv men många gånger är det en lång kamp mot mina negativa tankar. Har aldrig lyckats komma med killar jag date:at. 

Jag behöver push och hjälp på vägen! Har ni några tips? Jag använder dildos och kommer endast vid stimulans av klitoris. Kommer endast när jag "toppar" med porr. Har försökt utan avslut med porr men har då inte lyckats.

Hur gör ni? Slappna-av-tips? Tankar-tips? Tips överlag?!

• Svar på tråden Svårt att komma (tjej)
  • Anonym (Brrrr)

Du skriver att du använder dildos men bara kommer av klitorisstimulans. Har du provat med hjälpmedel mer inriktade på det, typ en vibrator eller duschen? Visserligen är det bra att lära sig komma utan sånt, men det kanske kan hjälpa dig att komma över den mentala tröskeln.

• Anonym (Tips)

Kanske inte ska spänna av utan snarare spänna dig. När det börjar bli skönt, fortsätt och spänn då låren. Så gör jag.

• BBWLady

Har du testat klitorissug? Eller en rabbitstav kanske? En gpunktsvibrator kan också vara bra. Och det är inget fel i att använda sådana saker för att komma. Somliga behöver extra stimulans för en orgasm och det är helt naturligt. Jag behöver oftast använda någon slags klitorisstimulator när jag vill få min orgasm. Ibland klarar jag det men fingrarna enbart, men jag har aldrig kommit vid enbart penetrering.

Att fantisera om sånt man blir kåt av kan också funka.

Varför det skulle vara bra att "lära" sig att komma utan hjälpmedel det förstår jag inte.

Det viktiga är att det är skönt. Och hur man gör det skönt spelar ingen roll.

Jag tror din största spärr är alla tankar på hur du bör komma... Istället för att du slappnar av och för det som funkar. Leksaker, porr, eller annat.

*BigLady*
  • Underhill

Ta det lugnt, varva ner lite...känn efter, så du inte pressar dig själv. Känn lusten. Bygg upp lusten. Läs en go novell eller låt fantasierna springa iväg lite innan dildon plockas fram :)

E vi överens så kör vi
  • Flaskhals

Tack för era tips!

Med dildo menade jag vibrator, sorry:) det är endast vibrator jag lyckats komma med förutom när mitt ex (den enda kille som fått mig att komma) gick ned på mig.

Jag ser heller inget fel i att använda saker men skulle inte vilja vara beroende utav dem när jag har sex med någon. Jag vill kunna komma med framtida killar/pojkvän med utan att ha med en vibrator i väskan. Tror även vid sex mina tankar stoppar mig och jag vet det tar lång tid för mig och kan därför inte komma vid sex med någon annan. Tappar kåtheten lätt, även under samlag!

Samma sak händer när jag testar med fingrarna på mig själv, tappar kåtheten, blir inte alls upphetsad av det. Men det kanske är normalt ändå? Och normslt att alla inte kommer i början vid nya partners?

Men jäytte tack för tipsen, ser ändå fram emot lediga kvällar /helg och ska testa!:)

• BBWLady
    Flaskhals skrev 2016-04-26 09:40:53 följande:

Tack för era tips!

Med dildo menade jag vibrator, sorry:) det är endast vibrator jag lyckats komma med förutom när mitt ex (den enda kille som fått mig att komma) gick ned på mig.

Jag ser heller inget fel i att använda saker men skulle inte vilja vara beroende utav dem när jag har sex med någon. Jag vill kunna komma med framtida killar/pojkvän med utan att ha med en vibrator i väskan. Tror även vid sex mina tankar stoppar mig och jag vet det tar lång tid för mig och kan därför inte komma vid sex med någon annan. Tappar kåtheten lätt, även under samlag!

Samma sak händer när jag testar med fingrarna på mig själv, tappar kåtheten, blir inte alls upphetsad av det. Men det kanske är normalt ändå? Och normslt att alla inte kommer i början vid nya partners?

Men jäytte tack för tipsen, ser ändå fram emot lediga kvällar /helg och ska testa!:)

Du är helt normal. Alla är olika. Finns ju kvinnor som aldrig upplevt en orgasm ens. Försök att inte tänka så mycket på det.
    *BigLady*
  • Aylae

Jag kan bara komma när jag blir slickad. Penetrering ger mig inte så värst mycket.

Du får skaffa en partner som gillar att slicka helt enkelt! :)

• Underhill
    Aylae skrev 2016-04-26 10:29:29 följande:
    Jag kan bara komma när jag blir slickad. Penetrering ger mig inte så värst mycket.
    Du får skaffa en partner som gillar att slicka helt enkelt! :)
    penetrationsorgasmer är hyggligt ovanligt och kräver sitt samspel och sin teknik + det vanliga med attraktion och upphetsning m.m. Förutsatt att TS är du så borde hon verkligen skaffa en partner som gillar att slicka :)
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Tips)

Slicka varvat med klittra och pulla... Kanske ett avbrott mitt i och gå på brösten och sen ner igen. Oväntade moves.... Tror att det kan vara en idé för killen att testa. Åtminstone blir jag helt vild av det själv.

• Anonym (Det går!)

Jag har varit precis som du, kom första gången 25 år gammal pga envis pojkvän. Känner igen mig i princip allt du skriver. Och jag lovar att det kan bli mycket enklare!

För det första så gav jag upp one night stands när det kom till att försöka komma. Lönlöst. Tyvärr tänker de flesta killar endast på dem själva och om de mot förmodan tänkte på mig som tjej så kunde jag inte känna tillräckligt bekväm med att det tar längre tid för mig osv. Försök alltså bara komma med ex killar/pojkvänner som du vågar vara ärlig med och inte känner press om tid osv.

Att komma alldeles själv tog ett par år till när jag också var singel. Jag bestämde mig för att utforska min egen sexualitet och ta all tid jag behövde Själv. Försökte tycka det var roligt och spännande med sex så köpte lite leksaker, kollade porr (testade kolla olika för att se om det fanns saker jag inte visste jag skulle gilla). Strök även tid med andra aktiviteter jag brukade göra på min fritid, så jag hade mer energi till mig själv och min lust än annat. Jag kommer nämligen inte när jag är stressad eller trött/slutkörd. Flyttade av andra skäl till en ny stad och hade heller inte så mycket att göra/så många vänner i början ;D

Plötsligt, utan att ha några måsten, tittade jag på porr och pillade lite själv -och kom! Efter det fortsatte jag ta mig tid (stressa inte fram någonting. Det tog fortfarande lång tid innan det blev enklare) med leksaker och bara gjorde saker gör att det var roligt. Tillslut kom lusten mer och mer och då blev det enklare med vibratorer. Guld var när jag köpte en pump (womenaizer heter de??). Det var typ omöjligt att inte komma med den när jag kollade porr samtidigt.

Nu för tiden kan jag komma med min nuvarande pojkvän och bla med hjälp av pumpen och porr.

Så stressa ner, ta dig tid att utforska och låt det ta tid!

Svar på tråden Svårt att komma (tjej)