Svårt att komma (tjej)
Jag har varit precis som du, kom första gången 25 år gammal pga envis pojkvän. Känner igen mig i princip allt du skriver. Och jag lovar att det kan bli mycket enklare!
För det första så gav jag upp one night stands när det kom till att försöka komma. Lönlöst. Tyvärr tänker de flesta killar endast på dem själva och om de mot förmodan tänkte på mig som tjej så kunde jag inte känna tillräckligt bekväm med att det tar längre tid för mig osv. Försök alltså bara komma med ex killar/pojkvänner som du vågar vara ärlig med och inte känner press om tid osv.
Att komma alldeles själv tog ett par år till när jag också var singel. Jag bestämde mig för att utforska min egen sexualitet och ta all tid jag behövde Själv. Försökte tycka det var roligt och spännande med sex så köpte lite leksaker, kollade porr (testade kolla olika för att se om det fanns saker jag inte visste jag skulle gilla). Strök även tid med andra aktiviteter jag brukade göra på min fritid, så jag hade mer energi till mig själv och min lust än annat. Jag kommer nämligen inte när jag är stressad eller trött/slutkörd. Flyttade av andra skäl till en ny stad och hade heller inte så mycket att göra/så många vänner i början ;D
Plötsligt, utan att ha några måsten, tittade jag på porr och pillade lite själv -och kom! Efter det fortsatte jag ta mig tid (stressa inte fram någonting. Det tog fortfarande lång tid innan det blev enklare) med leksaker och bara gjorde saker gör att det var roligt. Tillslut kom lusten mer och mer och då blev det enklare med vibratorer. Guld var när jag köpte en pump (womenaizer heter de??). Det var typ omöjligt att inte komma med den när jag kollade porr samtidigt.
Nu för tiden kan jag komma med min nuvarande pojkvän och bla med hjälp av pumpen och porr.
Så stressa ner, ta dig tid att utforska och låt det ta tid!