• Äldre 26 Apr 11:59
    146532 visningar
    1714 svar
    1714
    146532

    BF Januari 2017

    För alla oss som har BF i januari 2017!

  • Svar på tråden BF Januari 2017
  • Äldre 26 Apr 12:02
    #1

    BIM +1 (minst) för mig idag och ingen mens i sikte. Ska göra gravtest på torsdag eller fredag men är ganska säker. Min mens har aldrig varit sen men den kan vara oregelbunden som i att den kommer tidigare.

    I så fall har jag BF 1-2 jan ;) ett av de första barnen nästa år!

  • Äldre 26 Apr 12:12
    #2

    Hej! Fick reda på idag att jag var gravid, är 21 år. Om jag räknat rätt så blir det bf i januari någon gång! Detta blir första barnet och jag ser så fram emot det då jag längtat efter det sååå länge! :)

  • Äldre 26 Apr 12:46
    #3
    Majanathalie skrev 2016-04-26 12:12:31 följande:

    Hej! Fick reda på idag att jag var gravid, är 21 år. Om jag räknat rätt så blir det bf i januari någon gång! Detta blir första barnet och jag ser så fram emot det då jag längtat efter det sååå länge! :)


    Kul! :D när hade du BIM? Du lär ju också ha BF tidigt i maj? :)

    Jag är 31år och detta kommer att bli mitt andra barn, min första är född i nov-13.
  • Äldre 26 Apr 13:40
    #4

    Haha ja du det vet jag inte... Senaste mensen var iallafall 30 mars :) okej vad roligt!!

  • Äldre 26 Apr 14:14
    #5
    Majanathalie skrev 2016-04-26 13:40:01 följande:

    Haha ja du det vet jag inte... Senaste mensen var iallafall 30 mars :) okej vad roligt!!


    29e mars för mig så då är du någon dag efter mig med BF enligt standardberäkningarna :) skoj!
  • Äldre 26 Apr 18:45
    #6

    Tjena, här ansluter jag till er då jag idag tagit ett gravtest som visade positivt ???? Hade min senaste mens den 30e mars. Tidigt ännu men man ville ju verkligen veta. Redan symtom som onda nipples, känner starkare av dofter, lätt illamående ????

    Tidigare missfall i vecka 7 för några år sedan så nu håller man tummarna ????

  • Äldre 26 Apr 18:52
    #7

    dessa smilisar blir frågetecken tydligen ;)

  • Äldre 26 Apr 19:29
    #8
    linsalusen skrev 2016-04-26 18:45:48 följande:

    Tjena, här ansluter jag till er då jag idag tagit ett gravtest som visade positivt ???? Hade min senaste mens den 30e mars. Tidigt ännu men man ville ju verkligen veta. Redan symtom som onda nipples, känner starkare av dofter, lätt illamående ????

    Tidigare missfall i vecka 7 för några år sedan så nu håller man tummarna ????


    Vad jobbigt med missfall :( det är ju verkligen den stora nojjan just nu! Tycker att mina symptom har minskat idag men jag insåg på vägen hem att jag känner många "dofter" som jag inte brukar hehe. Tror att jag var ganska symptomfri rätt så länge förra gången också. Tror mitt riktiga illamående höll på v11-14 typ. Så två månader tills dess ungefär.
  • Bio
    Äldre 26 Apr 20:11
    #9

    Hej! Vad roligt att det har kommit upp en januarigrupp! :D Jag har fått bf 31 december eller 1 januari med olika räknare :-O så det blir spännande vilket år det blir! Jag har en son på 3 år som föddes två månader för tidigt så det kanske blir oktoberbebis till och med...!
    För drygt ett år sedan var jag gravid men det slutade med mf i vecka 10, då hade vi sett pyret på vul ett par veckor innan och allt såg perfekt ut men sedan hade det avstannat efter det. Nu hoppas vi det är vår tur! Vi har haft väldigt svårt att bli gravid och skulle börja behandling nu i maj men lyckades själva på sista chansen. :)
    Mina symptom än så länge är tunga bröst, konstiga drömmar och torrhet i näsan! Jag har knappt haft nåt illamående tidigare graviditeter heller så jag hoppas jag slipper det även nu.

  • Äldre 26 Apr 20:19
    #10

    Ja min näsa sniffar upp det mesta, stod på maxi idag med mamma när hon skulle ta sallad i sån salladsbar typ. I just den dörren hon öppnar ligger tonfisk och jag får en sån kraftig lukt i näsan av just bara tonfisk och frågar mamma om hon tycker det luktar extremt mkt tonfisk. hon bara tittade på mig och sa nej det tycket jag inte. ;) Massa annat med i helgen jag känt av u dofter. Brukar aldrig reagera på dofter annars :) Nej MF är verkligen ingen höjdare men denna gången har man det mer i baktanke. även om jag inte vill gå och tänka på att det kan bli så så gör man ju det ändå. man bågar inte ha samma förväntningar som innan missfallet som var. Jag har inga barn sen tidigare men alla runt min omgivning har typ så man blir ju inte alls sugen då liksom ;) När ska man ringa MVC om man vill komma in där för en extra typ test och så? :)

Svar på tråden BF Januari 2017