• Bio

BF Januari 2017

Hej! Vad roligt att det har kommit upp en januarigrupp! :D Jag har fått bf 31 december eller 1 januari med olika räknare :-O så det blir spännande vilket år det blir! Jag har en son på 3 år som föddes två månader för tidigt så det kanske blir oktoberbebis till och med...!
    För drygt ett år sedan var jag gravid men det slutade med mf i vecka 10, då hade vi sett pyret på vul ett par veckor innan och allt såg perfekt ut men sedan hade det avstannat efter det. Nu hoppas vi det är vår tur! Vi har haft väldigt svårt att bli gravid och skulle börja behandling nu i maj men lyckades själva på sista chansen. :)
    Mina symptom än så länge är tunga bröst, konstiga drömmar och torrhet i näsan! Jag har knappt haft nåt illamående tidigare graviditeter heller så jag hoppas jag slipper det även nu.

• Bio
    Majanathalie skrev 2016-04-29 21:46:31 följande:

Jag har gjort en fb grupp så det är bara att skriva i meddelande till mig med namn och beskrivning på profilbild och omslagsbild så det är lättare att hitta, ni som vill vara med.

Jag skrev till dig häromdagen, nu har jag fått en vänförfrågan från någon som bor i Litauen?! Är det du?
  • Bio
    holydiver skrev 2016-05-01 14:00:04 följande:

Hej! Hoppar in här också. Har bf ca 1/1. Jag plussade den 18 april.
    Jag har en son född 2012. Fick ett missfall 2014, lyckades inte bli gravid förrän ett år senare och den graviditeten slutade också i missfall.

Nu tog det bara 3 månader att bli gravid igen och har nu fått lite medicin för att ev kunna hjälpa detta lilla liv att stanna kvar.

Kul att läsa era inlägg, grattis till era plus och hoppas vi får "umgås" här och på fb länge till

Välkommen! Nyfiken, vad får du för medicin? Jag har också ett missfall i bagaget plus att min son fick plockas ut v 32 pga dålig blodförsörjning så jag får Trombyl för att ev minska risken att det händer igen.
  • Bio
    holydiver skrev 2016-05-01 15:00:11 följande:

Tack!

Jag får Trombyl som du samt Lutinus som är progesteron i vaginaltablett som jag tar morgon och kväll.
    Känns lugnande på ett viss att kunna "göra något" för att det inte ska bli missfall samtidigt som jag är väldigt medveten om att det ändå kan gå åt skogen. 

Vilken vecka är du i nu och i vilken vecka fick du ditt missfall? 
    Hoppas det gick bra med sonen <3

Jag är v5+0 idag, mf var v 11 så lååångt kvar! :-/

Plutten mår bra, han var tokliten när han föddes (1,2 kg, låg 4 kurvor under medeltalet för sin ålder) men nu är han 3 år och nästan ikapp i storlek. Och har inte haft några men av det vad man kan se. <3
  • Bio
    Majanathalie skrev 2016-05-08 22:24:08 följande:

Har bara fått från lillalady :)

Jag skrev till dig 28 april, vad konstigt att det inte kommer fram!° Skriver igen nu!
  • Bio
    Lizzie09 skrev 2016-05-18 20:15:32 följande:
    Yes det finns en fb-grupp, skicka ett pm till mig med namn och beskrivning av din profilbild så lägger jag till dig!
    Jag skickar också, vill gärna vara med! :)
  • Bio

Blääää fick mf i v 7+4, så surt när vi har försökt få syskon i mer än två år, det här är andra missfallet på den tiden. Tur att vi åtminstone har en liten solstråle men nu börjar jag tvivla på om han nånsin ska få ett syskon som är hyfsat nära i ålder. :'( Önskar er andra lycka till.

Svar på tråden BF Januari 2017