Inlägg från: Ballerinan |Visa alla inlägg
  • Ballerinan

BF Januari 2017

Hoppar in här jag med! BF 31 december enligt en app och början på januari enligt en annan. Första barnet!

• Ballerinan
    Kmora skrev 2016-04-27 06:39:14 följande:

Välkommen! :) jag plussade imorse, fast jag var ju väldigt säker på min sak. Så säker att jag startade tråden innan gravtest haha.

Tack! Haha ja det var vågat av dig, grattis så mycket! :D har nu börjat känna mer glädje, innan var jag nervös på hur livet skulle bli. Var en oplanerad graviditet.
  • Ballerinan
    Bio skrev 2016-04-26 20:11:27 följande:

Hej! Vad roligt att det har kommit upp en januarigrupp! :D Jag har fått bf 31 december eller 1 januari med olika räknare :-O så det blir spännande vilket år det blir! Jag har en son på 3 år som föddes två månader för tidigt så det kanske blir oktoberbebis till och med...!

För drygt ett år sedan var jag gravid men det slutade med mf i vecka 10, då hade vi sett pyret på vul ett par veckor innan och allt såg perfekt ut men sedan hade det avstannat efter det. Nu hoppas vi det är vår tur! Vi har haft väldigt svårt att bli gravid och skulle börja behandling nu i maj men lyckades själva på sista chansen. :)

Mina symptom än så länge är tunga bröst, konstiga drömmar och torrhet i näsan! Jag har knappt haft nåt illamående tidigare graviditeter heller så jag hoppas jag slipper det även nu.

Kan rekomendera nosoil från Apoteket :) till näsan alltså. Även fenozal (tror jag det stavas) en kräm som man måste fråga efter på Apoteket. Jag är med torr vanligtvis, men värre nu. Samt sov svalt i sovrummet.
  • Ballerinan
    linsalusen skrev 2016-04-27 18:35:38 följande:

Okey :) Ringde MVC idag och fick en tid den 29 Maj :) Nu håller vi tummarna :) Nös ordentligt innan och det högg till i magen rejält men läste lite och kunde tydligen bli så stod det :) Man blir lite nojig ;)

Vad spännande med inskrivning. Har kostråd 11e maj sen inskrivning 22 juni! Sjukt länge kvar.
  • Ballerinan
    Kmora skrev 2016-04-27 19:09:48 följande:

Och jag kan förstå nervositeten och funderingarna när det inte är planerat. Hoppas du har lyckats vända det till glädje och förhoppning :)

Våra två graviditeter har varit extremt planerade. Och går hittills enligt min optimala plan :P

Hoppas den fortsätter gå enligt plan ;)
  • Ballerinan
    linsalusen skrev 2016-04-27 19:45:37 följande:

Vet inte om det är inskrivning eller om det är kostråd kanske. Skulle va i vecka 8 då iallfall så får väll se vad dom gör när vi kommer dit :) Hur planerar ni andra att berätta för familj och vänner? och när ? :)

Jag vet inte! Tips? Ditt första med va? Jag har berättat för min lärare bara. Pluggar YH och har haft ångest över skolan men hon tog bort den ångesten så nu är det bara fritt fram. Vill berätta för mamma och pappa här näst, men är i v 5 så känns lite tidigt. Tycker det är lite svårt med alkoholen, det är ju då folk misstänker att man är gravid för man dricker alkoholfritt. Sist sa jag att jag va sjuk.
  • Ballerinan
    linsalusen skrev 2016-04-27 20:46:33 följande:

Har berättat enbart för min mamma, i och med att jag fick missfall sist så tänker vi nog vänta tills v12 eller 13 om man kan hålla sig så länge ;) Ska börja på ett jobb nu som timanställd och i sommar så vet inte om jag ska prata med chefen. Har jobbat där förut så är ju inte ny så men man känner ju sig lite nervös inför sånt med :) Ja jag är med vecka 5 idag eller 4+0 idag så är ju ganska tidigt. Ja det kan jag tänka mig att det är svårt att veta vad man ska göra för att undvika att folk märker ;) Jag själv har aldrig varit någe intresserad av alkohol så avstår jag så är det ingen som kommer att blir fundersamma :) När var du beräknad?????

ja men jag vill med berätta men är rädd för missfall, tror dock det är bra att berätta för sin närmsta vän för om man får missfall kan det vara skönt att prata med någon annan än sin partner. Pratar med mamma om allt verkligen annars men detta känns av någon anledning jobbigt att berätta. Hur kände du av missfallet förra gången? Och du skrev att det var fler år sedan, har du inte lyckats bli gravid igen eller tog ni bara avstånd från barn så länge? :)

Jag har kollat flera olika beräkningar/uträkningar. Från den 26e dec till 3 januari. Gravidappen jag har nu säger 31a dec. Av alla tider på året så har man alltid tänkt att man inte vill ha just då och så blir det så. Haha sjukt
  • Ballerinan
    Sötsöt skrev 2016-04-27 21:44:18 följande:

Hejsan svejssn! Hoppar in här hos er, pulsade nu ikväll, men Ska verkligen dubbelkolla i morgon bitti eller senare ikväll

Kan knappt tro det, sambon å jag har två missfall i ryggen så man vågar ju inte direkt njuta å ha ha de gött men men, tredje gången gilt får vi hoppas på:D

Grattis i förskott! :D
  • Ballerinan
    linsalusen skrev 2016-04-27 22:23:42 följande:
    jo det är ju alltid skönt att ha någon att vända sig till förutom sambon då, mamma och jag kan verkligen prata om allt så där kändes det bara rätt att berätta. Hade blödningar redan på söndagen, tisdagen var jag på ungdomsmottagningen och testade även där och det var positivt. sen på fredagen fick jag sån mensvärk eller vad man ska säga. alltså en enorm och sen gick jag på toa och så kom det liksom massa blod. Nej det har nog inte blivit av liksom. Har inte försökt heller utan nu gick det på första försöket ;) Okey okey för mig visar det allt ifrån den 3 januari till den 7e men jag är ganska säker på den 3e januari. då jag vet på ett ganska bra ungefär när det hände :) Nu håller vi verkligen tummarna! :)
    Ja nu håller vi verkligen tummarna! Måste börja spara pengar nu, ekonomin är knaper här alltså. 
    Mina bröst blir bara större och större, någon som vet om de växer ända fram till förlossningen? :O
  • Ballerinan
    Amie skrev 2016-04-28 00:52:49 följande:

Halloj! Hoppar också in här! Plussade nu ikväll igen, ÄNTLIGEN! Förhoppningsvis andra barnet, har en fullt frisk och sprallig liten pojke på 10 månader här hemma nu. Men har också 2 missfall och 1 utomkveds bakom mig.

Men positiva tankar <3

Tycker själv familjeliv är lite bökigt. Finns det intresse för en helt sluten/hemlig Facebook grupp. Har det med sonen som vi haft sedan vi alla plussade och det är jättemysigt att följas åt! (någon kanske redan tagit upp det, har inte läst igenom hela tråden :))

Grattis! :D
    Det är inget vi har pratat om, jag kan absolut va med på Facebook.
  • Ballerinan
    Kmora skrev 2016-04-28 09:35:00 följande:
    De växer fram till förlossningen men mest fram till typ mån 4-5. Olika för alla såklart! Jag gick från D till att behöva köpa E. Köpte en riktigt amningsBH som jag skulle kunna ha sen också. Om man ammar blir brösten ännu större men jag hade tur och kunde fortsätta använda min E-BH. Vissa går ju upp ännu mer i storlek.
    Känns som det kan sluta hur som helst alltså!
  • Ballerinan
    Majanathalie skrev 2016-04-28 09:09:42 följande:

Håller med om Facebook grupp! :)

Förresten, är det någon som har tips vad man kan äta mot illamående?

Du kan köpa prostafen på apoteket. Åksjuketabletter. Sa bm till mig :) Annars frukt äter jag när jag är illamående, mår inte illa nu men det kommer väl om nån vecka.
  • Ballerinan

Vem gör en Facebookgrupp då? Pax inte, då kommer den garanterat bli offentlig, kan inte sånt där :P

• Ballerinan
    Majanathalie skrev 2016-04-28 10:47:59 följande:

Jag har gjort en hemlig grupp på fb som heter "BF januari 2017" vet inte om ni kommer se den om ni söker?

Nope. Kolla om du kan bjuda in..?
  • Ballerinan
    meyaz skrev 2016-04-28 11:57:29 följande:

hej! Jag har också plussat direkt efter mitt missfall, fick missfall 30 mars och plussade i helgen. Så Bf är 3 januari. Hoppas det går vägen denna gång: är dock orolig över mitt yrke.. Är djurskötare och lyfter tunga saker varje dag, och väldigt fysiskt jobb. Tror ni att det är någon fara!?

Ingen fara nu i början. Du får inte missfall för att du lyfter tungt. Men jag är i v 5 och har redan ont i ryggen så när jag jobbar så böjer jag mig mycket och får ont. Så ingen fara för barnet men känn efter hur du själv mår.
Svar på tråden BF Januari 2017