• Lizzie09

BF Januari 2017

Hej, jag hoppar gärna in här! Plussade idag på äl +9 efter mycket kämpande, har bf 10 januari!
    Började försöka skaffa barn i augusti 2014, blev gravid i april 2015 men fick ma i vecka 10 och har inte blivit gravid igen förrän nu. Precis ett år efter att jag blev gravid sist!
    Är 24 år gammal och bor i ett hus på landet med sambo, hund och katt :)

• Lizzie09
    Kmora skrev 2016-04-29 20:42:17 följande:
    Usch vilken lång resa ni har haft! Hoppas verkligen det håller i sig nu! Håller alla tummar för er! :D
    Ja den har varit väldigt påfrestande. Men nu vid andra försöket med insemination så gick det äntligen igen :D Smörjer mig även med progesteronkräm nu så jag hoppas att det kommer minska risken för mf.
    Tack snälla du! :)
  • Lizzie09
    Majanathalie skrev 2016-04-29 21:46:31 följande:

Jag har gjort en fb grupp så det är bara att skriva i meddelande till mig med namn och beskrivning på profilbild och omslagsbild så det är lättare att hitta, ni som vill vara med.

Jag går gärna med om några veckor, vill vara anonym ett litet tag till :)
  • Lizzie09
    Majanathalie skrev 2016-04-30 13:09:22 följande:

Skriv i meddelande till mig så berättar jag där :)

Jag har också skickat meddelande till dig :)
  • Lizzie09

Är det någon mer här som har bokat in ett tidigt ultraljud? :) Jag ringde och bokade tid redan idag, så den 1/6 ska vi på ultraljud! Är redan sjukt nervös, hade nämligen ett ma i vecka 10 som upptäcktes på ultraljud för ganska exakt ett år sedan. Bland det värsta jag varit med om..

• Lizzie09
    TrippleM skrev 2016-05-02 17:37:18 följande:
    Grattis! :D

Jag ska till BM om en vecka. Får då veta när jag jag får mitt tidiga UL. Dels för att de ofta ger det på den mottagning jag valt, men också för att exakt tidsbestämma mig då jag har oregelbunden mens. Även för att jag i december fick ett MF/MA.
    Spännande :D Vilken vecka är du i? Beklagar ditt mf, vilken vecka var du i när du fick det?
  • Lizzie09
    Majanathalie skrev 2016-05-04 10:01:49 följande:

Ja det har jag, men kan inte bjuda in någon utan att veta namn osv :)

Okej, då får du gärna berätta det för mig i pm:et så jag vet om det, haha ;)
  • Lizzie09
    Emelieshjärta skrev 2016-05-04 12:43:19 följande:

Okej..tack så mycket.

En annan fråga. Är det normalt att redan bli anfådd att gå upp för trappor? Hugg i mage och ont i höfter/rygg?

Det är normalt :) Jag blir väldigt lätt andfådd och blev det förra graviditeten också. Blir andfådd för ingenting, haha. Hugg är också normalt. Och yes, du kan ringa och boka ultraljud redan nu. Men du kommer som tidigast få en tid i vecka 7+. Jag ringde i måndags och fick ett i vecka 8+0 pga ett ma förra året
  • Lizzie09
    TrippleM skrev 2016-05-06 11:03:36 följande:

Har börjat noja att jag ska förlora denna bebis också. Idag vaknade jag utan särskilt mycket symptom på att va gravid.

Förra gången sa jag runt v 6 orden "jag känner inte mig gravid längre" Vid VUL i v 9 upptäckte de att bebis slutat växa runt tiden för när mina symtom försvann.

Jag känner likadant, har haft det väldigt lugnt med symtom de senaste dagarna. Blir supernojig samtidigt som jag vet om att det är normalt att symtomen kommer och går. Och samtidigt vet jag också om att man kan ha fullt med symtom och att det kan ha avstannat ändå. Så var det för mig för ett år sedan, livmodern växte och symtomen var starka, men fostret hade tillbakabildats tidigt och kroppen hade fortfarande inte hajat något i vecka 10...
    Så tyvärr kan man nog inte lita på något alls utan bara vänta och se :/
  • Lizzie09
    Aurora82 skrev 2016-05-07 13:26:14 följande:

Finns det någon fb-grupp?

Jajjemän, skriv ett pm till Majanathalie så hjälper hon dig :)
  • Lizzie09
    Aurora82 skrev 2016-05-07 17:59:18 följande:
    Skrev till henne för flera dagar sedan men händer ju liksom inget :/
    Ah okej. Skriv ett pm till mig med ditt namn och hur din profilbild ser ut, så kan jag prova att lägga till dig i gruppen på fb. Är inte säker på att jag kan, vet inte om det bara är admin (majanathalie) som kan lägga till medlemmar. Men vi kan prova om du vill!
  • Lizzie09
    pytteliten skrev 2016-05-18 20:04:39 följande:

Det ska tydligen finnas en Facebook grupp men vet inte om administration är här så ofta. OM någon annan är med i FB-gruppen kan ni hojta lite då att vi är flera som vill vara med?

Tack ?

Och när jag ändå skriver: stort grattis till er nyplussade!

Yes det finns en fb-grupp, skicka ett pm till mig med namn och beskrivning av din profilbild så lägger jag till dig!
  • Lizzie09
    Katten13 skrev 2016-05-31 09:36:22 följande:

Försökt ringa MVC men de var inte de lättaste endast telefontid 9:30-10:30 tis-tors. Ringde idag nyss men då är det ingen som svarar utan man får boka en telefontid då de ringer upp en och de fanns en på eftermiddagen annars imorgon. Jag som trodde telefontid betydde att man fick prata med någon direkt. Jaja får hålla mig några timmar.

Ett tips är att boka tid genom Mina Vårdkontakter. Det funkar super, jag kör alltid på det :) Om det är tillgängligt i ditt landsting dvs.
  • Lizzie09
    Klubben94 skrev 2016-07-21 11:34:40 följande:

Hej! Har bf 12 januari. Är det någon annan som startat en blogg som också ska ha bebis i januari? Hade vart kul att läsa :) jag bloggar iaf på: nouw.com/litenimagen

Hej, kul då har vi samma bf! :) Jag bloggar lite grann på guldklimpen.vimedbarn.se :)
  • Lizzie09
    JohannaWi skrev 2016-07-25 16:56:27 följande:

Jag är ifrån Kalmar! :)

Kul! :) Jag skickar ett pm till dig!
Svar på tråden BF Januari 2017