• TrippleM

BF Januari 2017

Grattis alla!

Plussade för en vecka sen och hållar alla tummar att det går vägen denna gången. Hade MF i december och har enligt ÄL-stickor inte haft ÄL sen januari konstigt nog. :P

Kanske finns här fler från Göteborgstrakten?

• TrippleM
    Lizzie09 skrev 2016-05-02 16:02:09 följande:

Är det någon mer här som har bokat in ett tidigt ultraljud? :) Jag ringde och bokade tid redan idag, så den 1/6 ska vi på ultraljud! Är redan sjukt nervös, hade nämligen ett ma i vecka 10 som upptäcktes på ultraljud för ganska exakt ett år sedan. Bland det värsta jag varit med om..

Grattis! :D

Jag ska till BM om en vecka. Får då veta när jag jag får mitt tidiga UL. Dels för att de ofta ger det på den mottagning jag valt, men också för att exakt tidsbestämma mig då jag har oregelbunden mens. Även för att jag i december fick ett MF/MA.
  • TrippleM
    Lizzie09 skrev 2016-05-02 17:44:54 följande:

Spännande :D Vilken vecka är du i? Beklagar ditt mf, vilken vecka var du i när du fick det?

Tror jag är i vecka fem. CB säger 2-3 veckor.

Enligt VUL i v. 9 slutade fostert växa v. 6 och kom ut två dagar efter VUL. Så hoppas på det bästa nu.

Vilken vecka är du i?
  • TrippleM

Har börjat noja att jag ska förlora denna bebis också. Idag vaknade jag utan särskilt mycket symptom på att va gravid.

Förra gången sa jag runt v 6 orden "jag känner inte mig gravid längre" Vid VUL i v 9 upptäckte de att bebis slutat växa runt tiden för när mina symtom försvann.

• TrippleM
    Ab imo pectore skrev 2016-05-06 13:21:14 följande:

Håller tummarna för dig. Själv känner jag lika dant. Är också i vecka 6 och mina symtom har försvunnit. Det jag kan trösta mig med är att jag inte hade några symtom med min förra heller. Ändå är jag orolig, har dock aldrig fått mf.

Hoppas din lille knodd mår bra. Kram

Tack! Jag kom ju aldrig längre än till vecka 6 förra gången så vet ju inte om det är så att symtomen kommer och går. Är mest att jag haft så tydliga symtom och sen knappt nåt. Ska till BM på tisdag och får då veta när jag får mitt tidiga UL. Ska bli skönt få bekräftat via det om inget annat.
  • TrippleM
    Lizzie09 skrev 2016-05-07 09:00:29 följande:

Jag känner likadant, har haft det väldigt lugnt med symtom de senaste dagarna. Blir supernojig samtidigt som jag vet om att det är normalt att symtomen kommer och går. Och samtidigt vet jag också om att man kan ha fullt med symtom och att det kan ha avstannat ändå. Så var det för mig för ett år sedan, livmodern växte och symtomen var starka, men fostret hade tillbakabildats tidigt och kroppen hade fortfarande inte hajat något i vecka 10...

Så tyvärr kan man nog inte lita på något alls utan bara vänta och se :/

Det är jobbigt att inte veta. Samtidigt vet jag att jag inte kan påverka på något sätt och att fröet mår mycket bättre om jag bara är lugn. Förhoppningsvis kan jag va lite lugnare när jag fått se liv på en skärm.

Hoppas på det bästa för oss båda!
  • TrippleM
    Emelieshjärta skrev 2016-05-11 23:04:37 följande:

Hej! Jag hittar inte mitt inlägg här inne.

Någon mer som inte får i sig någon mat?

Inte ätit bra sedan 1 vecka tillbaka.

Inte pga illamående utan pga att jag är orolig av privata skäl. Är beräknad 2 januari :)

Det finns minst tre trådar här inne med bf i januari så kanske du skrev i någon annan? :)
  • TrippleM
    TyckOmMig skrev 2016-07-05 16:00:35 följande:

Det är KUB som gäller vad det gäller BF datum.

Alla gör ju inte kub!
  • TrippleM
    angelikkaj skrev 2016-09-13 16:00:04 följande:

Funderar på att kanske boka något privat UL för att få veta könet då de inte kunde se på RUL.

Har ni någon att rekommendera i typ Borås/Varberg/Göteborg?

www.barnmorskehuset.se/

Gjorde privat ultraljud där. Underbar personal!
Svar på tråden BF Januari 2017