• nads

BF Januari 2017

Hej :)

Plussade för några dagar sen, tror jag är beräknad runt mitten på januari! Detta blir mitt andra barn i så fall. Tänkte kolla om det ev fanns någon FB grupp också? Är inte inloggad på FL så ofta ;)

• nads
    leboomb skrev 2016-05-13 22:51:21 följande:

Hej hej!

Plussade för en vecka sedan och är nu i vecka 6+2 om allt stämmer. Hade ett MA vid nyår. Upptäcktes vid ett UL i v12, fostret beräknades till v6 så man är ju såklart väldigt orolig att historien ska upprepa sig. Har bokat tid hos barnmorskan men dom kunde inte erbjuda något tidigt UL, va även i kontakt med gynmottagningen men inte heller dom vill erbjuda något. Vad har ni andra för erfarenheter kring detta?? Försökte verkligen förklara min o sambon oro och att det är svårt att ta till sig graviditeten.

Hade också ett MA i september. Magkänslan skrek att något var fel ungefär, så jag fick komma in på tisdagen för ett VUL. Var då i v.14+0, men det enda man kunde se var en hinnsäck. Fostret hade dött kring 10+4 och skrumpnat ihop :/ på fredagen fick jag göra abort. Det var väldigt jobbigt, och är såklart nervös inför denna graviditet pga detta. Men å andra sidan har jag också haft en fullgången graviditet utan några helst komplikationer, så jag försöker intala mig att det ska gå lika bra med denna som med sonens :)

men gå alltid på magkänslan.. känns den fel, se då till att bli undersökt. Boka ett privat, visst det kostar lite mer. Men det kan det vara värt för ens egen stress och oro!

Men nu ska vi njuta av att få vara gravida tills vidare :)
Svar på tråden BF Januari 2017