• Nilsanna

BF Januari 2017

Hej alla gravida,

Jag går gärna med i denna grupp, plussade ikväll och enligt appen har vi BF 7/1 :)

• Nilsanna
    Ab imo pectore skrev 2016-05-14 15:51:07 följande:

Hejsan.

Är inte jätte aktiv här.:=) 

Har skrivit innan att jag inte riktigt haft några symtom,detta är tredje och det var så här med nr 2 också. 

Nu e jag i v 6+3 och och det finns lite symtom nu, illamående ibland som dockgår över på ca 30 min, brösten gör ont men bara på natten så jag måste sova på rygg vilket jag inte gillar. Trött och energilös emelanåt, somnade på jobbet på lunchen vilket dom andra tyckte var märkligt. Humöret ska vi inte tala om och jag har väldigt lätt till gråt just nu. Min sambo säger att humöret har jag haft sen vi +ade, han har nog rätt. 

Något som jag går och funderar på är när vi ska berätta det för barnen, det är mina två sedan tidigare. Detta blir min sambos första. Är lite rädd att dom ska ta det negativt,i alla fall den stora. Han sa en gång för något år sedan att han aldrig nånsin vill ha ett syskon till. Dom bor varannan vecka hos oss och vi tänkte berätta på fredag om en vecka när dom kommer hem igen. Det kommer säkert gå bra, men är lite nervös.

Förstår att du är nervös över att berättar för barnen. Jag är själv gravid i v 6+0 och vi kommer att berätta för min son (från ett tidigare förhållande) nu på måndag. Jag hoppas på en positiv reaktion...jag återkopplar hur det gick på tisdag :)
  • Nilsanna

Jag fick en rosa flytning inatt, kom på toapappret när jag torkade mig, första gången jag har fått en rosa flytning, är i vecka 6 + 1

Känner mig extremt orolig. Brösten ömmar fortfarande och jag tog en graviditetstest som var visade ett tydligt sträck.

Har ni andra fått en rosa flytning? Orolig för missfall... Har en stor middagsbjudning hos mig idag, hela släkten kommer på besök, det här känns inte bra alls...

• Nilsanna

Tack snälla för ditt svar, har endast haft 2 st rosa flytningar idag. Håller tummarna men är extremt orolig...

quote=76625145][quote-nick]Emmask skrev 2016-05-15 08:59:54 följande:[/quote-nick]

Har hade röda flytningar och blödningar förra gången utan att något var fel, och hade en brun blödning i förrgår men allt var frid och fröjd. Jag nojade mycket kring de klara blödningarna förra gången men vet nu att det kan blöda från livmodertappen och att en del

Av moderkakan kan ligga "mot mynningen", som orsakar blödningar. Utan smärta och tilltagande blödningar behöver du inte oroa dig!

[/quote]

• Nilsanna

Gjorde en tidig VUL idag pga rosa flytningar i en vecka...jag såg hjärtat slå! Fostret är 6,1 mm och allt såg "normalt ut" enligt BM. Känns skönt! Har en ny tid inbokat tisdagen 7/7 för ett nytt UL för att säkerställa att allting växer som det ska.

Berättade för min son förra veckan (han är 13 år), han blev jätteglad! Han är medveten om riskerna med tidig missfall osv och jag ser fram emot att få ge honom ett syskon :)

Känner så för er som känner att ett missfall är på gång, har självt 2st sedan tidigare och håller alla tummar och tår att det ska gå vägen denna gång för oss alla.

Stora kramar till er!

Svar på tråden BF Januari 2017