Inlägg från: SofieKristin |Visa alla inlägg
  • SofieKristin

BF Januari 2017

eid skrev 2016-05-19 05:59:11 följande:

Jag vågar nästan inte tro det, men efter nästan ett års försök är jag nu gravid. Plussade på sticka igår och fick det idag bekräftat på ett CB-digital. Enligt den app jag använder är BF 28/1 Hjärta 

Gud vad härligt! :)
    Jag plussade också förra veckan efter många månaders försök. Det känns så overkligt!
  • SofieKristin
    Gungis1 skrev 2016-05-20 16:24:19 följande:

Tjoho! Det var plus på stickan idag!:) BF 29/1

Stort grattis! :D
    Jag fick också superstarkt plus på ÄL sticka (och såklart gravtest också)
  • SofieKristin
    Gungis1 skrev 2016-05-22 11:05:31 följande:
    Grattis!!!:) Beräknat BF?
    Tack!
    Den 20/1 enl min app, ska på inskrivning i morgon så då får vi se lite mer:D
  • SofieKristin
    Kmora skrev 2016-05-23 07:34:19 följande:
    Vad skönt att få inskrivning så snabbt! Jag har inskrivning på torsdag, men då har jag BF 2 jan.... Har väntat länge nu ;)
    Ja det var skönt faktiskt! Känns lite mer " på riktigt nu" :D
    Ska tillbaka strax före semestern och ta lite prover, boka ultraljud mm.
    Känns jättekul! :D

Hoppas du också får ett bra besök!
  • SofieKristin
    Bebis2017 skrev 2016-06-03 12:13:16 följande:

Är beräknad till den 25 Januari!
    Har fått tid för tidigt ultraljud om två veckor, är då i v.9. Går på privat mödrarvårdsklinik och där ingår ultaljuden och jag har dessutom haft ett missfall (missed abortion) i höstas så jag har varit väldigt orolig för att detta skall upprepa sig. Skrev in mig idag och fick prata med barnmorskan. Känns otroligt mycket bättre nu. 
    Håller tummarna för att det "tar sig" denna gången! Vi längtar så efter barn!
    Mår illa, ömma bröst, känslig för dofter, konstant trött och växlar mellan att frysa och vara varm hela tiden, lite som feber. 
    Känner mest av illamåendet på kvällarna, någon som känner igen sig? 

Ja samma här! Illamående värst på kvällarna, svårt med middagen! :/
  • SofieKristin
    Katten13 skrev 2016-06-21 20:18:44 följande:

Sitter i en jobbig sits det är ju midsommar på fredag och ska vara med ett gäng vänner och då förväntas det ju att man ska dricka.. Hade tänkt att inte berätta ännu för dem (är i v.11) men jag var nyligen på en fest och fick smussla och låtsas dricka (hade alkoholfri cider i andra cider burkar) haha. Det var jobbigt att inte bli "upptäckt" och tjatad på att smaka av andra, vad skulle ni göra?

Åh jag vet känslan, jobbigt att man ska behöva tänka på ursäkter för man inte ska dricka.. Jag är precis som du i v 11 på midsommar men vi firar med familjen och närmsta vännerna så dom flesta vet redan. Jag hade tänkt berätta för alla nu på midsommar men det kändes mkt bättre att berätta för dom närmsta tidigare. Det är mkt som blir lättare när folk vet.

Däremot helt annan sak att berätta tidigt för såna man inte känner så bra, där känner jag mig rätt obekväm, känns så otroligt privat liksom! Så d tänker jag hålla på tills efter sommaren..

Lycka till och hoppas du får en fin midsommar!
  • SofieKristin
    tuuli skrev 2016-07-26 21:56:40 följande:

Jaaaaaaaa! Fick äntligen svar på NIPT ikväll och fostret har normal kromosomuppsättning! Vill sjukt gärna klicka på "visa kön"-knappen men har lovat vänta tills min sambo kommer hem senare. Iiiih! Jag är så himla lättad! ÄNTLIGEN efter en månads orolig väntan! 

Grattis!!! Vad härligt att det ser bra ut :D
  • SofieKristin
    TyckOmMig skrev 2016-08-02 11:28:06 följande:

RUL igår- BF 2/1 allt var toppen kan det bli bättre?
    Vad lyckligt lottad jag känner mig.

Grattis, vad härligt!
    Jag har 24/8, spännande och nervöst!
  • SofieKristin
    tattoedbeauty skrev 2016-08-08 19:08:38 följande:

Jag är i v17, RUL om två veckor. Jag känner av magen hela tiden! Inga sparkar eller så, men jag får håll i magen, det liksom suger till på en sida, och det känns fullt och buffligt. Kan inte förklara, men jag känner ju att där finns liv. Magen har växt rejält och jag ser gravid ut. Mitt andra barn.

Vad spännande! Jag är också i v 17 och har känt samma sak som du beskriver, mitt första barn så man vet ju inte vad det är, men då kanske det är d jag känner :D
Svar på tråden BF Januari 2017