• mikaylaa

BF Januari 2017

Hej allihopa! Plussade den 1 maj, första barnet tillsammans för mig och min sambo. Jag är 27 år, är så redo :)

BF beräknad antingen 31/12 eller 1/1, olika på olika appar haha. Jag håller tummarna på januari iaf. Är själv tidigt januaribarn som skulle ha kommit 28 dec egentligen haha. 

Har sedan två veckor tillbaks börjat ha så mycket illamående om kvällarna, har svårt att sova på grund av illamåendet. Annars är väll aptiten helt okej, inte jätte stor aptit dock. Och mina bröst har växt som bara den haha. Hade nästan behövt en större bh redan i vecka 7. 

Kul att va med här i gruppen :)

• mikaylaa
    Kmora skrev 2016-05-27 09:15:19 följande:

Igår var jag på inskrivning på MVC hos samma barnmorska som med mitt första barn! :)

Har nu kommit till v9 (8+3 idag) med BF 2 jan och är helt sjukt trött, väldigt väldigt mycket mer än med första barnet. Sen en vecka tillbaka har jag knappt klarat av att göra nånting. Har en tid hos läkare på måndag för att diskutera sjukskrivning, har helgen på mig att känna efter hur det verkligen är. Vill ju inte bli sjukskriven egentligen, men som det är nu klarar jag inte av att jobba.

Hur mår ni andra? Har ni också haft inskrivning? :)

Jag är också så brutalt trött, BF 31/12 el. 1/1 haha. Jag är så trött att jag inte ens kan hålla mina ögon öppna. Jag studerar så har inte några problem med sjukskrivning men har verkligen få tvinga mig till att plugga pga av att jag inte orkar med något haha. Hoppas verkligen att denna trötthet ger med sig med tiden. 

Jag ska till barnmorskan på måndag och ta massa prover. 
  • mikaylaa
    Kmora skrev 2016-05-27 09:19:08 följande:
    Välkommen och grattis! :) jag var 28 år när mitt första barn kom och det var en perfekt ålder för mig så jag förstår att du känner dig redo :)

Vi har BF ganska nära, jag har 2 jan men tror att det är mer korrekt med 1 jan ;) vi får försöka knipa ihop över nyår :P gick dock över en vecka med första barnet så jag tror inte det blir 2016 för mig, men man vet ju aldrig!
    Haha! Ja vi får knipa som bara den. Har sagt till min sambo att jag endast ska ligga i sängen sista veckan i december för att inte sätta igång något (vet inte ens om det hjälper haha). Vill ju helst ha ett tidigt 2017 barn hehe :P
  • mikaylaa
    envyme skrev 2016-05-28 01:12:01 följande:

Kul att läsa att vi är fler som kanske kommer spendera nyår på BB :D vi ska på inskrivning 2a juni och hoppas på att få göra kub så snart som möjligt :) är 27 år och bor i Sthlm, första barnet för båda.

Är sjukt sugen på räkor i princip hela tiden haha och mest frukost-mat/kall mat, lagat kryddig mat lockar inte speciellt mycket just nu. Slutat helt med kaffe, blir äcklad av lukten och jag är ändå kaffe-beroende annars. Illamåendet är värst på kvällen men tröttheten har börjat släppa tack och lov! :)

Grattis till er båda! När är BF? :) 

Ja jag är också mest sugen på kall mat. Tacos funkade bra dock haha. Samma här med illamåendet, värst på kvällen. Prövade att ta en Postafen igår mot illamående men vet ej om det fungerade haha. 

Åh lyllo, vill att min trötthet ska släppa också haha :)
  • mikaylaa
    envyme skrev 2016-05-28 13:13:57 följande:
    Bf 29/12 enligt appen :) Ja tacos funkade igår för mig med haha, ikväll ska vi ut och äta och jag har noll sug efter någon specifik maträtt.. Jag har såna där seabands som man har runt handlederna, tycker dem hjälper lite men jag tror att det mest är psykiskt :)

Tack och grattis till er med! :)
    Ja vi har haft lite olika på olika appar och barnmorskan har sagt annorlunda också haha. Nån sa 29/12 och nån sa 31/12 och nån 1/1 haha. Men hoppas på att det blir 2017 men man vet aldrig :)

Okej, ja jag funderar på att testa ett sånt. Men gick nyss in i vecka 10 så jag hoppas att illamåendet ska släppa med tiden nu. 

Skulle ni göra KUB-testet? 
  • mikaylaa

Är det någon här som är med i nån FB-grupper eller vill bli? Ska vi skapa en annars kanske? :)

• mikaylaa
    envyme skrev 2016-05-31 07:31:05 följande:
    Haha spännande när alla säger olika :) Kanske lika bra att försöka vänta ut det då :) Ja det vill vi göra, ska ni?
    Haha ja :P 

Ja vi var hos barnmorskan igår och tog blodprovet så kommer vi få en kallelse för själva KUB ultraljudet inom 4 veckor. Håller tummarna att allt stämmer där nere :)
Svar på tråden BF Januari 2017