• envyme

BF Januari 2017

Hej, hoppar in här!

Gravid i vecka 8 (7+6), enligt appen beräknad bf 29e december så det ska bli spännande att se vilket år den föds :) blev förmodligen gravid på min födelsedag 8e april. Killen fyller år 23e december så det hade ju varit lite kul om den blev till på min födelsedag och född på hans ;)

• envyme

Kul att läsa att vi är fler som kanske kommer spendera nyår på BB :D vi ska på inskrivning 2a juni och hoppas på att få göra kub så snart som möjligt :) är 27 år och bor i Sthlm, första barnet för båda.

Är sjukt sugen på räkor i princip hela tiden haha och mest frukost-mat/kall mat, lagat kryddig mat lockar inte speciellt mycket just nu. Slutat helt med kaffe, blir äcklad av lukten och jag är ändå kaffe-beroende annars. Illamåendet är värst på kvällen men tröttheten har börjat släppa tack och lov! :)

• envyme
    mikaylaa skrev 2016-05-28 09:58:34 följande:

Grattis till er båda! När är BF? :) 

Ja jag är också mest sugen på kall mat. Tacos funkade bra dock haha. Samma här med illamåendet, värst på kvällen. Prövade att ta en Postafen igår mot illamående men vet ej om det fungerade haha. 

Åh lyllo, vill att min trötthet ska släppa också haha :)

Bf 29/12 enligt appen :) Ja tacos funkade igår för mig med haha, ikväll ska vi ut och äta och jag har noll sug efter någon specifik maträtt.. Jag har såna där seabands som man har runt handlederna, tycker dem hjälper lite men jag tror att det mest är psykiskt :)

Tack och grattis till er med! :)
  • envyme
    mikaylaa skrev 2016-05-28 14:12:43 följande:

Ja vi har haft lite olika på olika appar och barnmorskan har sagt annorlunda också haha. Nån sa 29/12 och nån sa 31/12 och nån 1/1 haha. Men hoppas på att det blir 2017 men man vet aldrig :)

Okej, ja jag funderar på att testa ett sånt. Men gick nyss in i vecka 10 så jag hoppas att illamåendet ska släppa med tiden nu. 

Skulle ni göra KUB-testet? 

Haha spännande när alla säger olika :) Kanske lika bra att försöka vänta ut det då :) Ja det vill vi göra, ska ni?
Svar på tråden BF Januari 2017