Inlägg från: ivf februari |Visa alla inlägg
  • ivf februari

BF Januari 2017

masken skrev 2016-05-31 15:23:42 följande:

Varit på VUL idag i v 8+1, då vi gjort IVF. Såg ett fint litet hjärta som slår och allt såg bra ut så här långt! BF 9 januari. Andra barnet, dotter född januari 2014.

Hej. Här kommer jag in. Är det första ivf för dig? Jag har testdag på fredag efter ivf.
  • ivf februari
    masken skrev 2016-05-31 20:47:01 följande:

Ivf februari: Det är andra ivf:en, fick dottern på vårt första frysförsök efter IVF 1. Är en tuff process att gå igenom men otroligt glad att det finns hjälp att få, jag har PCO och har aldrig ägglossning av mig själv. Är det din första ivf?

Ja. Jag är super glad också att hjälpen finns. Jag har också pco och detta är första försöket. Har lite symptom nu så jag hoppas hoppas på plus på fredag. Har du haft lutinus också? Vad har du haft för symptom tidigt?
  • ivf februari
    Gammeltanten skrev 2016-06-01 06:54:55 följande:

@masken och @ivf februari: Jag har också gjort IVF. Plussade 5 maj och såg hjärtat på VUL förra veckan. Det är vårt andra IVF-försök, första slutade med tidigt missfall och den gången hann vi aldrig till VUL. Den här gångnen könns det bättre. Tyvärr har vi inte fått några frysta ägg något av försöken. Ska till MVC på inskrivningssamtal fredag nästa vecka. Jag är 8+1 idag.

Lycka till till er båda!

OK va roligt. Grattis. Hoppas jag är i din situation snart med :) spännande .
  • ivf februari
    Nykär15 skrev 2016-06-09 19:23:53 följande:

Vart på inskrivning idag (6+1) och fått tid för blodprov för KUB 8/7, UL blir veckan efter eller den därpå.

RUL 8/9. Skönt ha lite datum att räkna ner till. Men först vårt tidiga ul om 11 dgr....

VA kul. Jag går in i v6 imorn så då är vi samma typ. Jag ska också få ett tidigt ultraljud då jag gjort ivf. Dagen innan midsommarafton:) lycka till. Har du några symptom?
  • ivf februari
    Nykär15 skrev 2016-06-09 22:10:17 följande:

Kul!

Molvärk, väldigt ömma bröst och avsmak för lagad mat...mår småilla men spyr inte. Du?

Har börjat få mer molvärk nu i dagarna. Som kommer emellanåt. Känner mig svullen och kan inte dra in magen. Ömma bröst (och hårdare) annars inget mer. As gött än sålänge
  • ivf februari
    Sagan12345 skrev 2016-06-09 22:31:50 följande:

Låter som mig :) vilken dag är du på?

Vilken dag? V6 imorn. Eller va menar du? :)
  • ivf februari
    Katten13 skrev 2016-06-16 21:17:07 följande:

Kom precis på o tänka på en sak! Snart går man ju på semester från jobbet och jag valde iår att ta ut 5 veckor i sommar (hade några dagar sparade). Men nu kom jag på att de kanske vore smartare och inte alls ta 5 veckor nu utan spara dagar till senare och närmare beräknat datum? Tänkte så man kan gå hem från jobbet tidigare? Beror ju lite på vad försäkringskassan tycker och så. Sen vill man väl inte ta ut den där föräldrapenningen innan barnet ens har kommit väl? Hm mycket funderingar här! Jobbar inom barnomsorg föresten.

Hej. Jag jobbar också inom barnomsorg med dom allra minsta barnen på förskola. Jag har väl lite samma funderingar. Dock har jag ett tag kvar. Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF Januari 2017