• Adorii

BF Januari 2017

Hej:)

Hoppar in här. Har väntar mitt andra barn, BF 20 jan så jag är i v 7+2. Har haft 2 mf det senaste året men jag har bestämt mig att nu ska det bli en bebis!!

• Adorii

Va roligt!:) ja då får vi hålla tummarna för båda två.

Jag har bara sjukt ömma bröst denna gång, inge illamående eller trötthet. Dock har jag haft ont i fogarna, trodde inte man kunde få foglossning så tidigt men tydligen så kan man de:s

Nä men fy va jobbigt, usch!

sophier skrev 2016-06-07 14:38:00 följande:

Vad kul vi har samma BF :) 7+3 idag! Har också haft MF, dock bara ett, i februari. Håller tummarna för oss!

Vad har du för symptom? Jag mår så jäkla illa.. varje morgon är jag illamående och vissa dagar hela dagarna :/

• Adorii

Ringde tillbarnnorskan nu och jag fick tid den 20 juli, jag kommer alltså att vara i v14(13+4) när jag får komma på inskrivning. Tycker det var ganska sent? Med första fick jag komma första gången i v10:p

• Adorii

Imorgon ska jag åka in och göra ett tidigt ultraljud för att se om lill*n i magen lever, är i V8+5 imorgon. Är så nervös, försöker tänka på annat men det går väldigt dåligt.

Någon som varit in och gjort ett tidigt ultraljud än?

• Adorii
    Nykär15 skrev 2016-06-15 13:38:53 följande:

Skönt få kolla..jag har mitt UL på måndag, v 7+5 då, så lär se lite mindre än dig. 

Du ska se att det går bra  inför varje UL har jag varit nervös, även om jag känt den lilla röra sig osv i mina förra graviditeter, man är ju livrädd de ska hitta nåt konstigt. Men man får försöka vara lugn ändå...skitsvårt. Men just nu, så här några dagar innan är jag inte nervös. Men kommer vara det på måndag förstås....

Uppdatera oss i morgon om hur det gick.

TyckOmMig skrev 2016-06-15 14:54:39 följande:

Jag har gjort tidiga ultraljud redan i v 5,7 och senast i v 11.

Förstår att du är nervös men hoppas på det bästa.

masken skrev 2016-06-15 14:58:49 följande:

Jag har gjort ultraljud i v 8+1, såg ett normalstort foster med tickande hjärta. Är i v 10+2 nu. Längtar nu till KUB då man kan se lite mer!

Jag har inte gått så här långt med en graviditet det senaste året, dom har alltid varit döda från v6 och kommit ut kring V8.

En ny fiken fråga, har någon av ni haft missfall? Om hur har ni blivit omhänder tagen av sjukvården efter?

Lovar att skriva imorgon hur det gått!(:
  • Adorii
    Chasse skrev 2016-06-22 19:19:14 följande:

Hej allesammans!

Hoppar också in här, är gravid med andra barnet och har bf 20 januari. Har verkligen inga symptom den här graviditeten, känner mig helt som vanligt förutom lite trötthet..

Grattis!! Vad roligt, väntar också mitt andra barn med BF 20 januari:)

Så skönt med lite symtom, jag har nästan inte några heller lite foglossning men annars inget mer:p
  • Adorii

Fy va orolig jag är! Har haft sammandragningar inatt och när jag gick gå toa imorse kom det blod, ringde 1177 och är påväg till akuten nu. Hoppas på det bästa nu men fy så hopplöst allting känns

Svar på tråden BF Januari 2017