• Katten13

BF Januari 2017

Hej! Har plussat och beräknad till 17 januari. Precis kommit in i V7. 25 år

• Katten13

Har föresten inte tagit kontakt med MVC ännu men kanske ska göra det imorgon? Kanske är dags? Som sagt borde jag vara i v7 nu.

• Katten13

Är i v7 nu om de stämmer (inte varit till MVC ännu som sagt) och jag är så trött! Somnar så fort jag kommer hem från jobbet och orkar ingenting.. På jobbet är det svårt att hitta orken då tempot är högt. Jobbar på fsk.. Hoppas tröttheten släpper, saknar koffeinet

• Katten13
    när har ni tänkt att berätta för andra om graviditeten? Jag är ju i V7 och vet inte alls när vi tänkt berätta. Sambon vill vänta och det vill ju jag egentligen också men samtidigt är det så svårt att hålla tyst om något sådan stort. Sambon hade 25 årsfest förra helgen och jag drack alkoholfritt vin fast jag hade hällt över den i en vanlig vinflaska. Så ni kanske förstår dilemmat att hålla det hemligt samt att jag är så extremt trött och kan inte berätta varför ännu..  Efter V12 har jag förstått att det är är som vanligast att berätta eller efter rutin ultraljudet?
  • Katten13

Hur gör man med jobbet när man är så trött och mår illa? :( vill inte redan berätta då de fortfarande är tidigt ju. Men i mitt jobb fungerar de inte att gå iväg så fort man mår illa eller att vila när man är trött (går väl inte direkt i många jobb)

• Katten13

Vart bokar man ett privat UL? Och vad kostar det? Vilken vecka är du i? :)

Nykär15 skrev 2016-05-30 11:04:37 följande:

Jag har bokat privat så får betala för det. De gör inga tidiga här hos BM tyvärr. Men tycker det är värt pengarna faktiskt. 

Jag har inte ringt för inskrivning ännu, ska göra det mot slutet av denna vecka tänkte jag. Men ville boka tid för UL nu då jag inte visste hur lätt det var att få en...

• Katten13

Gud va nojjig man blir när man läser hur vanligt det tyvärr är med MA :( hur vet man? Kan man ta gravtest varje vecka fram till ultraljudet för att känna sig lite lugnare? Vet försig att hormonerna stannar väl kvar i kroppen ändå ett tag? Usch borde inte ens tänka sä här..

Verkar inte heller som om de finna någon klinik här i närheten som gör tidigt UL. Jag bor i Västmanland och de närmsta jg hittade var i Västerås men det var från v12..

• Katten13

Ja kolla gärna upp namnet på kliniken,vore jättesnällt!

Sagan12345 skrev 2016-05-30 23:05:57 följande:

Att få MA har min läkare sagt är ganska ovanligt så tänk inte så..

I Västerås har jag varit på tidigt UL på en privatklinik, kan kolla upp vad den heter. Där har jag vart i v8. Kostade ca 350-400kr tror jag

• Katten13

Försökt ringa MVC men de var inte de lättaste endast telefontid 9:30-10:30 tis-tors. Ringde idag nyss men då är det ingen som svarar utan man får boka en telefontid då de ringer upp en och de fanns en på eftermiddagen annars imorgon. Jag som trodde telefontid betydde att man fick prata med någon direkt. Jaja får hålla mig några timmar.

• Katten13

Tänkte inte alls på det, men eftersom jag redan ringt och bokat telefontid så borde de väl ringa upp senare idag när jag fick tiden förhoppningsvis.

Lizzie09 skrev 2016-05-31 09:49:34 följande:

Ett tips är att boka tid genom Mina Vårdkontakter. Det funkar super, jag kör alltid på det :) Om det är tillgängligt i ditt landsting dvs.

Svar på tråden BF Januari 2017