• skaleq

BF Januari 2017

Nu hoppar jag också in i denna tråd!

Idag gick jag in i vecka 10. Storleksreferenserna i baby-apparna har gått från bär till nötter, vilket är härligt. Längtar till rotfruktsfasen. Jag och min man har försökt i ganska exakt ett år - vi var veckan före befruktning på en fertilitetsklinik där jag fick reda på att jag har PCOS. Vi fick utskrivet Letrozol för att trigga ägglossning, men måste ha haft en redig ägglossning utan stimulans för gravid blev jag!

Jag mår över förväntan bra, vilket givetvis gör mig en smula orolig. Ömma bröst, konstig i magen och trött är mina primära symptom (har dock slutat med kaffe i samma veva och det kan ju förklara åtminstone två av de ovanstående). Blir lätt illamående av att gå hungrig för länge - men är osäker på om det har med graviditeten att göra eller om jag bara "letar" efter illamående. Skall på första kontroll hos min läkare nästa vecka och eftersom detta är första gången så vet jag inte helt vad jag ska förvänta mig.

Nu håller vi tummar för att detta går vägen! Skrattande

• skaleq
    Emmask skrev 2016-06-07 20:31:39 följande:

Välkommen! Jag gick in i vecka 10 igår (10+1 idag alltså) så vi är väldigt synkade du och jag. Andra barnet, kommer bli 2 år och 3 månader mellan. Grattis till graviditeten! Kan föreställa mig att längtan gör det fantastiskt.

Åå, ser man på! Grattis själv! Har en systerson som är i den åldern och han är väldigt sugen på en liten bebis, tror det är en tacksam ålder att bli med syskon :)
  • skaleq

Hej alla! Är i vecka 12 och igår tog mina folsyretabletter slut. Vad hade nu gjort - köpt ny ask? Tycker att rekommendationerna går emot varandra.

Tar ni några andra vitamintillskott?

• skaleq

Imorse när jag vaknade och låg ner i sängen så syntes det tydligt att det är någonting som växer i min mage (verkar föredra att ligga på min högersida..) :) Väldigt skönt att se då jag knappt har haft några symptom bortsett från trötthet. Är på 13+5 idag.

Hur går det för er? Har det börjat synas för er?

Svar på tråden BF Januari 2017