BF Januari 2017
Hej!
Jag och min man är inne på vårt andra försök med IVF. Första gången var i oktober men slutade med missfall på dag 7+0 Så den här gången vågade jag inte börja hoppas förrän i måndags när vi var på VUL på IVF-kliniken och fick se ett lite hjärta slå. Jag är nu på dag 7+2 och mår mycket bättre än förra gången då jag hade ont i livmodertrakten från insättning fram till missfallet. Mina symtom denna gång begränsar sig till svullna bröst, gasig mage och lite småillamående när jag är hungrig eller nyss har ätit.
Jag är 36 år gammal och slutade med p-piller någonstans i 25-årsåldern. Vi tänkte då att sker det så sker det. De senaste åren har vänner och bekanta blivit föräldrar och därför väcktes också vår önskan att få bli föräldrar. Det började med en viktnedgång för mig på 20 kilo sedan fick vi äntligen träffa en gynekolog och påbörja vår utredning. Vi fick remiss till IVF förra våren och vårt första besök där slutade med en remiss för att ta bort en godartad cysta på höger äggstock innan vi fick påbörja vår första behandling. Som vi alltså till slut fick göra i oktober.
BF för mig än så länge är än så länge 10:e januari.