• NILE90

BF Januari 2017

Hej,

Plussade i torsdags på bim+1. Väntar barn nr 2 nu med bf den 22 januari ????

Hoppas gärna med i fbgruppen jag också ????

• NILE90
    Femman79 skrev 2016-05-28 15:39:38 följande:

Skapar gärna en om där inte redan finns :)

Det finns en fbgrupp för januari 2017. Minns inte om det var någon i denna tråden eller den andra januaritråden som skapade en...
  • NILE90

Ni som vill bli med i fbgruppen kan skicka ett pm till mig med namn så lägger jag till er som vänner och sen i fbgruppen. Är en gräns på 80 personer i gruppen så max 12 st till får komma in :)

• NILE90
    Nykär15 skrev 2016-05-30 14:23:01 följande:

Det är ju lite olika beroende på vart man bor. Jag bor ju i Göteborg och här finns flera kliniker att välja på privat. De flesta tar från v 8+0 och då kostar det runt 5-600 kr. Men hittade en som gör tidigare UL, så kommer vara i v 7+5 när det görs. 

Just nu är jag i v 4+5, så exakt tre veckor kvar till UL. 

Jag ska också göra ul den 20/6. Hos barnmorskegruppen i Göteborg :)

Är då i v 9+3. Så nojig över att det inte finns något där nu.
  • NILE90
    Katten13 skrev 2016-06-16 21:17:07 följande:

Kom precis på o tänka på en sak! Snart går man ju på semester från jobbet och jag valde iår att ta ut 5 veckor i sommar (hade några dagar sparade). Men nu kom jag på att de kanske vore smartare och inte alls ta 5 veckor nu utan spara dagar till senare och närmare beräknat datum? Tänkte så man kan gå hem från jobbet tidigare? Beror ju lite på vad försäkringskassan tycker och så. Sen vill man väl inte ta ut den där föräldrapenningen innan barnet ens har kommit väl? Hm mycket funderingar här! Jobbar inom barnomsorg föresten.

Förra året gick jag hem den 12 juni och tog semester fram till början på augusti. Sonen är född 9 juli. Då föddes han ju i semestertider så det är ju annorlunda.

Den här gången har jag ju föräldrardagar som jag tar ut i sommar. Semester har jag 21 dagar i år, 5 av dom kommer gå till en Greklandsresa i höst och sen planerar jag att gå hem till jul och ta semester till bebis kommer (får nya semesterdagar vid årsskiftet) och föräldrapenning efter det.

Men du får ju börja ta ut föräldrardagar innan barnet är född om du vill.
  • NILE90
    angelikkaj skrev 2016-08-24 09:55:50 följande:

Ultraljud imorgon FM äntligen!! Men hur var det nu? Är det bra att ha kissat innan eller ska man gärna ha lite fylld blåsa? Kostar bilderna något?

Vi var på RUL igår, var kissnödig när vi kom och det gick bra. Men sen rekommenderade BM mig att gå kissa och då blev det ännu bättre bilder. 

Fick 6 bilder gratis, hade väl fått ännu fler om hon hade sparat fler bilder också :) 

Svar på tråden BF Januari 2017