BF Januari 2017
Hej,
Plussade i torsdags på bim+1. Väntar barn nr 2 nu med bf den 22 januari ????
Hoppas gärna med i fbgruppen jag också ????
Hej,
Plussade i torsdags på bim+1. Väntar barn nr 2 nu med bf den 22 januari ????
Hoppas gärna med i fbgruppen jag också ????
Skapar gärna en om där inte redan finns :)
Ni som vill bli med i fbgruppen kan skicka ett pm till mig med namn så lägger jag till er som vänner och sen i fbgruppen. Är en gräns på 80 personer i gruppen så max 12 st till får komma in :)
Det är ju lite olika beroende på vart man bor. Jag bor ju i Göteborg och här finns flera kliniker att välja på privat. De flesta tar från v 8+0 och då kostar det runt 5-600 kr. Men hittade en som gör tidigare UL, så kommer vara i v 7+5 när det görs.
Just nu är jag i v 4+5, så exakt tre veckor kvar till UL.
Kom precis på o tänka på en sak! Snart går man ju på semester från jobbet och jag valde iår att ta ut 5 veckor i sommar (hade några dagar sparade). Men nu kom jag på att de kanske vore smartare och inte alls ta 5 veckor nu utan spara dagar till senare och närmare beräknat datum? Tänkte så man kan gå hem från jobbet tidigare? Beror ju lite på vad försäkringskassan tycker och så. Sen vill man väl inte ta ut den där föräldrapenningen innan barnet ens har kommit väl? Hm mycket funderingar här! Jobbar inom barnomsorg föresten.
Ultraljud imorgon FM äntligen!! Men hur var det nu? Är det bra att ha kissat innan eller ska man gärna ha lite fylld blåsa? Kostar bilderna något?
Vi var på RUL igår, var kissnödig när vi kom och det gick bra. Men sen rekommenderade BM mig att gå kissa och då blev det ännu bättre bilder.
Fick 6 bilder gratis, hade väl fått ännu fler om hon hade sparat fler bilder också :)