• Snusann

BF Januari 2017

Hej!

Hoppar in här. Väntar barn nummer 2 och 3 nu, har gjort KUB idag och är i vecka 12+1. Har 10 missfall bakom mig samt då en son på 6 år. Har bara kommit såhär långt i graviditeten två gånger innan så jag hoppas verkligen att detta kan funka. Blir som en bonus att få två på samma gång. Har BF 29/1 men kommer nog sättas igång efter nyår någon gång om allting går som det ska.

Läst lite snabbt bara i tråden och jag förstår att det är en del som har annat att oroa sig för. Jag önskar alla lycka till och hoppas vi får följas åt på färden. '

• Snusann

Jag har RUL den 5/9 men har varit på ett UL idag. Jag går på extrakontroller pga många missfall innan. Nu väntar jag ju tvillingar denna gången och allting såg bra ut idag vad läkaren kunde se. Båda rörde på sig och deras hjärtan slog. Den ena tvillingen har lite mindre huvud så nu oroar jag mig lite för det men enligt läkaren behöver inte betyda någonting. Någon som har några erfarenheter av det? Huvudet ser i övrigt runt och fint ut och på KUB för fyra veckor sedan såg man att den hade två hjärnhalvor. Den barnmorskan nu sa att det är ju individuellt hur stort huvud man har och så kan det ju vara...

Känns i alla fall så väldigt skönt att det var liv i magen och att jag inte inbillat mig rörelserna som jag tror mig känt.

• Snusann

RUL idag och det såg fint ut, så himla skönt! Nu hoppas jag att kunna slappna av lite mera. BM var säker på att ena var en tjej men den andra var lite mer otydlig men hon trodde även det var en tjej.

Jag kollar också efter vagn och det lutar väl åt en Emmaljunga Double Viking, finns inte jättemycket dubbelvagnar att välja på med de funktioner jag önskar.

Någon som har erfarenhet av dubbelvagnar som har tips?

• Snusann
    Oviss01 skrev 2016-09-05 14:28:40 följande:
    Kul! Jag väntar två tjejer, så himla roligt när vi var 100 på att det skulle vara två pojkar hehe. 

För mig lutar det åt en Bugaboo Donkey Twin. Den verkar många gilla och så tycker jag det är bra att den är rätt hög och att man KAN fälla ihop den om man av nån anledning bara ska iväg med ett barn + att den då tar mindre plats i bilen.

Har knappt kollat åt andra vagnar ens om jag ska vara ärlig.. klämde och kände lite i en affär, men som du säger, inte så mycket att välja på...
    Jag har också hört mycket bra om Bugaboo Donkey Twin men finns ingen återförsäljare där jag bor så jag kan klämma och känna vilket jag gärna vill. Sen blir den ju rätt dyr också... det blir ju iofs Emmaljungas också men det skiljer några tusenlappar i alla fall.

När har du BF? Dina första barn?
  • Snusann

Hej!

Måndagen 16/1 födde jag våra tvillingdöttrar. Förlossningen blev oerhört enkel och det känns helt otroligt att de är här efter år av längtan.

Nu kämpar vi på med amning, såriga bröstvårtor och sömnbrist här hemma...

Kram

Svar på tråden BF Januari 2017