• lovea01

BF Januari 2017

Hej!

Är 24 år och väntar 4:e barnet:)

Hoppas jag kan hoppa in här lite sent men inte velat hoppas på för mycket då jag fick missed abortion i veckan 8 förra gången men det hade legat kvar tills vi 11. Men denna gången så har jag klarat mig till vecka 13 nu så man börjar tro på att det faktiskt blir en januari bebis men oron finns där ändå nog tills rul i september. Är beräknad till 25 januari :)

• lovea01

Hejsan! Rul om 10 dagar och har vart orolig av och till sedan v 8 men då såg man hjärtat ticka på. Har ett missed abortion sen innan så tänker att det kanske är nåt fel denna gången med i och med att jag tycker magen är väldigt liten och detta är 4 barnet. Men har känt rörelser eller fladder men kan ändå inte tro på detta 100 % innan jag vart på rul och sett att allt är okej. Hur är det för er tycker ni att magen växt nåt i v 16-17 och har ni känt nåt än så att ni kan veta 100 att det e beben som rör sig ?:)

• lovea01

Nu var ultraljudet gjort och allt såg bra ut så äntligen kan man andas ut!:) Så glad! Så nu blir det snart att inhandla lite saker ????

• lovea01
    trullsa skrev 2016-08-18 21:56:55 följande:

Hej på er.. är ny i tråden och har bf 24 januari vad som är uträknat hittills. Ska göra UL den 7 september ????

Hej! Då är du beräknad ungefär som mig jag är beräknad till den 25:)

Måste bara rekommendera en sak jag hittat som jag tyckte va väldigt smart cocoonababy heter det och undrar ifall nån annan har tittat på det eller har erfarenhet av en sådan?:)
  • lovea01
    fernandasmamma skrev 2016-08-19 10:44:56 följande:

Åh vad bra att allt såg bra ut på rul

Jag har rul den 29/8, känns som en evighet, och går och oroar mig då jag inte känt direkt några rörelser mest lite fladder, men flera som frågat om jag är gravid senaste dagarna så magen borde ju växt iallafall

Är så orolig att den inte ska leva när vi går på rul..

Har du känt mycket rörelser innan rul?

Okej men tiden går fort snart får du se din lilla:) jag var precis som du och säkert många andra orolig för att den inte skulle leva osv kändes som man inbillade sig rörelser och minsta lilla ont i magen så tänkte jag att nåt va fel. Men jag tror att vi tänker för mycket och oroar oss i onödan. Jag va mest orolig i och med tidigare missed abortion men sista 2 veckorna har jag inte vart så nervös längre då jag känt av massor med fladder och små puffar hehe och hon va lika livlig på ultraljudet :) kände rörelser ca 2 veckor innan först som fladder och sen nu små puffar med men tänk inte utan tänk att allt är bra och att du inte kan påverka om nåt inte skulle vara det men då skulle man oftast känna av det och kroppen skulle reagera och du skulle märka om nåt va fel och har du känt fladder så är det ju inget att oroa sig över :) Lycka till !
  • lovea01
    trullsa skrev 2016-08-30 20:35:43 följande:

Någon av er som börjat fundera på barnvagn? Eller har ni kanske redan köpt en?. Vad för barnvagn drömmer ni om. Och någon som har bra erfarenhet och vill dela med sig?

Jag är jätte sugen på en vagn med mindre hjul fram.. tycker dom är snygga och bekväma att köra (har ingen själv men en väninna har som jag testat)

Hej! Vi var inne på en bugaboo först men den kändes lite för plastig och ostadig även om den va väldigt smidigt att köra. Men den och cyber priam va nog lite av drömvagnen hade allt jag sökte efter men till slut så kändes emmaljunga helt perfekt även om jag ändå fortfarande vill ha en bugaboo när jag ser en ute haha konstigt...men den är ju väldigt stilren:)!

Men vi köpte en emmaljunga super viking 2017 modell som kändes väldigt smidig och rymlig liggdel och stor varukorg vilket jag va väldigt nöjd med :)
Svar på tråden BF Januari 2017