• Bobidoap

BF Januari 2017

Hej! Lite osäker på om jag skrivit här innan för följer några trådar med bf januari haha :) den 2 januari är vårt första barn beräknat i alla fall!

Tänkte kolla med er om ni äter järntabletter? Jag har ätit niferex sedan i juni, inte varje dag men så ofta jag kommit ihåg. På sistone har jag märkt att jag mår mer och mer illa av dom och häromnatten mådde jag så illa och fick superont i magen så pass att jag inte kunde sova nånting. Vågade inte ta dom efter det och ringde mvc idag och fick prata med en himla otrevlig tant som muttrade nåt om att jag skulle "fortsätta äta och att det säkert bara var nåt skevt med tarmen just den natten", men känns ändå inte helt bra. Nån mer som reagerat efter så lång tid?

Och en sak till! :) vi har fått erbjudande om att köpa en bugaboo cameleon väldigt billigt av en bekant, är det någon som har nåt bra eller dåligt att säga om den?

• Bobidoap
    angelikkaj skrev 2016-09-07 13:04:31 följande:

Var hos bm idag å kollade blodtrycket å fick moderskapsintyget. Pratade en del också å jag fick sagt att jag vill ha snitt. Så hon skulle skicka remiss mm så får ja se hur det blir.

Sen blev man lite ledsen när det blev prat om vikten. Ja jag var inte smal innan jag blev gravid utan mer mullig så att säga men inte fet fet eller vad man skall säga.. men på henne lät det som ja bara äter onyttigt då ja redan gått upp en del. Jag blev riktigt stor med de andra 2 också. Men visst nu är det ju lite annan situation då ja inte kan ut å gå å röra på mig på det sättet men jag går ju hos sjukgymnasten 2ggr/veckan där även motionscykel ingår.

Men det är ju inget jag kan göra att magen växer, ja det är mestadels där jag lagt på mig å lite i ansiktet.

Hon ville ja skulle prata med dietist mm men jag sa att jag vet vad man behöver äta å inte mm.

Inte nog med att man redan tycker att magen tar emot vid vissa saker man gör utan få höra från bm att vore bra om ja inte gick upp mer..

Fy vad tråkigt att bli bemött så! Jag ska till min bm på första kontrollen sen RUL den 21, då kommer jag vara i v25. Väger inte mig så har ingen aning om hur mycket jag har gått upp men är inte heller "smal" men inte "jättetjock" heller från början.. Tycker du att du har gått upp mycket förutom på magen?
  • Bobidoap

Jag bor i en annan stad än min familj och har bara två vänner som fått barn, ingen nära vän dock. Känner mig så himla ensam i graviditeten? Hur är det för er? Frågar era familjer och vänner mycket om hur det går och hur ni mår? Det kanske folk inte brukar göra? Tycker bara det känns så tråkigt.. 

• Bobidoap
    fernandasmamma skrev 2016-09-26 17:48:06 följande:
    Jag bor nära både mina föräldrar och min syster..
    Dom frågar ibland hur jag mår..
    Min syster fick barn för några månader sedan så henne kan jag ju fråga om det är något jag undrar..
    Men förutom henne så är det ingen jag känner som är gravid..
    Min bästa vän frågar inte hur jag mår och sånt men hon tycker det är kul tror jag.
    Aha! Ja, det är ju så stort för en själv men det är klart, kanske inte nån annan som tänker på det särskilt mycket. Tycker bara att det känns lite ensamt, men det kanske är så det är bara :)
Svar på tråden BF Januari 2017