Enlängtan skrev 2016-09-12 07:50:14 följande:
Hej och välkommen :)
Hur gammalt är första barnet? jag väntar och nr 2 och är i vecka 21 (20+0) idag.
Hade problem med karpaltunnelsyndrom i båda händerna förra graviditeten (2013/2014) då använde jag först stödlindor med inbyggd metallskena från Apoteket men de var inte tillräckliga utan sedan fick jag pröva ut skenor i hårdplast hos vårdcentralen som jag var tvungen att ha under nätterna (hårdplasten gjorde så jag inte kunde böja handlederna), tyvärr hjälpte inte det heller speciellt utan jag hade ont och problem med stelhet i händerna från vecka 20 tills några veckor efter förlossningen (har även haft lättare att få domningar i händerna efter graviditeten).
för min del berodde det på vätskeansamling så är det därför du har fått det så är ju tipsen att man ska dricka mycket och försöka röra sig (så att kroppen inte vill lagra på sig vätska ), hjälpte inte för mig men kanske kan funka för dig :)
Får du mycket ont gå till läkare för då kan det vara aktuellt med operation. Får jag lika ont och mycket problem denna gång kommer jag försöka få op för nerverna kan ta skada av att vara utsatt för tryck under längre tid och då blir det kroniskt :/
Första barnet är 14 månader nu, så det kommer bli ganska precis 18 månader mellan dem. Hur tätt är/blir det mellan dina? :)
Har än så länge bara känt av domningar och att känseln känns lite rubbad, kommer sent på kvällarna och försvinner inte hur jag än tänker på att hålla armarna/händerna.
Rör på mig ganska mycket, och har inte märkt av att jag skulle ha samlat på mig mer vätska, men det kanske kan vara sådant som inte syns?