Inlägg från: Bebis2017 |Visa alla inlägg
  • Bebis2017

BF Januari 2017

Är beräknad till den 25 Januari!
    Har fått tid för tidigt ultraljud om två veckor, är då i v.9. Går på privat mödrarvårdsklinik och där ingår ultaljuden och jag har dessutom haft ett missfall (missed abortion) i höstas så jag har varit väldigt orolig för att detta skall upprepa sig. Skrev in mig idag och fick prata med barnmorskan. Känns otroligt mycket bättre nu. 
    Håller tummarna för att det "tar sig" denna gången! Vi längtar så efter barn!
    Mår illa, ömma bröst, känslig för dofter, konstant trött och växlar mellan att frysa och vara varm hela tiden, lite som feber. 
    Känner mest av illamåendet på kvällarna, någon som känner igen sig? 

• Bebis2017

Hej allihopa! 
    Längesedan jag var inne här nu.
    Ska ha en liten pojke den 24 januari och det hade varit så himla roligt att få kontakt med andra blivande mammor i Skåne, gärna i Malmö eller Vellinge kommun som skall ha ungefär samtidigt.  

För övrigt så har jag mått väldigt bra än så länge, i alla fall fysiskt. 
    Psykiskt så har det varit tufft och är fortfarande jobbigt stundtals. Tror att jag är extremt känslig för alla hormoner. Varit extremt nedstämd och ledsen, på gränsen till olycklig. Vilket har varit konstigt då jag verkligen vill ha barn och vi har dessutom haft missfall tidigare så graviditeten var extremt välkommen! 
    Det har blivit bättre senaste veckorna dock. 
    Någon som känner igen detta? 

KRAMAR

• Bebis2017

Ja, det är inte alltid man får medhåll från sin man i alla lägen. 
    Kan tänka mig att det är svårt att förstå vad som händer för oss blivande mammor. Så mycket känslor och rädslor som tar över som dom aldrig riktigt känner av. 

Hoppas att allt blir bra för Er också :) 

• Bebis2017
    fernandasmamma skrev 2016-09-12 15:12:15 följande:
    Grattis till bebisen <3
    Jag mådde rätt dåligt för någon månad sen, mycket för jag var orolig för att bebisen inte skulle leva
    Jag hade ett ma förra året, och det var jobbigt speciellt då min sambo inte förstod mig.
    Klart han också var ledsen, men jag tog det nog hårdare..
    Men nu känns det lite bättre efter vi varit på rutinul..
    Kram
Svar på tråden BF Januari 2017