BF Januari 2017
Hej! Jag ansluter här med. Är gravid med andra barnet. Är beräknad till 11/1:).
Hur mår alla?
Hej! Jag ansluter här med. Är gravid med andra barnet. Är beräknad till 11/1:).
Hur mår alla?
Det där med illamående och kräkas är ju inget roligt. Har det med. Efter varje måltid. Ska be om nått nästa gång jag ska till bm tänkte jag. Jobbigt då jag har en liten kille hemma och känner mig helt slut i kroppen.
Nej precis. Ja det gjorde jag med. Fram tills han föddes.
Min bm pratade om lergigan så får be om det nästa gång. För må såhär blir bara jobbigt. Dessutom börjar jag jobba i augusti och jobbar på förskola. Så hoppas det kan hjälpa.
Mm, precis så jag också kände. Det var en annan sak när man inte hade barn (mådde illa med första också) då kunde man ju ligga på soffan och lida, min man jobbar en del kvällar och nätter så är själv mkt med sonen. Be om lergigan, det är ju olika hur man svarar på medicin men för mig är det som natt och dag.
Skönt att slippa illamående. Här mår jag illa och kräks efter varje måltid. ( hade likadant med sonen) så var lite förberedd på att jag skulle må så. Annars är jag extremt trött hela tiden.
Men förutom det så mår jag bra ;)
Här har man sluppit illamående, förutom enstaka tillfällen, småömma bröst, molande av och till och TRÖTT!
Hur mår du själv Malin?
Spännande med ul :)
Hoppas allt ser bra ut:)
Ska på mitt första UL/VUL idag...får se vad dom gör, de gör UL utanpå från 8+0 här nämligen men jag är 7+5 idag så får se vad han väljer.
Så om 3 timmar vet jag hur det står till därinne...väldigt nervöst måste jag säga...missfallet i mars har satt sina spår. Det känns bra i kroppen, men det är ju faktiskt ingen garanti för att det ÄR bra...
Så roligt att allt såg bra ut:)
Allt gick jättebra, liten är 1,37 cm lång och perfekt längd för 7+5, hjärtat slog så fint! Total lycka!
Jag mår illa och spyr efter varje måltid i regel. Förutom det så är jag trött hela tiden. Men annars mår jag bra:)
Har idag varit och sett den lill*. Och det är ju så underbart att se att allt är bra:)
Välkommen
Väntar mitt 3,min sambos första. Beräknad till 13/1
Mår illa till å från,olika från dag till dag. Inte spytt ännu men vart nära med hulkningar.
Känner mig hungrig konstant! Å äts det inte i tid heller så kommer illamåendet. Sover sämre på nätterna,å kissar mycket. Ömma bröst å större,behöver nog köpa ny storlek där. Uppsvälld mage.
Jösses,låter som jag bara klagat här ju när man läser mina symptom haha. Ja det är ju inte alltid en dans på rosor å vara gravid.
Hur mår du själv
Grattis:)
Själv ska jag på KUB imorgon:) längtar massor :)
YES-nu har jag också gjort KUB och fick bästa siffror så utgångsläget är på topp.
Så lättad och glad och BF blev den 2/1 det är KUB datumet som gäller inte RUL vad jag fick reda på.Troligen en liten lillasyster.
Jobbigt med foglossning. Hoppas det känns nått bättre snart.
Det säga ju att illamåendet ska gå över någon gång, mitt har då inte gjort de. Mår fortfarande illa och spyr hela dagarna:/ är i v 12+1 nu.
Med sonen mådde jag såhär tills han kom. Så är beredd på att det kan bli likadant nu:/
Jag tror att jag har fått foglossning redan. Det är bara vecka 11+5 och det känns som om någon sparkat mig på blygdbenet. Inte ont i livmodern alltså, utan i benet. Rätt störigt faktiskt. Det kändes så konstigt att jag var tvungen att söka på det.
Dessutom, ska man inte sluta må illa nu snart? Jag mår fortfarande grymt illa på eftermiddagarna och kvällarna, så då vill jag aldrig göra något. Mina kompisar som jag inte sagt något till börjar tro att jag undviker dem. Vill egentligen få resultatet från NIPT först innan vi säger något.
Hur mår ni andra?
Ring och kolla med dom där ni gjorde nipt. Vi gjorde på en privat klinik och fick svar inom 10 dagar och då helgen med räknad. Läkarn där sa 10-14 dagar.
Hoppas allt löser sig och att det visar sig vara ett friskt barn :)
Det är 10 arbetsdagar efter NIPT nu och vi har inte fått svar än. Vi går på nålar nu och irritationen är rätt så hög. Min sambo fokuserar för mycket på att vi inte kan boka flygbiljetter för att hälsa på hans föräldrar förrän vi vet, eftersom vi kommer att avbryta graviditeten om vi får svaret att fostret har en trisomi.
Idag blev jag rätt lack på det eviga tjatet om den här resan då jag tycker att det är irrelevant, han kan träffa sina föräldrar när som helst - han kan ta en vecka sjukledigt i augusti om det nu känns så desperat att ses. Om vi inte behåller det här barnet så blir vi barnlösa - vi kommer inte försöka fler gånger, jag fyller 41 i år och tycker att det räcker med risker som det är. Och dessutom göra en sen abort med allt vad det innebär, jag har ju redan gjort en pga MA så jag vet precis. Jag har ständig ångest för ett dåligt resultat och att öppna den där hemsidan och kolla provsvaret varje kväll är alltid skitjobbigt. Potentiellt kommer den här sommaren att bestå av veckor av efterblödningar för mig och sorg för oss båda, som förra året.
Jag har sagt i mer än en månad att planerna för sommaren förmodligen kommer att bli ganska lösa i och med detta, och han har varit helt införstådd med det - tills nu när han har semester, då är han plötsligt jätteirriterad för att inget är säkert och att vi inte vet vad vi kommer att göra i övermorgon knappt, eftersom jag dessutom väntar på en kallelse till sjukhuset för några tester. Här går jag med foglossning, högt blodtryck, kissar hela tiden och huffar och puffar när jag är ute och promenerar i snigelfart. Liksom, det är det här barnet det gäller nu, ursäkta att vi inte sitter på flyget. Jag orkar inte höra en gång till att det är irriterande att inte veta, det är noterat och jag kan inte göra nånting åt det. Jag tycker ändå att jag gör så gott jag kan, vi har åkt på utflykter och gjort grejer nästan varenda dag sen hans semester började och vi försöker verkligen komma ut, men jag kan inte pausa min graviditet tills semestern är slut och sen återuppta den, den sitter där den sitter.
Jag har gjort nipt test :)
Är det någon här som har gjort NIPT? :)
Det beror på vad du vill ha för stol och om du Har planer på fler barn innan stolarna blir för gamla. Köpte en brio till sonen med bas för 1700 tror jag.
Sen köpte vi besafe izi plus för 3200 typ. Fick 25% på en barnstol när man tecknade barnförsäkring hos Länsförsäkringar. Men annars ligger väl besafen runt 4600
Hej hej :)
Jag undrar om det blir billigare att hyra än att köpa nytt babyskydd? Tacksam för svar.. Är så dålig på de här
Du kommer få hem ett papper från försäkringskassan där du ska fylla i lite uppgifter o så
Hej!
Samma vecka som jag var på RUL hade jag ett besök inbokat hos min BM, då fick jag moderskapsintyget som jag skickat in till Försäkringskassan. Sedan har det inte hänt något mer, inte ens fått respons från Försäkringskassan, så ingen aning om vad som "händer sen" hehe.
Jag köpte en nalleoverall eller ja liknande från Kappahl. Köpte i storlek 62 för då går den att använda hela säsongen. Dom växer ofta fort när dom är små
Det positiva med den är att det går att vika över händerna och fötterna så det blir tätt.
Jag är också lite så där att jag vill inte tjata om det även omjg tycker att det är helt fantastiskt de som just nu hander och vill inte vara bara den gravida kompis så man får a det lugnt:)
vi bygger hs och jobbar rätt mycket efter arbetet är slut så vi lever lite I bubblan nu.. har inte sett dom flesta på några veckor så när folk väl träffar oss då är et Oj du är stor!
Då får vi kolla! Såg så fina på HM men var osäker om jag verkligen skulle behöva det, håller tumarna dom har bra storlekar.. men vad köper man? 56?62? Är det batter att det finns plats över kanske? men han ska nog inte drunka I den:))
Här har jag inte gått upp något sen inskrivningen. Har bara gått ner. Lider av graviditetsillamående och är en av de få procenten som har det länge. Är i vecka 27, 26+3 nu.
Med sonen mådde jag illa och kräktes tills han kom:/
Sen är jag otroligt frusen denna graviditet, beror troligen på att kroppen går på underskott.
Spyr flera gånger om dagen. Får inte behålla någon mat alls :/
Så jobbar bara halvtid för tillfället. Och är halvtidssjukskriven resten.
Det är ju ingen direkt höjdare.
Usch, vad jävligt minst sagt!
Spyr du mycket dagligen eller är det mest illamående denna gång?
Jag mår illa till och från fortfarande men ingenting som påverkar mig längre, spydde i munnen häromdagen för att jag inte orkade gå upp till toaletten. Skål på den liksom. v28+1 nu och trimester tre!
Jag ska till gekås på lördag, lämna sambon och sonen hemma och ha en tjejutflykt med övernattning:)
Jag har tänkt vaginal förlossning. Hade det med sonen och det gick smidigt. Dock lite fort. Så det har varit prat om igångsättning men föredrar nog att åka in själv när det känns som det är dags.
Med sonen var jag på förlossningen i 37 min innan han va ute :)
Ullared (Gekås) är bra skit
Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.
Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?
Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?
Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...
Hur går det för er med besök hos barnmorskorna?
Jag har två besök bokade, ett om två veckor och sen ett i vecka 37. Avskyr besöken då de tar blodprov varje gång vilket jag hatar. Alla värden har dock vart bra hittills och min BM sa att blodprovet nu dessa två besök kan man välja att tacka nej till. Jag är så rädd för stick och blod att jag funderar på att tacka nej. Sist de stack i fingret mådde jag illa hela eftermiddan och hyperventilerade. Fattar inte hur något så litet kan skrämma vettet ur mig.
En sak jag inte fattar är att jag inte fått lämna urinprov, inte ett enda förutom det vid inskrivningen. Glömmer alltid att fråga om jag ska lämna då jag är så nervös inför blodprovet. Har ni fått lämna urinprov?
Vi har även en föräldrakurs inbokat första december och det ska bli spännande!
Bf lista:
Maliiin87, 29 år, bf 12 januari, andra barnet, pojke.
Miinxs, 29 år, bf 17 januari.
Thecoc, 26 år, bf 27 januari, första barnet, flicka.
Ja det är väl barnmorskans jobb att stötta en och försöka uppmuntra en?
Inte bara ta prover och sådant..
Känns som fel person på fel plats om man inte är empatisk och så?
Min barnmorska försöker uppmuntra mig med att andra förlossningen brukar gå snabbare och lättare än första när jag har nämnt att jag är orolig för att det ska ta lång tid och vara skitjobbigt denna gången med..