• Oviss01

BF Januari 2017

Hej!

Jag är ny i den här tråden. Jag har BF den 5 januari. Dock var jag på VUL i tisdags och fick veta att det är tvillingar vi väntar, så det är ganska troligt att de vill titta ut tidigare och att det kan bli i december.

Jag är nu i vecka 11+3 och har mått toppen hela tiden, inget syns ännu heller, det var därför jag ville ha tidigt UL för att se att det fanns något där inne över huvud taget. Snacka om chock när det då var TVÅ!

Vi får väl se när magen sätter fart o växer

• Oviss01
    angelikkaj skrev 2016-06-20 12:08:20 följande:
    Oj! Ni hade inga aningar alls innan att det kunde vara tvillingar?

Spännande iaf!
    Nja, ja och nej. Jag har PCO och tog ägglossningsstimulerande, var på VUL i samband med det och då såg de att två ägg var på G att släppa nära inpå. Men de sa att det är mycket liten risk att det resulterar i tvillingar.. Lite smått vettskrämda nu, men det ger sig nog
  • Oviss01
    Katten13 skrev 2016-06-21 20:18:44 följande:

Sitter i en jobbig sits det är ju midsommar på fredag och ska vara med ett gäng vänner och då förväntas det ju att man ska dricka.. Hade tänkt att inte berätta ännu för dem (är i v.11) men jag var nyligen på en fest och fick smussla och låtsas dricka (hade alkoholfri cider i andra cider burkar) haha. Det var jobbigt att inte bli "upptäckt" och tjatad på att smaka av andra, vad skulle ni göra?

Hej,

Jag var i samma sits. Var på möhippa i lördags. Dock gjorde jag ultraljud i tisdags, vilket gjorde att graviditeten kändes säkrare. Jag valde att berätta för både bruden och de andra tjejerna innan. Också vecka 11. 

Men vill du inte berätta, så gör inte det.. enklaste om du kör bil, är ju att just ta bilen o säga att du ska köra. Man kan ju också blåljuga o säga att man äter penicillin eller nåt, som man inte får blanda med alkohol. Eller ta med sig en flaska alkoholfritt vin. Eller helt enkelt - nej tack jag vill inte ha alkohol idag

Lycka till hur du än gör!
  • Oviss01
    angelikkaj skrev 2016-07-21 08:55:03 följande:

Usch. Tror jag kommit in i de där spökveckorna nu. 14+5 å det känns som magen inte är riktigt uppblåst längre som innan. Brösten ömmar inte längre. Kan ibland bara vissa dagar känna mig lite illamående. Men annars ingenting mer än att magen inte är så liten längre

Tillhör ju dom som inte gjort KUB å har RUL 25aug. Så visst man blir nojig men ändå medveten om att de här veckorna finns å att man mer oroar sig i onödan.

Kanske ska höra med BM på måndag om hon kan försöka sig på att lyssna på hjärtljud om det skulle kunna gå nu. Ska ju dit för ny provtagning av sköldkörteln.

Hej!

Skönt att inte vara den enda som inte gör KUB, känns som alla gör det här.. jag har RUL den 15 augusti, och oj vad jag längtar. Nu gjorde jag visserligen ett UL i vecka 10, men oroar mig ändå för att något hänt sedan dess.. tycker att min mage borde växt mer, går in i vecka 17 imorgon med tvillingar..

Om du ändå ska till BM tycker jag absolut du kan fråga efter att lyssna efter hjärtljud, det hade jag gjort
  • Oviss01
    StrongMonika skrev 2016-07-24 18:20:54 följande:

Hej!!

Hoppar in här hos er! Har BF den 6 jan och gick in i v 17 igår. Ska på RUL den 9 aug och det känns som en evighet dit. Fick se den lille i v 7 då jag hade ett utomkvedshavandeskap förra gången jag blev gravid och då i v 7 såg allt bra ut. Nu är jag däremot jätteorolig för jag tycker mig inte känna bebisen nånting, det är mitt tredje barn så jag trodde nog att jag skulle känna skapligt tidigt då jag gjorde det med tvåan. Fyyy för denna väntan, trodde jag skulle få njuta av denna graviditet men den känns bara jättejobbigt.

Hej!

Jag har BF den 5 januari, och gick in i vecka 17 i fredags. Jag skulle haft RUL den 8 augusti men min sambo kunde inte då, så det blir en vecka senare förstår precis hur du känner. Jag var på VUL i vecka 10, och då såg allt bra ut, men man är ju nojjig hela tiden och det lär man väl vara resten av sitt liv nu hehe.

Känns som tiden går i slow motion fram till RUL......
  • Oviss01
    JohannaWi skrev 2016-07-25 17:17:19 följande:

Har ingen aning hur man gör detta men vi försöker! Går in i v 14 imorgon. Kub test ska göras 10.30 imorgon och jag bor i Kalmar. Någon som kan hjälpa mig hur man svarar på inlägg? ????

Du klickar på "citera" vid det inlägg du vill besvara  
  • Oviss01
    lovea01 skrev 2016-08-08 16:28:44 följande:

Hejsan! Rul om 10 dagar och har vart orolig av och till sedan v 8 men då såg man hjärtat ticka på. Har ett missed abortion sen innan så tänker att det kanske är nåt fel denna gången med i och med att jag tycker magen är väldigt liten och detta är 4 barnet. Men har känt rörelser eller fladder men kan ändå inte tro på detta 100 % innan jag vart på rul och sett att allt är okej. Hur är det för er tycker ni att magen växt nåt i v 16-17 och har ni känt nåt än så att ni kan veta 100 att det e beben som rör sig ?:)

Hej!

Jag känner precis som du.. har varit orolig av och till sedan vecka 10 då vi fick se de små liven. Har RUL om 6 dagar och kommer oroa mig fram till dess.. eller tja, jag lär väl oroa mig för något resten av mitt liv nu oroar mig också för MA, trots att det aldrig hänt mig. Jag hade inte ens vetat att det existerade om det inte var för sidor som familjeliv, ibland är det bara mer stressande att googla och läsa på

Jag har faktiskt ingen aning om det är rörelser jag känner, eller växtvärk, eller ligament eller vad det nu mer kan vara.. 
  • Oviss01

Hej på er!

Igår var vi på RUL, vilken upplevelse, är ju första gången för mig.
    Riktigt häftigt att se dem snurra runt där inne, en sög på tummen osv.

Vi var HELT totalt inställda på två pojkar och har funderat på massor av pojknamn. Så visade det sig vara två små flickor där inne, och de mådde toppen!

Nu är förvirringen total här gällande namn

Jag var så himla nervös innan så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, har ju inte känt dem över huvud taget, trots att jag är i vecka 20. Men nu känner jag mig äntligen lugn. Och så fick jag i förra veckan veta att min lillasyster ska få barn tio veckor efter mig! Fantastiskt!

Kram på er alla från en mycket glad blivande tvåbarnsmamma!

• Oviss01

Såg att några av er skrev om begagnade babyskydd, vågar man köpa sådant från blocket? Risk för att de varit med i en krock är ju liten, men ändå..

Någon som kollat på att hyra babyskydd? Tex IF Skadeförsäkringar hyr ut det, både första skyddet, men även att man har på lång sikt så att de byts ut allt eftersom barnen växer.

Det är så sjukt vad dyrt det är med babyskydd nya..

• Oviss01
    mkess skrev 2016-08-19 11:13:41 följande:
    Tack tjejer! Det såg faktiskt bra ut på RUL igår, så nu har vi vågat inhandla en mössa till bebisen.

Sambon vill inte veta kön och jag avlider av nyfikenhet här hemma, men visst ser det liiite ut som en tjej?!
    Åh så söt, ser precis ut som vår ena tjej, hon var också på väg in med tummen i munnen

Jag vet inte om jag hade klarat att inte få veta vad det är för kön.. eller, det vore ju mycket mer spännande förstås, men kan man få veta så måste jag hehe.
Svar på tråden BF Januari 2017