Inlägg från: vickan5st |Visa alla inlägg
  • vickan5st
    Jordgubbsshake skrev 2016-06-20 08:24:42 följande:

Hej! Ansluter mig här, beräknad till 19 januari o har en liten grabb på 14 månader hemma.

Har fått börja med Levaxin, nåt med ämnesomsättningen tydligen. Nån som har någon erfarenhet av det? Hade inte det med grabben.

Kul att kunna dela lite tankar här! ????

Har du inte ätit levaxin innan. Jag har hypotyreos. Medfött. Alltså låg ämnesomsättning och har fått höjd dos vid graviditet
  • vickan5st
    Jordgubbsshake skrev 2016-06-20 15:35:55 följande:
    Okej vad skönt att höra, tack! Vet du varför vissa får börja med det under grav?
    Förmodligen för att sköldkörteln är viktig och jobbar åt fostret medmed alla hormoner. Får man inte medicin blir det risk för missfall osv. Jag hade dock en dumlärare som sa till mig när jag  var tio att jag inte kunde få barn pga av min sjukdom..eller hur. Med bra värden har jag då lyckats bli gravid 7 ggr och har 5 barn och en i magen.
  • vickan5st

Min lilla tjej är beräknad 23 jan och jag har haft sammandragningar länge. Tro jag kände när livmodern började träna i typ v.15

• vickan5st

Hade bf 23 jan men hon tittsde ut 23.33 i ambulansen. Som vanligt var det regelbundet 10 min emellan ett par timmar sen smällde det bsra till så ambulansen fick möta upp o hon föddes utanför entrén till sjukhuset med hjälp av en gullig ambulanskille. 45cm 2400g

• vickan5st

Det går jättebra so far fast hon får lite tillägg pga tiden 36+4. Jag borde åkt in tidigare när man 8 mil. Att man inte lär sig fast det var nr 6..

• vickan5st

Här lyckades lillan titta ut på nyår 23.33 i ambulansen fast hon skulle kommit 23 jan.  Hade lite förvärkar natten innan sen regelbundna sammandragningar från typ 16 nästa dag var 10 minut. Vid 19.30 lite starkaremen inte att jag tänkte så mkt på det. Vid 21.00 ringde jag pappan och 21.30 hörde jag med förlossningen. Kl 22 tänkte jag att pappan borde nog komma och vi kanske skulle åka in..vilket vi gjorde..22.30 typ..vilket var försent. Rätt var det var så var det bara 2-3 min emellan och ambulansen fick möta upp oss..framför entren på lasarettet krystade jag sen ut lillpluttan på mindre än 5 min. Allt går bra, ammar och sover. Så liten och go att snusapå. 45cm och 2400 gr. Lycka till ni som är kvar

Svar på tråden BF Januari 2017