• Kompisen

BF Januari 2017

Hej alla!

Hoppar gärna in här om det är okej. Jag har följt tråden länge på avstånd, har inte varit inloggad på familjeliv på år och dar men bestämde mig idag för att logga in och skriva till er :)

Jag har bf 18 januari, är gravid med första barnet. Har dock varit gravid tre gånger tidigare, samtliga graviditeter har dessvärre slutat med missed abortion/missfall. Så både jag och maken är ju självklart överlyckliga att det gick vägen nu! Enligt RUL är det till 90 % en flicka därinne.

Jag har en fråga till er tjejer. Hur ska ni göra med influensavaccinet? Ska ni ta det eller inte? Tycker det är svårt att bestämma sig. Jag tar aldrig detta vaccin annars men jag brukar ju inte vata gravid heller så jag är osäker på om jag borde tänka om i år. Så hur har ni andra tänkt?

Kram

• Kompisen

Hej tjejer!

Jag har följt tråden noga på avstånd men inte varit aktiv. Tänkte meddela att jag födde vår lilla tös förra måndagen, den 16 januari! Hon var beräknad den 18.

Vattnet gick 01.15 på söndagsnatten och vi åkte in till BB strax för 03. Var då öppen 3 cm och hade värkar. Fick ligga i varmt bad i två timmar, därefter var jag öppen 8 cm. Sen tog det nån timme så var jag helt öppen. Efter ett tag började krystarbetet, det kändes kan jag säga! Men jag lyckades hålla mig till lustgas som smärtlindring, precis som jag hoppats.

Kl 10.24 kom hon ut, som skjuten ur en kanon! Haha, hon höll på att glida ut barnmorskans grepp! Hon vägde 3 088 g och var 49 cm lång.

Vilken känsla när hon kom ut, helt otroligt! Ni har nåt underbart att se fram emot tjejer.

Vi stannade på familje-BB till i onsdags och nu lär vi känna varandra här hemma, vår lilla tjej, min man och jag. Hon ska heta Madeleine :)

BVC var hemma hos oss idag för kontroll och allt var bra.

Oj, blev lite långt.. Kul att dela med sig av upplevelsen. Lycka till med era förlossningar!

Kram

• Kompisen
    angelikkaj skrev 2017-05-02 11:50:15 följande:

hur går det för er allesammans här? hänger ni i någon annan grupp här

Jag undrar också hur det går för alla! Själv skrev jag inte aktivt i tråden men följde den noga :)

Vår tjej är drygt tre månader nu och växer på. Imorgon ska vi på babymassage med mammagruppen, har ni varit på det?

Jag fick vänta länge på att mammagruppen satte igång. När jag fött hade de precis påbörjat en grupp så jag fick vänta på nästa grupp som drog igång i april. Lite tråkigt att vänta så länge men bättre sent än aldrig. Det är ju värdefullt att träffa andra mammor (och pappor också för den delen).
Svar på tråden BF Januari 2017