BF Januari 2017
I lördags fick vi hem våran barnvagn å babyskyddet. Nu om nåt är det mycket mer verkligt ju!
Det är allt kul att provköra den å nu längtar man något enormt mycket ju
I lördags fick vi hem våran barnvagn å babyskyddet. Nu om nåt är det mycket mer verkligt ju!
Det är allt kul att provköra den å nu längtar man något enormt mycket ju
Vad mysigt! Vilken barnvagn valde ni?
Vi velat fortfarande mellan bugaboo cameleon, buffalo och cybex priam. Tänkte chansa och beställa barnvagn i mellandagarna (hoppas på lite rea!) så förhoppningsvis har vi bestämt oss tills dess.
Vi valde också Britax smile 2 i grått. Sittdelen och bilstolen tog vi i svart. Vagnen var sjukt underbar att köra så vi är väldigt nöjda med den. Dock ska vi inte hämta den förrän vid lucia.
Undrar vad man ska ha i vagnen? Alltså en Åkpåse då, men något mer? Madrass, kudde? Jag kan ju inget sånt tyvärr..
Hur går det för er med besök hos barnmorskorna?
Jag har två besök bokade, ett om två veckor och sen ett i vecka 37. Avskyr besöken då de tar blodprov varje gång vilket jag hatar. Alla värden har dock vart bra hittills och min BM sa att blodprovet nu dessa två besök kan man välja att tacka nej till. Jag är så rädd för stick och blod att jag funderar på att tacka nej. Sist de stack i fingret mådde jag illa hela eftermiddan och hyperventilerade. Fattar inte hur något så litet kan skrämma vettet ur mig.
En sak jag inte fattar är att jag inte fått lämna urinprov, inte ett enda förutom det vid inskrivningen. Glömmer alltid att fråga om jag ska lämna då jag är så nervös inför blodprovet. Har ni fått lämna urinprov?
Vi har även en föräldrakurs inbokat första december och det ska bli spännande!
Hej! Kan man vara med här? Väntar tredje barnet, BF 12/1 :) Har en son på 12 år och en dotter på 7 år :)
stressa inte, vecka 30 här och vi har lite kläder iag o beställt en vang...köpte lite grejer igår på ikea (tvättlappar o sånt men Inga stora grejer) och ska flytta nästa vecka.. en kompis I vecka 19 har precis allt och hela rummet till bebisen är färdigt, hon har t.o.m. bröstpump ... alla är olika:) man klarar sig och det finns mycket tid kvar:)
hur går det för er annars? Njuter ni eller börjar det bli jobbigt?
Jag känner att fram tills v29 var det lugnt o sedan blev det bara tugnt, lite foglossning på gång, ont I ryggen, orkar inte så mycket längre och nu är det svårt att somna för barnet är helt vilt på nätterna .. 10 veckor kvar.. man får se vad som hander med *jag ska jobba fram tills BF* då haha
Jag njuter inte alls av detta haha
Spydde dom första 9 veckorna och en vecka efter jag slutade spy började foglossningen och i vecka 16 började sammandragningarna som har blivit hemska nu dom sista veckorna så jag kan varken sitta,sova, stå eller ligga utan att få en :/
Så jag har varit sjukskriven nästan hela graviditeten och nu börjar min livmodertapp ge upp så blir läkarbesök typ varannan vecka :/
Nä nu vill jag bara att han ska komma ut så man kan bli lite människa igen :p
Besök hos bm idag resulterade i att bebisen hjärtljud lät kanon fint. Å SF måttet såg bra ut.
MEN glukosvärdet var för högt idag så på måndag blir det en glukosbelastning. Fyyyyyy.
Å mitt järnvärde har sjunkit från 116 till 113 så det måste jag försöka få upp mer. Lite mer viktigare också å få upp det när man ska göra snitt..
nä det låter inte roligt, vad gör dom ens då? Har ingen koll på sånt...
mina järnvärde är också nere men inte tillräckligt för att ta piller och jag vägrar eftersom jag redan har problem med magen osv...
tar du järntabletter?