Inlägg från: fernandasmamma |Visa alla inlägg
  • fernandasmamma

BF Januari 2017

angelikkaj skrev 2016-10-24 14:56:29 följande:
    Haha. Ja i lördags sa min sambo att han kunde tänka sig fler barn sen då han tyckte jag såg mer snygg ut som gravid när man ser på riktigt nu.

Men jag ser mig definitivt inte som snygg eller sexig nu. Är ju en riktig elefant
    Haha
    Ja vi pratade om det i helgen också om fler barn.
    Men sambon trodde inte jag ville ha fler då jag sagt att jag inte vill vara för gammal.
    Men det är ju för att man ska ju orka med det också

Jag känner mig inte heller så sexig och snygg heller haha..
    Men han säger typ nästan varje dag att jag är fin
    Så det betyder mycket att få höra det av sin kille <3

• fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-26 13:58:12 följande:

Nu har jag vart på samtal ang att få snitt. Så nu är det klappat å klart! Får väl tid en vecka innan bf för snitt.

Åh vad skönt att du fått det beviljat
    Vad frågade dom dig för frågor?
    Var dom negativa till att du ville ha snitt?
    Var du tvungen att tjata till dig det?
    Jag väntar på att få en tid till Aurora men är orolig att dom inte ens kommer lyssna på mig.. :-/
  • fernandasmamma
    frusvensson skrev 2016-10-26 14:09:08 följande:
    Härligt angelikkaj! Jag ska också göra ett planerat snitt, ska på snittplanering den 23/11 så får se då om det blir ett december eller januaribarn... Är beräknad den 9/1 så hoppas självklart på januari, men läkaren kunde inte garantera något då det beror på hur operationsplaneringarna ser ut pga alla röda dagar...

Är det ditt första barn?
    Var det svårt att få ett planerat snitt?

• fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-27 07:07:27 följande:
    Läkaren frågade mig varför å jag svarade som det var hur jag inte riktigt klarar av värkarna sist innan jag fick bli igångsatt. Så nej jag var inte tvungen att tjata mig till det,utan läkaren sa att är det de du vill så får du det.

Så fick göra ett UL så hon fick se hur moderkakan mm låg.

Så nu fick vi också veta vad 80% chans till var det blir
    Okej
    Tack för ditt svar..
    Kul med ett till ul..
  • fernandasmamma
    Sagan12345 skrev 2016-10-24 17:25:56 följande:
    Jättesnällt, måste vara samma vi köpte

Sorry för sent svar..
    Denna baljan var det vi köpte på Gekås i helgen..

• fernandasmamma
    frusvensson skrev 2016-10-27 20:21:38 följande:

Får jag fråga er en sak? Hur många av er har blivit erbjuden influensavaccinet och tänker ni ta det? Varför, varför inte?

Jag läste en annons från vårdcentralen om det.
    Men jag har inte blivit erbjuden att vaccinera mig..
    Ska också fråga barnmorskan om det..
    Men är osäker om jag vill ta det faktiskt..
  • fernandasmamma
    mkess skrev 2016-10-28 11:07:06 följande:

Ni som är osäkra på om ni vill ta vaccinet, får jag fråga varför? :O Här är det liksom självklart att man tar det när man väntar barn på vintern så jag har inte ens reflekterat över att det kanske inte är bra? Lite för sent för mig nu iofs, haha...

Jag är osäker för jag vet inte hur kroppen påverkas av det, jag har aldrig tagit vaccin mot influensa..
    Och sen är det väl bättre att kroppen får utsättas för de och klara av viruset?
  • fernandasmamma
    tuuli skrev 2016-10-28 12:15:40 följande:
    När man inte är gravid, kanske. Men du har ju ett nedsatt immunförsvar som gravid, speciellt efter vecka 16. Vården rekommenderar att gravida vaccinerar sig, och ännu mer om du redan har nedsatt immunförsvar/astma eller hjärtfel.

Jag ska absolut göra det, hade bara glömt bort det, för min barnmorska har inte heller nämnt det. Det är f.ö gratis när man är gravid.
    Okej..
    Med dottern tog jag aldrig vaccin..
    Men ska kolla med min barnmorska nästa besök..
Svar på tråden BF Januari 2017