Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

32+6 idag. Alla prover såg bra ut hos bm å mitt blodvärde hade gått upp från 113 till 119. Känns riktigt skönt det. Hjärtljuden lät kanon å huvudet var vänt neråt. Får se om 2 veckor hur mitt sf mått ser ut då. Nu är det rätt så högt, men det har jag haft de andra gångerna också men kanske får bli ett TUL det skulle hon se på vid nästa besök..

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:58:05 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.

Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!

Det slutade väl tack gode Gud för det!

Men jösses! Stort GRATTIS till er. Skönt att det slutat väl för er <3. Han var rätt stor ändå för tiden.

Men hoppas du får återhämta dig ordentligt och komma ifatt med vilandet.
  • angelikkaj

Ja men alla dessa jäkla okända personer som kan med att jösses du måste väl gått över tiden. Du väntar tvillingar du ja! Nä det är faktiskt i januari det är dags å nä här är bara en! Också lust att ge nästa en rak höger!

Sen går ja ju dåligt å vaggar just pga mitt pajjade ben då är det för att jag är så stor å har kryckor å att det måste vara foglossning.

• angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-12 13:16:39 följande:

Ja usch, jag börjar allvarligt tröttna på människor!

Nästa som säger något ska jag be han eller hon hålla truten!

Eller som min syster sa: säg nej vadå jag är inte gravid haha

Då borde det nog bli tyst

Ja jag har också haft den tanken att säga så men det har inte vågat sig ur när man väl är i situationen
  • angelikkaj
    miinxs skrev 2016-12-13 19:25:49 följande:

Idag var jag på möte hos barnmorskan, allt verkar bra so far! Hade lite lågt hb (110) så får äta järntabletter. Annars gick det bra med stick i fingret, hatar ju stick i vanliga fall..

Är orolig över att babyn är stor. Får fan JÄMT kommentarer om att min mage är stor (BM mätte den till 35 cm) och jag funderar på om babyn är jättestor. Inte kul att nästan dagligen få höra att man ser jättestor ut. Har ju gått upp mer än 20 kilo också.

Min var också på 35 förra veckan hos bm.

Men detta är mitt 3:e barn och jag har vart stor de andra gångerna också. Fick då göra TUL på bägge å det har det vart prat om nu också beroende på hur måttet ser ut nästa gång...

Första barnet vägde 4055g å var 54cm lång, gick över 13 dagar med henne.

Andra vägde 3880g å var 52cm lång. Gick över 10 dagar.

Passade på att leta upp våran lista så man kan ha den mer lättillgänglig å aktuell .

Mkess, 27 år, bf 1 januari, andra barnet, flicka.

Maartiiina, 28år, bf 2 januari, andra barnet, pojke

FruSvensson, 28 år, planerat snitt 2 januari (bf 9/1), tredje barnet. Vet ej kön.

Oviss01, 30 år, bf 3 januari, första barnen (tvillingar), flickor

Alnjohansson, 23 år, bf 11 januari, första barnet, pojke.

Maliiin87, 29 år, bf 12 januari, andra barnet, pojke.

tuuli, bf 14 januari, första barnet, pojke

Miinxs, 29 år, bf 17 januari, första barnet, flicka.

Fernandasmamma, 32 år, bf 22 januari, andra barnet, har inte tagit reda på kön.

Angelikkaj, 32år, bf 24 januari, tredje barnet.

Ivana1988, 29 år, bf 24 januari, första barnet, pojke.

Thecoc, 26 år, bf 27 januari, första barnet, flicka.
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-12 14:05:25 följande:

Jag har sagt att han får hålla sig uppe vid huvudet..

Nej precis, man vill ju inte att killen ska kolla en mellan benen ju..

Vad jobbigt med husbygge och sådant, tur att ni är klara så ni kan umgås nu sista tiden..

Vi försöker hitta på så mycket saker som möjligt tillsammans nu..

Sådant som blir svårare att göra sen..

Vara spontan och bara åka iväg en helg till exempel..

Jag förstår inte varför jag börjar få dom tankarna nu om förlossningen, vi har ju varit ihop i 3 och 1/2 år, så inte så att vi inte känner varandra direkt

Ja man vill ju inte glömma bort sig själv och sin kille, man vill ju vara ett par också inte "bara" mamma och pappa....

Tankarna är nog pga hormonerna å vad som komma skall som man inte riktigt kan planera fullt ut hur de kommer att starta å sluta.

Å man är självklart inte bara mamma å pappa. Man är ju ett par också som man nog får kanske prata om innan hur det kan bli när bebis kommit. Å hur man skall hitta till varandra igen om.man börjat glida isär med kanske en krävande bebis. I dagens läge gör vi det mesta tillsammans.

Har barnen fotbollsträning/handbollsträning så åker vi bägge tillsammans på det trots att det inte är hans biologiska barn. Även matcher mm. Han är nog mer den som ställer upp vid kiosktjänst mm när föräldrar skall bidra.

Så här skall vi försöka göra detsamma sen. Fast är väl inget man kan bestämma just med att man inte vet hur bebis blir. Men tanken är att vi ska leva på som vanligt

Är glad också att min sambo tänkt att vara hemma en månad iaf när bebis kommit. Det känns skönt att han vill det å själv bestämt det. (Mina fd har inte alls funnits där så med de andra så detta känns helt annat)
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-16 12:16:26 följande:

Kul med besök på bb..

Jag har inte varit där ännu, eller ja jag känner att jag behöver inte åka dit och kolla, har redan varit med om det en gång.

Men sambon vill gärna åka dit och kolla då han aldrig har varit med om detta förut..

Men det blir i så fall i Januari..

Jag önskar att jag kunde vara lyckligt ovetande men tyvärr börjar jag få massa tankar om förlossningen och hur det ska gå nu på kvällarna..

Och med en snarkande sambo så blir j inte sömnen bättre

Ja börjar få massa tankar om hur det blir efter bebis kommit. Tänk om man drabbas av depression. Gjorde det med första. Å vill verkligen känna lycka nu å ingen depression.
  • angelikkaj

Idag kom tiden för mitt planerade snitt. Hyper nervös då det bara är 4!? dagar innan bf! Fredag den 20... har ju visserligen gått över de andra gångerna men denna gör mig mer nervös då den känts helt annan än de förra. Så ja är nästan rädd att den skall starta tidigare. Men hoppas då att det finns tid för att bli snittad då om det sätts igång tidigare..

• angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-12-16 13:43:05 följande:

träffade precis vår nya städerska... gubben innan kommenterade att inte många barn dör så jag trodde inget mer kan komma..kvinnor är ju mindre...olämpliga?

Då skrek hon åt mig FY FAN va du växer för varje dag, vilken mage som den ska explodera! o lägger till Rör bebisen på sig? Då springer hon ikapp mig och lägger sina hander på min mage och går brevid mig o klämmer på... VAD I HELVETET är det för fel på folk, på riktigt alltså:))))

Men va är det för ett jäkla ställe du jobbar på. Alla sådana där idioter har samlats runt där. Å det att mer okända som ska känna på magen,nä det gillar inte jag. Usch.

Jag var väldigt mycket själv med henne å inte vågade ja intala mig själv att ja hade det. Men jag hade svårt att ta henne till mig, känna kärlek till henne. Hon var mest bara som en vanlig bebis jag tog hand om. Som om hon inte var min. När hon var ett halvår då klarnade det för mig men då hade man missat mycket ju. Å kan ha skuldkänslor för det än idag...
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-16 13:50:27 följande:

Usch vad jobbigt med depression

Håller tummarna att du slipper det denna gången.. <3

Spännande ändå att vetat exakt när bebisen ska födas..

Men klart att det känns lite konstigt att ha ett exakt datum..

Jag har inte mått så bra i perioder psykiskt under graviditeten så hoppas jag kommer må bra sen..

Jo det känns bra men samtidigt skrämmande å att det bara var 4 dagar innan.. men saker kan planeras bättre också som tur är då

Det är ju det att man inte riktigt vet hur man kommer må efter förlossning med hormoner mm. Men hoppas verkligen du kommer nå bra sen!

Men det ja tycker är skönt är att det är lite lättare idag att erkänna tex för sjukvård att man inte mår bra.. förlossningsdepression är ju trots allt vanligt.
Svar på tråden BF Januari 2017