Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

mkess skrev 2016-12-16 14:47:50 följande:

Det var nära inpå! Men bra ändå att bebisen får stanna inne så länge som möjligt! Vet att det är lättare sagt än gjort men försök att inte stressa, skulle förlossningen dra igång tidigare vet de ju direkt att det blir snitt så det hinner ske i lugn och ro.

Jag får mitt snittdatum först nästa fredag, har bf 1 januari så ska bli intressant att se om de ens har tid att klämma in mig innan nyår. ;)

Jo det är väl bra att den får stanna såpass länge..

Oj där har de inte vart snabba med att ge dig tiden. Tur i oturen kanske är att det inte är så mycket ledighet med röda dagar mellan jul å nyår nu. Men ja tror nog ja hade velat vänta till början av januari om det hade gått.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-12-16 18:24:38 följande:

Idag var jag på TUL för sista gången, har fått datum för igångsättning nu. Blir nu på tisdag, börjar kännas verkligt... bara FYRA dagar kvar!!

Oj spännande! Jag det kan nog vara långa nervösa fyra dagar fast de även kan gå fort dit.
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-12-16 14:31:33 följande:

oh vad jobbigt det later:(hoppas det går bättre nu för dig och att du mår bra, för det förtjänar du! det är så vanligt precis som du säger men man måste erkänna det...för man är ju själv så mycket I början det måste vara svårt att själv ens inse att man kanske inte mår så där jättebra...

jo inte alla är helt normala här kan jag säga haha

Tack <3 Det hoppas jag med! Känner att ja har mer stöttning denna gång. Så bara där känns skönt
  • angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-12-19 15:20:54 följande:

Hej!

Just nu känns det skitjobbigt för jag blev sjuk i lördags och hade på natten 39,9 graders feber. Ringde in till förlossningen o blev ordinerad alvedon och att försöka sova. Har inte sovit i princip på två dagar och har fortfarande feber, även om den är lägre. Vetetusan hur det blir imorgon med igångsättning, ringde dem idag igen och då sa de att jag ska ringa in imorgon bitti som planerat, så får vi se. Som det är nu så orkar jag inte med förlossning, känner mig helt slut. Hoppas på att febern går över och att jag får sova inatt...

Men va jobbigt! Hoppas det går bra tills du känner dig redo!
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-19 17:04:41 följande:

Jag blödde typ åtta veckor med dottern så hade gärna blött kortare tid denna gången..

Ja det är ju något man inte ser fram emot att börja blöda igen å under en lång tid! Tror också ja blödde runt 6-8 veckor.. så det kanske skulle vart något att testa om det kan hjälpa..
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-20 10:48:33 följande:

Nej fy..

Dessutom luktar det så äckligt, mycket värre än när man har mens

Hatade det sist när jag skulle på toa o känna den lukten..

Så hoppas jag blöder kortare tid denna gången..

Ska nog definitivt testa sådant te..

Ja usch ja! Den lukten! Man känner ju sig verkligen inte fräsch!

Men vette 17 nu om jag vågar när ja såg att det hjälper mot lös mage. Å ja som har trög nu å äter järntabletter...
    tuuli skrev 2016-12-20 10:36:34 följande:

Usch, krya på dig! Nej inför en förlossning - speciellt igångsättning - måste man ju vara så utvilad det bara går. Inte bara feberfri helst.Jag dricker också hallonbladste, 2 koppar om dan. 125 kr för 245 gram på Pappas tehus, så ungefär samma pris där. Man kan blanda det med lite annat örtte som smakar frukt så blir det godare. Obs att man måste ha jättemycket te i för att det ska bli 5 gram per 2 kopps-kanna, nästan en halv kopp torrt te. Hallonbladen är mycket fluffigare än teblad. Vi har en matvåg hemma så jag har kollat. 

Dock varning för att dricka det och ta järntabletter samtidigt, som jag gjorde - teet är "bra mot lös mage". :P Så att eh järntabletter + ett te som är bra mot lös mage är kanske inte en underbar kombination. Blev som tegel i magen, rätt hemskt faktiskt. Nu försöker jag att ta järntabletterna en dag och dricka te en annan, eller äta katrinplommon den dan jag ska ta båda. :/ 

Hmm då tror jag inte att jag vågar testa detta. Har ju redan trög mage och måste äts järntabletter för legat lågt å då ja ska snittas är det bra med resurser också..
  • angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-12-19 15:20:54 följande:

Hej!

Just nu känns det skitjobbigt för jag blev sjuk i lördags och hade på natten 39,9 graders feber. Ringde in till förlossningen o blev ordinerad alvedon och att försöka sova. Har inte sovit i princip på två dagar och har fortfarande feber, även om den är lägre. Vetetusan hur det blir imorgon med igångsättning, ringde dem idag igen och då sa de att jag ska ringa in imorgon bitti som planerat, så får vi se. Som det är nu så orkar jag inte med förlossning, känner mig helt slut. Hoppas på att febern går över och att jag får sova inatt...

Hur går det för dig?
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-21 10:56:08 följande:

Ja usch och fy alltså!

Det är nästan det värsta efter förlossningen då haha

Hur går det för dig angående förlossningen? Fått något stöd via Aurora?
  • angelikkaj
    mkess skrev 2016-12-21 11:27:43 följande:

Någon här som väntar syskon eller allmänt har koll: var kommer ni ha babyskyddet i bilen? Just nu sitter treåriga dottern bak i passagerarsätet och jag tror inte hennes stol kommer få plats bakom förarsätet så sambon kan köra bekvämt, vi har en rätt stor bil men hennes stol måste vara gigantisk eller något. Vi kan inte koppla av och på airbagen framme själv heller så vill inte ha några stolar fram. Är det säkert nog att ha bebisen bakom förarsätet? :O

Här är tänkt bakom passagerarsätet då hela familjen åker. Mina är ju större så den yngsta nu sitter i en bältesstol med rygg (heter de så tro? Haha) å sen har min äldsta suttit på en bälteskudde men tror inte de går med att ha den i mitten. Hon är trots allt snart 11år. Å jag har en xc70..

Men åker jag själv utan sambon å ska iväg en bit så tror ja att ja sätter den där framme. Ifall det skulle bli grinigt.
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-21 12:06:31 följande:

Jag var på ett möte med Aurora..

Hon var jättebra att prata med, vi gick igenom journalen från dotterns förlossning och det kändes bra..

Men vissa saker har jag inget minne av alls...

Vi pratade även om läkaren som gjorde att jag fick en dålig upplevelse och att han var totalt empatilös..

Hon visste exakt vem han är, men som tur är så jobbar han inte kvar på förlossningen så..

Han är iallafall känd för att inte vara en människoperson direkt..

Jag frågade henne om möjligheten att få snitt då jag är livrädd för att det ska dra ut på tiden och att jag vill absolut inte behöva få hjälp med sugklocka..

Men det var liksom inget att diskutera ens..

Jag kände inte att jag behövde gå dit igen, men fick hennes mailadress ifall jag skulle ångra mig..

Men hon skrev ner mina önskemål om att drar det ut på tiden så får dom göra snitt då jag absolut vägrar sugklocka, så får vi se om dom på förlossningen läser det..

Så det känns lite jobbigt att man inte har rätt att bestämma själv hur man vill ha det, och jag är rädd för att man inte kommer tas på allvar..

Och när jag var hos min bm sist så låg bebisen på snedden fortfarande, och hon har bokat in en tid för vändningsförsök den 2/1 ifall den inte har vänt sig med huvudet neråt när jag ska dit nästa gång den 30/12..

Så tack liksom, ännu en sak att oroa sig över.

Läste en del om vändningsförsök och det lät inte som något jag vill gå igenom, men tydligen kan dom inte tvinga en till det..

Läste också att navelsträngen kan lossna och att moderkakan kan lossna, så man får ha med sig grejer ifall dom skulle behöva göra ett snitt..

Och 60 % av vändningsförsöken lyckas, resten misslyckas..

Ursäkta nu blev det långt inlägg med en massa gnäll

Det är ju det som är det tråkiga, när man inte riktigt vet hur de kommer ta det när det väl är dags å om de läser journalen ordentligt mm om sådant. Man är tråkigt nog riktigt utlämnad . Men om nu du har din sambo med så får han vara noga med att påpeka det då. Å hoppas de lyssnar!

Men usch då! Stackarn! Låter lite skrämmande då med vändningsförsök! Men som sagt de kan ju inte tvinga en å många gånger har väl mer barnet vänt sig när det väl varit dags..

Å du! Man får gnälla! Det är helt acceptabelt
Svar på tråden BF Januari 2017